قبل از خرید رنگ مو بخوانید

رنگ‌های موقت نیازی به اکسیدان ندارند و دانه‌های رنگی آنها به دلیل کوچک بودن به راحتی وارد کوتیکول مو شده و زیر پولک‌ها قرار می‌گیرد. در این مورد، از آنجا که واکنش شیمیایی رخ نمی‌دهد با یکی‌دو بار شامپو زدن، رنگ از روی مو پاک می‌شود. این نوع رنگ‌ها به شکل اسپری، شامپو و... در بازار موجود است.
يکشنبه، 18 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قبل از خرید رنگ مو بخوانید

بر مبنای رنگ کردن یا رنگ نکردن مو، خانم‌ها را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد؛

گروه اول آنهایی هستند که اهل رنگ کردن مو در خانه نیستند و معتقدند باید کار را به کاردان سپرد و همیشه برای رنگ‌‌آمیزی و سایر خدمات آرایشی فقط به آرایشگران مجرب مراجعه می‌کنند.

گروه دوم آنهایی هستند که علاقه زیادی به رنگ کردن موهایشان دارند اما چون علم کافی ندارند، هر بار که به فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی می‌روند، رنگ مورد علاقه‌شان را از درون کاتالوگ رنگ پیدا می‌کنند اما هرگز رنگی که نصیب‌شان می‌شود، شباهتی به رنگ کاتالوگ ندارد.

اما گروه سوم آنهایی هستند که درباره رنگ‌ها اطلاعات کافی دارند و شاید آموزش آرایشگری هم دیده باشند و خودشان به راحتی در خانه به رنگ دلخواه می‌رسند.
 

اگر می‌خواهید شما هم جزو همین گروه اخیر باشید، باید درباره رنگ‌ها و اصول انتخاب و کار با آنها بیشتر بدانید.
 

رنگ‌ مو به 2 دسته موقت و اکسیداسیون تقسیم می‌شود. رنگ‌های موقت نیازی به اکسیدان ندارند و دانه‌های رنگی آنها به دلیل کوچک بودن به راحتی وارد کوتیکول مو شده و زیر پولک‌ها قرار می‌گیرد. در این مورد، از آنجا که واکنش شیمیایی رخ نمی‌دهد با یکی‌دو بار شامپو زدن، رنگ از روی مو پاک می‌شود. این نوع رنگ‌ها به شکل اسپری، شامپو ... در بازار موجود است.

رنگ‌های اکسیداسیون به 2 دسته دایمی و نیمه‌دایمی تقسیم می‌شوند. رنگ‌های نیمه‌دایمی ژله‌ای هستند و به اندازه 12 تا 15 بار شامپو کردن دوام دارند. اما رنگ‌های دایمی به‌صورت کِرِم یا خمیر هستند و با برخی واکنش‌های شیمیایی وارد ساختمان مو می‌شوند و دانه‌های مصنوعی‌رنگ آنها با پیگمنت‌های طبیعی مو مخلوط می‌شوند و رنگدانه‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند که به صورت دایمی در مو می‌مانند. این رنگ‌ها از جمله پرمصرف‌ترین رنگ‌ها در سراسر جهان هستند.
 

به چه رنگ مویی می‌گویند مرغوب؟

یک رنگ موی مرغوب باید 6 ویژگی داشته باشد؛ ایجاد شفافیت و درخشندگی، قابلیت پوشانندگی کامل، خواص پایداری بیشتر، سازگاری با پوست، ایجاد رنگ طبیعی و نرمی در مو. در مقابل، رنگ موی نامرغوب معمولا باعث کدورت مو می‌شود؛ آن را خشک می‌کند و تمام سطح مو را نمی‌پوشاند.
 

چه رنگی بیشتر به شما می‌آید؟

افراد از لحاظ رنگ پوست و ظاهر به 2 دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند. رنگ موی انتخابی باید ضدرنگ پوست باشد تا آن را خنثی و چهره را جذاب‌تر کند. به‌طور کلی، افراد لاغر را جزو دسته سرد و اشخاص چاق را جزو دسته گرم طبقه‌بندی می‌کنند. افرادی که پوست‌های تیره دارند جزو دسته سرد و افرادی که پوست روشن، سفید و سرخ دارند جزو دسته گرم هستند. برای افرادی که جزو دسته سرد هستند رنگ‌های شرابی، مسی، شاه‌بلوطی، طلایی، فندقی، بادامی و آجری مناسب است و برای افرادی که جزو دسته گرم هستند، بلوند خاکستری، زیتونی، صدفی، قهوه‌ای مات یا بلوند دودی پیشنهاد می‌شود.  

واریاسیون فراموش نشود!

واریاسیون‌ها رنگ‌های اصلی با غلظت بسیار بالا، خاص و قوی هستند و به همین دلیل باید در مقادیر بسیار کم مصرف شوند. واریاسیون‌ها به رنگ‌های قرمز، زیتونی، آبی، طلایی، خاکستری و بنفش موجود هستند و هر یک به برخی از رنگ‌ها باید اضافه شوند تا قرمزی یا زردی رنگ مو کاهش یابد. به عنوان نمونه واریاسیون بنفش برای ترکیب با رنگ‌های سری A و C است یا واریاسیون خاکستری برای سری رنگ‌های سرد. واریاسیون آبی بیشتر با سری N ترکیب شده و رنگ مات می‌دهد. واریاسیون قرمز را نباید با سری A،C و M ترکیب کرد. واریاسیون طلایی را می‌توان با تمام سری‌ها ترکیب کرد و واریاسیون سبز مناسب برای رنگ‌های سری A،C و M است.
 

اکسیدان هم بخرید

بعد از اینکه رنگ واریاسیون مورد علاقه را تهیه کردید، لازم است اکسیدان هم بخرید. برای رنگ معمولی اکسیدان شماره یک و برای دکلره اکسیدان شماره 2 انتخاب کنید. رنگ و واریاسیون را کاملا مخلوط کنید، بعد اکسیدان را به آن بیفزایید و بعد از مخلوط کردن کامل موهایتان را رنگ کنید.

آشنایی با سری رنگ‌ها

سری N یا سری طبیعی: این سری از نظر قدرت پوشش، قوی‌ترین محسوب می‌شوند.

سری M یا سری مات: این سری در مقابل نور آفتاب و شامپو بسیار مقاوم‌ بوده و برای افرادی که بین موهایشان تارهای سفید دارند مناسب است.

سری A یا دودی: در این سری رنگ دانه‌های آبی بیشتر است و نسبت به رنگ‌های سری M روشن‌تر هستند.

سری C یا خاکستری: در این سری رنگدانه‌های بنفش بیشتر است.

سری G یا طلایی: در این سری رنگدانه‌های زرد بیشتر است. رنگ شماره 3 و 4 این سری مناسب برای هر چهره و پوستی است و جزو دسته‌ رنگ‌های گرم محسوب می‌شود.

سری R یا قرمز: استفاده از رنگ‌های این سری روی موی دکلره رنگ شرابی می‌دهد.

سری w یا موکا: این سری قهوه‌ای سوخته متمایل به قرمز است و برای افرادی که پوست گندمی دارند مناسب است.

سری R-F یا قرمز آتشین: این سری از رنگ‌ها شامل رنگ‌ شرابی، فندقی، یاقوتی و سیکلمه است.
 

نکات کاربردی برای استفاده از رنگ‌های سری 8-1

• اگر به رنگ زیتونی علاقه دارید، سری A و M و کمی واریاسیون آبی را با هم مخلوط کنید.

• رنگ‌های سری G به علاوه چند سانتی‌متر رنگ قرمز و واریاسیون رنگ شاه‌بلوطی روشن می‌دهد.

• سری R را با کمی واریاسیون قرمز ترکیب کنید تا رنگ خرمایی داشته باشید.

• سری W را با سری R ترکیب کنید تا رنگ شرابی مایل به قهوه‌ای به دست آورید!

• واریاسیون آبی با سری N رنگ مشکی پرکلاغی می‌دهد.

• اگر رنگ موی تیره دارید و می‌خواهید رنگ آن را روشن کنید ابتدا رنگ مورد علاقه خود را از روی کاتالوگ انتخاب کرده بعد 2 یا 3 شماره روشن‌تر از آن را سفارش دهید.

نکته: برخی از مارک‌ها این نوع سری را ندارند و برحسب شماره یک تا 9 شامل رنگ‌های تیره (مشکی، مشکی طبیعی، قهوه‌ای تیره از یک تا 3) رنگ‌های متوسط (قهوه‌ای طبیعی، قهوه‌ای روشن و بلوند تیره، از 4 تا 6) و رنگ‌های روشن (بلوند طبیعی، بلوند روشن و بلوند خیلی روشن از 7 تا 9) می‌شوند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.