مسافرت هوايي به همراه دو يا چندقلوها

مقداري اخلاق خوش را با پوشكهاي اضافي، تجهيزات، خوراكي و شيشه هاي شير، بسته بندي كنيد و براي سفر آماده شويد! هر چند برنامه ريزي براي مسافرت بسيار مهم است، اما مادران باتجربه دوقلوها يا چندقلوها بايد براي مواجهه با وقايع غيرمنتظره آماده باشند.
چهارشنبه، 4 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مسافرت هوايي به همراه دو يا چندقلوها

مسافرت هوايي به همراه دو يا چندقلوها
مسافرت هوايي به همراه دو يا چندقلوها


 





 
مقداري اخلاق خوش را با پوشكهاي اضافي، تجهيزات، خوراكي و شيشه هاي شير، بسته بندي كنيد و براي سفر آماده شويد! هر چند برنامه ريزي براي مسافرت بسيار مهم است، اما مادران باتجربه دوقلوها يا چندقلوها بايد براي مواجهه با وقايع غيرمنتظره آماده باشند.

اين پيشنهادها ممكن است براي شما نيز مفيد باشند:
 

• در صورت امكان، قبلا محل دقيق صندلي هاي خود را در هواپيما رزرو كنيد. اين مورد، خصوصا وقتي كه با دو بچه در آغوش خود مسافرت مي كنيد، بسيار مهم است؛ زيرا خطوط هوايي غالبا در مورد تعداد بچه هاي بغلي (بچه هايي كه صندلي مخصوص براي آنها رزرو نمي شود و در آغوش والدين خود قرار مي گيرند) كه مي توانند در يك رديف بنشينند، محدوديتهايي قائل مي شوند. خصوصا در صورتي كه به تنهايي به همراه بچه هاي خود مسافرت مي كنيد، رزرو پيشاپيش صندلي هاي اضافي مي تواند مهمانداران هواپيما را نيز خوشحال كند، زيرا ديگر مجبور نيستند بقيه مسافران را جابجا كنند تا جايي براي شما و بچه هايتان باز كنند.
• در صورت امكان، صندلي هايي را كه رو به روي ديواره هاي داخلي هواپيما (كه بخشهاي مختلف هواپيما را از هم جدا مي كنند) قرار دارند، انتخاب كنيد. برخي از خطوط هوايي، گهواره هاي مخصوصي را براي نوزادان كم سن و سال ارائه مي كنند كه مي توانيد آنها را رزرو كرده و به ديواره روبرويتان وصل كنيد. در ضمن، در اين حالت مي توانيد كودكان را روي زمين بگذاريد تا بازي كنند و در نتيجه آنها به صندلي هاي روبرويشان لگد نزده و مسافران جلويي را اذيت نخواهند كرد!
• به شركت هواپيمايي يا آژانسي كه بليط را از آن تهيه مي كنيد، اطلاع دهيد كه با چند نوزاد به مسافرت مي رويد. حتي اگر شركت هواپيمايي كه با آن سفر مي كنيد، امكان تعيين محل دقيق صندلي ها را در زمان رزرو بليط ارائه ندهد، ممكن است براي جلوگيري از بروز مشكل در زمان سوار شدن مسافران به هواپيما و تعيين محل نشستن مسافران، پيش از سوار شدن به هواپيما، مكان دقيق صندلي هاي شما را مشخص كنند.
• مي توانيد براي هر كدام از كودكان خود، يك صندلي رزرو كنيد. بله، در اين حالت هزينه شما افزايش پيدا مي كند، اما برخي از شركتهاي هواپيمايي براي كودكان زير 2 سال تا 50% تخفيف قائل مي شوند. مي توانيد بررسي كنيد كه آيا شركت هواپيمايي مورد نظر شما، براي همه شيرخواران خانواده تخفيف مي دهد يا اينكه به ازا هر خانواده، فقط به تعداد مشخصي از كودكان تخفيف مي دهد. اگر كودك پر جنب و جوش خود را روي يك صندلي مجزا بنشانيد، او سرگرم تر شده و مراقبت از او به مراتب ساده تر از آن خواهد بود كه بخواهيد او را در بغل خود نگه داريد. بعلاوه، شما مي توانيد همه اعضاي خانواده را در يك رديف بنشانيد؛ همچنين اگر در طول سفر، هواپيما وضعيت عادي خود را از دست داد و با تكانهاي شديد مواجه شد، مي توانيد نوزاد خود را بر روي صندلي اش نشانده و كمربندش را محكم كنيد، كه اين كار براي امنيت او هم بهتر خواهد بود.
• براي اينكه مسافرتتان آسانتر شود، از كالسكه سقف دار به همراه كوله پشتي براي حمل نوزادان خود استفاده كنيد. اگر دو تا از كودكان را داخل كالسكه گذاشته و يكي را به پشت خود ببنديد، ورود و خروج از محل هاي شلوغ، برايتان بسيار آسانتر خواهد شد. يك گزينه ديگر هم مي تواند استفاده از كالسكه هاي كودك باشد كه صندلي هاي آنها را مي توان جُدا كرد و در ماشين به عنوان صندلي ايمني كودك نصب نمود؛ با استفاده از اين وسيله، ميزان اثاثيه شما هم كاهش مي يابد. همچنين مي توانيد كالسكه كودك خود را در هنگام ورود به فرودگاه، به بازرسي بدهيد تا آن را بررسي كنند و اجازه ورود آن به محوطه فرودگاه و همچنين بردن آن به هواپيما را بدهند.
• در صورتي كه كالسكه كودك خود را در هنگام ورود به فرودگاه براي بازرسي تحويل بدهيد، شركت هواپيمايي هم مي پذيرد كه آن را به مقصد حمل كند و در هنگام خروج از هواپيما به شما بدهد؛ در نتيجه اگر در فرودگاه مبدا پرواز شما با تاخير مواجه شد يا مسير شما تا محل سوار شدن به هواپيما طولاني بود، مي توانيد نوزادها را در كالسكه نگه داريد. مسلما دوست نداريد هنگامي كه در فرودگاه براي رسيدن به پرواز مي دويد، دو كودك را در آغوش داشته باشيد!
• در صورتي كه در بين راه هواپيماي خود را عوض مي كنيد، ترتيبي دهيد كه در فرودگاه مقصد، يكي از ارابه هاي فرودگاه براي كمك به شما به نزديكي درب ورودي مسافران بيايد. مسلما هم بچه ها از سوار شدن به ارابه (چون برايشان تازگي دارد) خوششان مي آيد و هم شما از اينكه به آساني به هواپيماي بعدي منتقل مي شويد، خوشحال خواهيد شد.
• وسايل مربوط به هر يك از كودكان خود را در محفظه هاي مخصوصي بگذاريد تا بتوانيد تغييرات لازم را در طول مسير به سرعت انجام دهيد. در اين حالت، مجبور نيستيد براي پيدا كردن يك پوشك، يك جفت جوراب يا زيرپيراهن تمام ساك اصلي خود را به هم بريزيد و در نتيجه در وقتتان صرفه جويي مي شود. همچنين مي توانيد لباسهاي كودكان را از هم جُدا نگه داريد؛ بعلاوه مي توانيد لباسهاي كثيف بچه ها را در داخل كيسه هاي زيپ دار مخصوص گذاشته و داخل ساك بگذاريد، بدون آنكه نگران باشيد كه لباسهاي تميز و كثيف آنها با هم مخلوط شود.
• قبل از هر مسافرتي، در مورد رستورانها، هتلها و پاركهايي كه در مقصد مورد نظر شما براي كودكان نيز مناسب باشند، تحقيق كنيد. اگر پيشاپيش بدانيد كه كدام رستورانها از اينكه غذاي بچه روي ميزشان ريخته شود ناراحت نمي شوند يا صندلي مخصوص كودك دارند، يا پارك بازي كودكان در نزديكي محل اقامت شما هست يا نه، پس از يك مسافرت خسته كننده و رسيدن به مقصد، راحت تر خواهيد بود و البته حالتان هم گرفته نمي شود!
منبع:www.ninisite.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.