آموزش راست‌گويي به کودک

گام اول: اولين قدم در آموزش صداقت به کودک، معني کردن صداقت با الگو قرار دادن کسي است که با صداقت و درستي زندگي مي‌کند. افرادي که با شما در يک خانه زندگي مي‌کنند پشت اين درهاي بسته چشمان‌شان به شما خواهند بود. آنها مراقب رفتار شما هستند. اعمال و رفتار شما در موقعيت‌هاي مختلف و اينکه چگونه شما با
يکشنبه، 15 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش راست‌گويي به کودک

آموزش راست‌گويي به کودک
آموزش راست‌گويي به کودک


 






 

چگونه راست‌گويي را به کودک ياد بدهيم؟
 

گام اول: اولين قدم در آموزش صداقت به کودک، معني کردن صداقت با الگو قرار دادن کسي است که با صداقت و درستي زندگي مي‌کند. افرادي که با شما در يک خانه زندگي مي‌کنند پشت اين درهاي بسته چشمان‌شان به شما خواهند بود. آنها مراقب رفتار شما هستند. اعمال و رفتار شما در موقعيت‌هاي مختلف و اينکه چگونه شما با شرايط زندگي کنار مي‌آييد، به خانواده‌تان نشان خواهد داد که شما واقعا چه‌قدر روراست و صادق هستيد. اگر فکر مي‌کنيد مي‌توانيد دروغ‌هاي مصلحتي کوچکي بگوييد بدون اينکه روي افراد ديگر تاثيرگذار باشد، بايد بدانيد که هيچ‌چيزي به اسم دروغ مصلحتي وجود ندارد و بچه‌ها دروغ را از رفتار و چهره‌‌تان مي‌خوانند.
گام دوم: با شيوه تربيتي که براي فرزندتان انتخاب کرده‌ايد، هماهنگ و يک‌جور باشيد. تربيت تامين‌کننده ساختار و ثباتي است که به فرزندان اجازه مي‌دهد احساس امنيت و حمايت‌کنند. بچه‌ها بسيار باهوش هستند و درست همان جاهايي که با آنها صادق و روراست نبوده‌ايد را خواهند ديد.

آموزش راست‌گويي به کودک

گام سوم: تشويق کردن انتخاب‌هاي مثبت و رفتارهاي درست، راهي فوق‌العاده براي نشان دادن اهميت صادق بودن به بچه‌هاست. وقتي فرزندان‌تان راست مي‌گويند و صادقانه رفتار مي‌کنند، به آنها جايزه بدهيد. اين آسان است که هميشه اشتباهات‌ را به آنها گوشزد کنيم و بگوييم که کجا اشتباه کرده‌اند ولي بايد به فرزندان‌ نشان داد که صادق بودن ارزش تحسين و ستايش را دارد و اگر خودشان به کار اشتباهي که انجام داده‌اند اعتراف کرده‌اند با رفتار خود به آنها نشان دهيد که صداقت‌شان آنقدر براي شما مهم است که مي‌توانيد از عمل اشتباه آنها چشم‌پوشي کنيد.
منبع: http://salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.