عرفان حلقه ( عرفان كيهاني ) (3)

با عدم حضور چند ماهه رئیس این فرقه نوظهور و سرگردانی و دلسردی افراد جذب شده، سرکردگان فرقه حلقه به قکر چاره اندیشی رفع این معضل افتاده اند و با تبلیغات گسترده ای که با استفاده از فیلم و صدای افارد اجیر شده مدعی شفا یافتگی در پی آن هستند که وانمود کنند اندیشه و عقاید عرفان حلقه و معتقد بودن به دریافت شفا از شبکه شعور باعث این بهبودی شده است.
سه‌شنبه، 16 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عرفان حلقه ( عرفان كيهاني ) (3)

عرفان حلقه ( عرفان كيهاني ) (3)
عرفان حلقه ( عرفان كيهاني ) (3)


 

تهيه كننده: محمود كريمي شروداني
منبع: اختصاصي راسخون




 

و اما کرامت سازی، جدیدترین حربه مدعیان حلقه درمانی علیه عرفان اسلامی
 

از دیرباز مسئله «کرامت سازی» بین فرقه های نوظهور و نحله های انحرافی مرسوم بوده است. صوفیان برای مولوی، بابیان برای علی محمدباب، وهابیون برای عبدالوهاب، رام اللهیان برای ایلیا و غیرهم؛ کرامات زیادی ساخته و برای مریدانشان مطرح کردند، که این امر در زمان غیاب سردسته و سرسلسله فرقه ها توسط دیگر سرکردگان تشدید زیادی می یافت.
امروزه نیز در این آشفته بازار رنگین مدعیان عرفانی و معنوی، مدعیان عرفان حلقه در غیاب رئیسشان که به دستور مراجع قضایی و اطلاعاتی در زندان به سر می برد دست به دامن این حقه قدیمی و سنتی فرقه های انحرافی شدند و با اجیر کردن افرادی و ساختن مستنداتی از آنها در راه اندازی جریان «کرامت سازی» تقلای زیادی می کنند.
امّا دلیل کرامت سازی سرکردگان این فرقه نوظهور مدعی شفابخشی در غیاب رئیسشان به دلائل زیر می باشد:

1- جلب اطمینان مریدان در غیاب سرکرده فرقه
 

با عدم حضور چند ماهه رئیس این فرقه نوظهور و سرگردانی و دلسردی افراد جذب شده، سرکردگان فرقه حلقه به قکر چاره اندیشی رفع این معضل افتاده اند و با تبلیغات گسترده ای که با استفاده از فیلم و صدای افارد اجیر شده مدعی شفا یافتگی در پی آن هستند که وانمود کنند اندیشه و عقاید عرفان حلقه و معتقد بودن به دریافت شفا از شبکه شعور باعث این بهبودی شده است.

2- جذب نیروهای جدید و تبلیغ حلقه درمانی
 

بدون شک با طرح مصادیق شفا یافته ای که اجیر کرده اند و همچنین با مانورهای تبلیغاتی گسترده در فضای سایبر و فراسایبری و با استفاده از این مستندات جعلی افراد دیگری نیز حداقل از روی کنجکاوی به سمت عرفان حلقه روی می آورند و بدین ترتیب سرکردگان این عرفان با استفاده از شیوهای عوام فریبی و بازی با کلمات همچنین مخلوطی از عشوه گری نیرویهای آموزش دیده ، افراد مستعد را جذب و برای تبلیغ عقاید باطل فرادرمانی ساماندهی می کنند.

3- اثبات حقانیت سرسلسله دربند گرفتار شده!
 

قویترین دلیل بر کرامت سازی سرکردگان فرقه حلقه در غیاب رئیسشان اثبات صدق گفتار و افکار و اثبات این امر که بازداشت و دستگیری محمد علی. ط بی مورد بوده است. این در حالی است که طبق فتوای مراجع معظم تقلید عقاید عرفان حلقه ضد عقاید اسلام بوده و حضور در مجامع عرفان حلقه جائز نمی باشد.
مطالب فوق یک طرف ماجرا است ، از سوی دیگر مدعیان عرفان حلقه با ساماندهی دهها وبلاگ و وبسایت و ابلاغ اطلاعیه های مختلف در مضامین تشکیل بانک مصادیق شفایافته درصدد تشکیل بانک جامعی هستند تا بوسیله آن عده زیادی را به مسلک خود فرابخوانند ولی با نگاهی گذرا در تاریخ، وجود صدهها و بلکه هزاران حکایتهای کذب کرامت سازی در فرقه های پیشین و معاصر به خوبی روشن می شود که این عملکرد ها و ادعاها کذب و جعلی در راستای اثبات فرقه ها است و امید می رود که دوستان و مومنین گرامی فریب ظواهر سازی ائمه گمراهی را نخورند.

داخل پرانتز: رستگاری با 1050 دلار
 

چندی پیش در برخی از سایتها خبر از اهدای دومین نشان دکترای افتخاری دانشگاه آذربایجان به رئیس فرقه حلقه آمده بود. به همین دلیل و برای روشن سازی تبلیغات کذب یاران فرقه حلقه ذکر چند نکته لازم و ضروری به حساب می آید:
1. آکادمی اکو آذربایجان(International Ecoenergy Academy ) یک موسسه تحقیقاتی خصوصی است که وابسته به آقای فغان علی اف(متخصص حوزه نفت و عضو ائتلاف EITI) می باشد. حال چگونه این موسسه خصوصی را دانشگاه آذربایجان معرفی می کنند نکته ای قابل تأمل است!
2. موسسه فوق در زمینة انرژی، اقتصاد و محیط زیست فعال است. جای بسی تعجب است که چگونه این موسسه نشان افتخار ی خود را در حوزة درمان و شفادهی(طب مکمل یا فرادرمانی) به آقای م.ع طاهری اهدا نموده است! جالب اینجاست که آقای فغان علی اف که در منابع سایبری عرفان حلقه با عنوان پروفسور علی اف معرفی می گردد خود متخصص حوزة نفت است! حال به نظر شما چه ارتباطی بین نفت، محیط زیست با عرفان و شفابخشی است!
3. نکتة جالب دیگر در مورد موسسه اکو آذربایجان این است که موسسه فوق در طی زمان دو سال تاسیسی که داشته به افراد بسیاری نشان افتخاری خود را اهدا نموده است. این موسسه با اهدای کاغذ پاره های به نام دکترای افتخاری در بین سفرا، مسئولین رده پایین و محلی برخی از کشور در پی کسب شهرت برای موسسه خود است. و اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیس فرقه حلقه نیز از این باب می باشد.
4. امّا بشنوید از نکته اساسی و یا به قول امروزی ها مطلب باحال این جریان، طبق اعلام موسسه اکو انرژی آذربایجان، به افرادی که 1050دلار آمریکا به حساب این موسسه بریزند و فیش آن را ایمیل نمایند بصورت غیرحضوری مدرک دکترای افتخاری خود را اعطا می نماید! پیشنهاد بنده به افرادی که چیزی حدود یک میلیون و هفتاد هزار تومان دارند این است که حتماً از مدرک دکترای موسسه اکو انرژی آذربایجان غافل نشوند.

ضرورت برخورد قاطع با برهم‌ زنندگان هارموني معنوي جامعه
 

عرفان حلقه با تأکيد بر اتصال به حلقه‌هاي رحمانيت خداوند، به دنبال تجلي صفات قهر و غضب و اضلال او رفته که پيشگام اين راه شيطان است. بارزترين نشانه‌هاي شيطاني بودن اين فرقه خودپرستي افراطي و شديدي است که نه تنها راهي غير از راه خود را قبول ندارند، بلکه هر نامي غير از نام خود را انحراف مي‌دانند. عرفان حلقه به بهانه درمانگري مردم را به نفوذ نيروهاي شيطاني درآورده و با عنوان عرفان آنها را به راه عصيان در برابر معشوق و معبود هستي مي‌کشاند.
آنچه بهداشت معنوي به آن مي‌پردازد، فقط اين نيست که جامعه روبه تاريکي و ناپاکي مي‌رود يا در مسير پاکي و روشنايي حرکت مي‌کند، بلکه هزار مرتبه از اين مهمتر مواردي است که معيارها دگرگون مي‌شود و اعمال شيطاني به نام طريقت و تسليم هوس‌ها و وسوسه‌هاي شيطاني شدن به نام عرفان معرفي مي‌شود. گناه با توبه جبران مي‌شود و انسان را به عشق و آمرزش الهي نزديک مي‌سازد، اما اگر اين گناه به نام سلوک الي الله انجام شد، چه کسي مي‌تواند از آن توبه کند و به سوي معبود و معشوق حقيقي بازگردد؟!
با اين خرافات و دروغ‌هاست که بهداشت معنوي در جامعه تهديد مي‌شود. اينکه به نام عرفان و رحمانيت خداوند، بندگان خدا را به نيروهاي شيطاني بفروشند و اخلاق و انسانيت و ايمان را در آنها نابود کنند، تهديدي جدي براي سلامت معنوي جامعه است.
اين وظيفه دولت هاست که با برهم زنندگان هارموني و نظم معنوي جامعه برخورد قاطع کرده و شرايطي را فراهم کنند که افراد جامعه در يک مدار سالم معنوي حرکت داشته باشند.
جامعه هر قدر هم در فساد غوطه‌ور باشد، حق دارد امکان تشخيص و تمايز ميان عرفان و عصيان و فرصت بازگشتن به سوي خدا را داشته باشد. هدف نظريه بهداشت معنوي اين است که با جلوگيري از نشر خرافات و انحرافات معنوي، از گم‌شدن راه‌هاي خداوند در ميان هوي و هوس‌هاي شيادان يا فريب‌خوردگان جلوگيري کند و از امکان تجربه زندگي معنوي براي شهروندان پاسداري نمايد.
منابع اصلي:
وبلاگ نجوا najva89.mihanblog.com
باشگاه اندیشه bashgah.net
RajaNews.Com
ساير منابع:
انسان از منظری دیگر، محمد علی طاهری
تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی
تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج17
تفسیر کبیر، فخر رازی، ذیل آیه ولایت
تفسیر کشّاف، زمحشری
تاریخ جامع ادیان، جان بی ناس، ترجمه: علی اصغر حکمت، ص613
انجيل مقدس، رومیان 21:3
انجيل مقدس، اول یوحنا 16:4
آشنایی با ادیان بزرگ، حسین توفیقی، ص220
درآمدی بر الاهیات مسیحی، آلستر مک کرات، ترجمه: عیسی دیباج
انجيل مقدس، متی:7
مطالب راجع به «ریکی» از سایت www.arvah.net استفاده و اقتباس شده است



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.