15 پيشنهاد براي هديه روز مادر

هديه دادن و هديه گرفتن يکي از رفتارها و عادت‌هاي خوبي است که علاقه‌ها را بيشتر مي‏کند و موجب صميميت بيشتر مي‌شود. روز زن و روز مادر هم از مناسبت‏هايي است که مي‌تواند بهانه خوبي براي هديه دادن و قدرداني از زحمات خانم‏ها باشد. اما خريد هديه هم آداب و اصولي دارد. بعد از توجه به اهميت اصل موضوع و فراموش نکردن
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
15 پيشنهاد براي هديه روز مادر

15 پيشنهاد براي هديه روز مادر
15 پيشنهاد براي هديه روز مادر


 

نويسنده: رزانه فولادبند




 

از فشارسنج و گلوکومتر تا گل و طلا و جواهر
 

هديه دادن و هديه گرفتن يکي از رفتارها و عادت‌هاي خوبي است که علاقه‌ها را بيشتر مي‏کند و موجب صميميت بيشتر مي‌شود. روز زن و روز مادر هم از مناسبت‏هايي است که مي‌تواند بهانه خوبي براي هديه دادن و قدرداني از زحمات خانم‏ها باشد. اما خريد هديه هم آداب و اصولي دارد. بعد از توجه به اهميت اصل موضوع و فراموش نکردن مناسبت‏ها، لازم است کالاها و مواردي را که براي هديه دادن مناسب‌ترند، بشناسيد و سليقه و احتياجات عزيزي را که مي‌خواهيد برايش هديه‌اي تهيه کنيد، بدانيد. اين مطلب به شما کمک مي‌کند هديه‌اي سالم‌تر و بهتر تهيه کنيد.
1 .فشارسنج: بيشتر آدم‌ها از ميانسالي به بعد، دچار بيماري فشارخون مي‌شوند و پزشک به آنها توصيه مي‏کند به‌طور مرتب فشارخون‌شان را کنترل کنند. اگر مادر شما هم دچار اين مشکل است، يک دستگاه فشارخون برايش تهيه کنيد. فشارسنج در انواع جيوه‏اي، عقربه‏اي و ديجيتالي مچي و بازويي در بازار موجود است. کار با فشار سنج‏هاي ديجيتالي راحت‏تر است اما فشارسنج هاي جيوه‏اي و عقربه‏اي دقت بيشتري دارند. با يک آموزش ساده و کمي تمرين و دقت مي‌توانيد فشارخون مادرتان را اندازه‌گيري کنيد‌يا اين کار را به خود او بياموزيد.
2.گلوکومتر: ديابت يکي از بيماري‌هاي شايع در ايران و جهان است. اگر مادر شما هم بيماري قند دارد، مي‌توانيد برايش گلوکومتر بخريد تا بتواند قند خونش را به‌طور مرتب چک کند. دستگاه‌هاي گلوکومتر موجود در بازار، اندازه‌هاي متفاوتي دارند ولي به طور معمول، اين دستگاه‌ها به اندازه يک کف دست هستند و اغلب با باتري کار مي‌کنند. بهتر است دستگاه‏هايي را انتخاب کنيد که دقت بالاتري دارند و پيش از خريد، بد نيست با پزشک معالج مادرتان هم مشورت کنيد.
3.دستگاه تصفيه هوا: اگر مادرتان مشکل تنفسي دارد يا مبتلا به آسم و آلرژي‏هاي تنفسي است، مي‏توانيد براي او يک دستگاه تصفيه هوا خريداري کنيد و با اين کار، هواي اتاقي را که او بيشتر ساعات روزش را در آن مي‏گذراند، تصفيه کنيد تا آرامش بيشتري براي او فراهم شود.
4.ترازو: اگر مادرتان اضافه‏وزن دارد، با خريد يک ترازو براي اندازه‏گيري وزن مي‏توانيد مادرتان را در رسيدن به وزن ايده‏آل تشويق کنيد. با اين کار، او مي‏تواند وزن‌اش را به طور مرتب در خانه کنترل کرده و با آگاهي از کوچک‌ترين تغييرات وزني، رژيم و فعاليت بدني مناسبي انتخاب کند.
5.لوازم و تجهيزات ورزشي: يکي از ديگر از گزينه‏هايي که با آن مي‏توانيد به حفظ سلامت مادرتان کمک کنيد و او را به فعاليت بيشتر و کاهش وزن تشويق کنيد، وسايل و لوازم ورزشي است؛ مثلا با خريد کتاني و کفش مناسب پياده‌روي و يک دست لباس ورزشي مناسب مي‏توانيد او را به پياده‌روي منظم تشويق کنيد. وسايلي مانند تردميل و دوچرخه ثابت هم براي افرادي که توان راه رفتن و فعاليت بيرون از خانه را ندارند، مفيد است.
6.آب‌ميوه‌گيري، ‌مخلوط‌کن، بخارپز، ماهي‌تابه‌هاي دردار و چيزهايي از اين قبيل: همه خانم‌ها در سنين بالا بايد مراقب رژيم غذايي‌شان باشند تا مشکلات ناشي از فشارخون، قند، چاقي و يائسگي را کنترل کنند. مصرف آب‌ميوه و سبزي‌هاي گوناگون براي همه اعضاي خانواده، به‌خصوص افراد مسن، مفيد است. پس يک گزينه ديگر براي هديه به مادرتان مي‌تواند آب‌ميوه‌گيري يا مخلوط‌کن باشد. همين‏طور وسايل و لوازمي مانند بخارپز و ماهي‌تابه‏هاي دردار که مي‏توان با روش سالم‏تري غذا را در آنها تهيه کرد، گزينه‏هاي خوبي هستند. در ماهي‌تابه‏هاي دردار که از جنس چدن هستند، مي‏توان غذا را بدون استفاده از روغن و در زمان کمتري آماده کرد و اين، قدمي مثبت در راستاي حفظ سلامت افراد خانواده است.
7.ماشين ظرف‌شويي: بيشتر خانم‌ها ظرف شستن را کاري سخت و تکراري مي‌دانند و شما مي‌توانيد با خريد يک ماشين ظرف‌شويي، آنها را خوشحال کنيد. نکته‌اي که بايد هنگام خريدتان به آن توجه داشته باشيد، ميزان استفاده از اين وسيله است. اگر تعداد افراد خانواده کم است، بهتر است ماشين ظرف‌شويي‌هاي کوچک‌تر را انتخاب کنيد.
8.مايکروفر: تهيه و گرم کردن غذا در مايکروفر براي سالمندان نيز آسان است. اين وسيله با قابليت پخت غذا در زمان بسيار کم براي افرادي که دچار پادرد و زانودرد هستند و نمي‏توانند مدت طولاني پاي اجاق گاز بايستند بسيار مناسب است. استفاده از اين وسيله براي افراد مبتلا به آلزايمر که ممکن است فراموش کنند شعله زير غذا را خاموش کنند نيز مناسب است.
9.بليت استثنايي: بليت مسافرت به شهر يا کشوري که مادرتان به آن علاقه دارد نيز هديه خوبي است؛ چه يک سفر زيارتي باشد، چه يک سفر سياحتي. بليت فيلم، تئاتر يا يک برنامه موسيقي زنده که فضايي شاد و مفرح دارد نيز مي‌تواند خوب و دلچسب باشد.
10.ترازو: کتاب، هديه‌اي فرهنگي و ماندگار است که با هزينه کمتري مي‌توانيد آن را تهيه کنيد. البته بايد بدانيد همسر يا مادرتان به چه کتاب‌هايي علاقه دارد. بيشتر خانم‏ها به کتاب‌هاي آموزش آشپزي و شيريني‌پزي علاقه دارند و با خريد اين کتاب‏ها، هم آنها را خوشحال مي‏کنيد، هم خودتان در آينده از نتايج اين کتاب، بهره‌مند مي‌شويد.
11.سلامت: يکي از موضوعاتي که بيشتر خانم‏ها خيلي به آن اهميت مي‏دهند، سلامت است. با خريد کتاب‏ها و اشتراک مجله‏هايي که اطلاعات مفيدي درباره ارتقاي سلامت و تغذيه و تناسب اندام ارائه مي‌کنند، مي‏توانيد علاقه‏تان را به مادر يا همسرتان نشان دهيد و از اين طريق به آنها بگوييد که چه‌قدر سلامت‌شان براي شما اهميت دارد. يک پيشنهاد خوب، اشتراک «سلامت» است که هم شما از آن سود مي‌بريد، هم ما!
12.طلا و جواهر: اگر مشکل مالي نداريد، مي‌توانيد برويد سراغ طلا و جواهر. کمتر خانمي هست که از طلا خوش‌اش نيايد. جواهراتي با سنگ‌هاي تزييني مانند فيروزه و عقيق انتخاب خوبي هستند؛ به شرطي که با سليقه هديه‌گيرنده هم سازگار باشد.
13. سکه طلا: سکه طلا يکي از هداياي مرسومي است که مي‏توان با هر هزينه‏اي آن را تهيه کرد؛ ربع، نيم يا تمام.
14.کارت هديه: کارت‏هاي اعتباري هديه بانک‏ها هم از گزينه‌هاي رايج هديه به عزيزاني هستند که دوست‌شان داريد. اگر نمي‏دانيد فردي که مي‏خواهيد به او هديه بدهيد به چه چيزي بيشتر نياز دارد و چه چيزي بيشتر به کارش مي‏آيد، بهتر است سراغ اين کارت‌ها برويد. اين‌طوري او مي‏تواند خودش تصميم بگيرد که چه‌طور اين مبلغ را هزينه کند.
15.گل: مي‌گويند بوي گل هميشه به دست کسي که گل را هديه مي‌دهد، مي‌ماند. شما با هر هزينه‌اي مي‌توانيد گل بخريد. گل‌هاي شاخه‌اي ارزان قيمت و سبدها و جعبه‌هاي گل و انواع گل‌هاي نادر با قيمت‌هاي بالاتر را بسته به مقدار هزينه‌اي که براي اين کار در نظر گرفته‌ايد، انتخاب کنيد و اين سبد يا شاخه گل را در کمال ادب و احترام با بوسه بر دستان مهربان مادرتان و گفتن جمله زيباي «دوستت دارم، مادر!» به او تقديم کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما