اغتنام فرصت براي طلب مغفرت

برادران و خواهران! ما بايد از همه ي خطاهاي خود توبه کنيم. آن جايي که امام سجاد و اميرالمؤمنين (عليهما الصلاه و السلام) و ساير بزرگوراني که در ميان آحاد بشر نورانيت بي نظيري داشتند، با زبانهاي گوناگون و با نفسهاي سوزان استغفار و توبه مي کردند، من و امثال من، براي بازگشت به خدا و طلب مغفرت و انابه ي به پروردگار، هيچ لحظه
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اغتنام فرصت براي طلب مغفرت

اغتنام فرصت براي طلب مغفرت
اغتنام فرصت براي طلب مغفرت


 





 
مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) می فرمایند:
برادران و خواهران! ما بايد از همه ي خطاهاي خود توبه کنيم. آن جايي که امام سجاد و اميرالمؤمنين (عليهما الصلاه و السلام) و ساير بزرگوراني که در ميان آحاد بشر نورانيت بي نظيري داشتند، با زبانهاي گوناگون و با نفسهاي سوزان استغفار و توبه مي کردند، من و امثال من، براي بازگشت به خدا و طلب مغفرت و انابه ي به پروردگار، هيچ لحظه يي را نبايد از دست بدهيم.
در تمام اعمال شبانه روز، تقوا را پيشه ي خود بکنيد؛ يعني مراقب گفتار و کردار و عمل و تصميم و اقدام خودتان باشيد و نگذاريد که هواهاي نفساني، شما را از راه خدا و از تکليف الهي منحرف بکند . شيطان به اتکاي نفس اماره و هواهاي نفساني و خودخواهيها و منيتها و هوسهاي ما، ما را از صراط المستقيم الهي منحرف مي کند. بايد مانند آن کسي که در پيچ و خمهاي يک راه کوهستاني خطرناک، مراقب هر حرکت و هر قدم پيشرفت خود است، مواظب باشيم. اين تقواست؛ يعني مراقب بودن، خدا را در همه ي کارها شاهد و ناظر دانستن، از خطاها و اشتباهاتي که سر مي زند، زود توبه کردن، به خدا اتکا کردن، از خدا کمک خواستن، به خدا التجا بردن .

اغتنام فرصت براي طلب مغفرت

امروز چشم جهاني به سوي شما ملت ايران است. امروز ملتها حرکت عظيم خود را با ياد حرکت شما شروع کرده اند و به ايمان شما اقتدا مي کنند. اگر شما بخواهيد ملتها اين راه را - که راه خدا و اسلام است - ادامه بدهند، بايد اين راه را با استحکام ادامه بدهيد، و اين جز با تقوا ممکن نيست. لذا امروز تقوا بزرگترين وظيفه و مسؤوليت ماست.
منبع: حديث ولايت، جلد چهارم، ص 145-144.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.