همکاری ارتش و سپاه، فوق العاده مهم

فرقی بین سپاه و ارتش نیست. سپاه و ارتش، هر دو عزیزند، هر دو مسؤولند، هر دو لازمند و هر دو دارای وظایف مشخص خودشان هستند . البته حدود وظایف هر یک، با حدود وظایف دیگری متفاوت است. مجموعه ی شما باید برای
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
همکاری ارتش و سپاه، فوق العاده مهم

همکاری ارتش و سپاه، فوق العاده مهم
 


 


 
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
فرقی بین سپاه و ارتش نیست. سپاه و ارتش، هر دو عزیزند، هر دو مسؤولند، هر دو لازمند و هر دو دارای وظایف مشخص خودشان هستند . البته حدود وظایف هر یک، با حدود وظایف دیگری متفاوت است. مجموعه ی شما باید برای اثبات قدرت و توان جمهوری اسلامی ، بر دفاع جانانه در هر زمان و در هر کجا، آمادگی داشته باشد؛ «ترهبون به عدو الله و عدوکم»(1).
آمادگی شما، بازدارنده ی دشمن است. آن روزی که دشمن حمله کرد، در ما احساس ناآمادگی نمود . آن روز هم اگر نیروهای مسلحمان آماده و منضبط بودند و فرماندهی درست و حسابی در رأسشان بود، به احتمال زیاد این حمله انجام نمی گرفت و دشمن ملاحظه می کرد. دشمن در آن روز به طمع افتاد؛ اما ملت ما کاری کرده که امریکا نمی تواند در او طمع کند . نیروهای مسلح ما باید کاری کنند که هیچ دشمنی نتواند در استقلال و استحکام و یکپارچگی و تمامیت ارضی ما طمع کند.

همکاری ارتش و سپاه، فوق العاده مهم

همکاری دو سازمان سپاه و ارتش، فوق العاده مهم است. پشتیبانی نیروی عظیم مردمی - یعنی نیروی بسیج - بسیار حایز اهمیت است. در کنار نیروهای نظامی، نیروهای انتظامی با همان شأن و حیثیت و مکانت نیروی انتظامی انقلاب، حضور قوی و دایمی خودشان را دارند و باید داشته باشند. این مجموعه نیروهای مسلح، نوک پیکان قدرت عظیم این ملت است و وسیله ی دفاع از کیان و شرف و شخصیت کشور اسلامی ماست.

پی‌نوشت‌ها:
 

1. انفال : 60.
 

منبع: حدیث ولایت، جلد چهارم ، ص 214-213.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.