براي آنهايي که چاقي موضعي دارند...

همه از چاقي بيزار هستند و مي دانند اين عارضه احتمال ابتلا به انواع بيماري ها( از بيماري هاي قلبي - عروقي گرفته تا سرطان) را افزايش داده و سلامتي فرد را در معرض خطر قرار مي دهد. ضمن اينکه احتمال بروز افسردگي در اين افراد بيشتر است؛ چرا که از وضع اندام خود خجالت مي کشند، نمي توانند لباس هاي زيبايي را که در بازار وجود دارد، بپوشند و اگر در رژيم هم باشند، از خوردن بسياري از خوراکي هاي خوشمزه محروم هستند.
چهارشنبه، 28 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
براي آنهايي که چاقي موضعي دارند...

براي آنهايي که چاقي موضعي دارند...
براي آنهايي که چاقي موضعي دارند...


 





 
همه از چاقي بيزار هستند و مي دانند اين عارضه احتمال ابتلا به انواع بيماري ها( از بيماري هاي قلبي - عروقي گرفته تا سرطان) را افزايش داده و سلامتي فرد را در معرض خطر قرار مي دهد. ضمن اينکه احتمال بروز افسردگي در اين افراد بيشتر است؛ چرا که از وضع اندام خود خجالت مي کشند، نمي توانند لباس هاي زيبايي را که در بازار وجود دارد، بپوشند و اگر در رژيم هم باشند، از خوردن بسياري از خوراکي هاي خوشمزه محروم هستند.

نوع ديگري از چاقي
 

يکي ديگر از انواع چاقي که بسياري از افراد را رنج مي دهد، چاقي هاي موضعي است. همه ما اين افراد را ديده ايم و شايد خودمان هم يکي از آنها باشيم و ندانيم چه کار کنيم تا علاوه بر کاهش وزن کلي، چربي هاي اضافي بازوها، ران ها، باسن، شانه ها يا صورت و گردن را کم کرده و با ساير قسمت ها متناسب کنيم.اين کار به مراتب سخت تر از کاهش وزن کلي است و بسياري از افراد نمي توانند در اين کار موفق شوند.آنها نمي توانند لباس دلخواه خود را بخرند، چون مثلاً شلواري که انتخاب مي کنند، به قدشان مي خورد، ولي باسن، شکم يا ران هاي چاق آنها نمي گذارد شلوار درست به تن آنها برود و دگمه يا زيپ آن کامل و به راحتي بسته شود.از اين رو مجبور مي شوند عليرغم ميل خود شلواري بخرند که يکي از اين اندام هاي چاق را پوشش دهد و اين امر موجب نامتناسب شدن کل شلوار با بالاتنه يا ساق هاي لاغر آنها خواهد شد.اين نکته که به خصوص براي زنان اهميت بيشتري دارد، قابل حل است؛ ولي بيشتر افراد با استفاده از روش هاي غلط سعي در رفع آن دارند که به نتيجه نمي رسند.

چاقي گردن و غبغب
 

گردن هم يکي از نقاطي است که دچار اين حالت مي شود و بسياري از کساني که موفق به کاهش وزن کلي خود مي شوند، نمي توانند چربي اضافي اين قسمت را از بين ببرند. معمولاً وقتي سن افراد بالاتر مي رود، اين چاقي موضعي خود را بيشتر نشان مي دهد. جاذبه زمين و افزايش سن دو علت مهم بروز اين حالت ناراحت کننده هستند. داشتن غبغب براي هيچ کس، چه پير و چه جوان، اصلاً خوشايند نيست و جالب اينکه غبغب فقط در افراد مسن ايجاد نمي شود، بلکه تعدادي از جواناني که مي خواهند وزن کم کنند هم دچار اين حالت مي شوند.در اينجا روش هايي براي رفع اين مشکل ارائه مي شود.
پاسخ به چند سؤال...

آيا اين حالت مي تواند ارثي باشد؟
 

بله، ژنتيک هم در اين ميان نقش دارد. در واقع ممکن است فرد چاقي که براي کاهش وزن رژيم گرفته و ورزش مي کند، ابتدا مشاهده نمايد که گردنش لاغر شده، ولي فرد ديگري با شروع روند کاهش وزن، همچنان غبغب داشته باشد.اين ديگر به شانس شما بستگي دارد!ولي نگران نباشيد. حتي اگر ژن ها رفع اين چاقي موضعي را براي شما سخت کنند، باز هم مي توانيد به تدريج، با سالم غذا خوردن، انجام منظم ورزش هاي مناسب و علمي و با عزم و اراده راسخ، اين مشکل را حل کنيد.

چرا گردنم اين قدر چاق شده و غبغب پيدا کرده ام؟
 

از زبان کارشناسان:
اولين اقدام در اين مورد، اصلاح رژيم غذايي است. اگر عوامل زمينه اي ديگر مانند برخي بيماري هاي خاص يا مصرف داروهايي که چاقي از عوارض جانبي آنهاست را کنار بگذاريم، بيشتر افراد چاق به خاطر پرخوري و نادرست غذاخوردن يا حتي نادرست رژيم گرفتن چاق شده اند و همين افراد بيشتر اوقات غبغب پيدا مي کنند و عليرغم موفقيت در کاهش وزن کلي، باز هم از اين مشکل رنج مي برند. به همين خاطر داشتن رژيم غذايي مناسب و پيروي منظم از آن، اولين و مهم ترين راه براي حل اين مشکل است.
چربي اضافي در بدن افراد چاق در همه جاي بدن، از جمله گردن تجمع پيدا مي کند و حتي اگر درست غذا خورده باشيد، تمام تمرين هاي لازم را براي کاهش وزن انجام داده باشيد و در نهايت به اندام دلخواه رسيده باشيد، باز هم در برخورد اول اين گردن چاق و غبغب بزرگ است که نگاه هاي افراد را متوجه آن مي کند و اندام زيبا و هيکل متناسب شما را تحت تأثير قرار مي دهد.

آيا اگر تغذيه ام سالم و علمي باشد، مي توانم اين مشکل را راحت تر حل کنم؟
 

بله البته، پيروي مستمر و مرتب از يک رژيم غذايي سالم و سرشار از مواد مغذي که بدون اضافه کردن وزن همه نيازهاي غذايي بدن را تأمين کند، قطعاً به شما کمک خواهد کرد. خوردن ماهي، مرغ، لوبيا، مغزها، انواع ميوه ها و سبزي ها و غلات کامل، متابوليسم بدن را تسريع مي کند و باعث مي شود که چربي بدن راحت تر بسوزد.همچنين، به حجم غذايي که مي خوريد دقت کنيد. بهتر و علمي تر اين است به جاي اينکه به خود فشار آوريد و در روز فقط دو وعده غذا بخوريد، طي روز پنج يا شش وعده غذاي سبک تر و با حجم کمتر ميل کنيد.

چرا با انجام اين همه تمرين هاي موضعي باز هم گردنم لاغر نشده و هنوز غبغب دارم؟
 

شما بايد يک واقعيت را در نظر بگيريد و آن اينکه تا وقتي وزن کل بدن را پايين نياوريد، هر قدر هم که ورزش هاي مخصوص گردن انجام دهيد، نخواهيد توانست چربي ناخوشايند اين قسمت را از بين ببريد؛ مگر آنکه ليپوساکشن کنيد و با روش جراحي چربي هاي تجمع يافته در گردن را دربياوريد.

چه کار کنم تا همزمان با لاغر شدن، غبغب زشتم را هم ناپديد کنم؟
 

در درجه اول بايد از غذاهاي شيرين پرهيز کنيد؛ چون بسيار پرکالري هستند.اگر به بدن کالري اضافي تحميل کنيد، آن را به چربي تبديل خواهد کرد. يکي از مهم ترين اصولي که افراد چاق براي لاغر شدن بايد به آن توجه کنند اين است که از خوردن خوراکي هاي شيرين بپرهيزند. بديهي است در غير اين صورت نبايد انتظار داشته باشيد که لاغر شويد و اگر فکر مي کنيد با ادامه اين روند گردنتان هم لاغر مي شود و از شر چربي هاي اضافي زير چانه خلاص خواهيد شد، سخت در اشتباه هستيد.

چه غذاهايي را بايد از رژيم غذايي حذف يا مصرف آنها را محدود کنم؟
 

شيريني ها
 

بايد لذت خوراکي هاي بسيار شيرين را فراموش کنيد و جلوي خودتان را بگيريد. چيزهايي مانند انواع شکلات، کيک، دسرهاي شيرين، بستني و مربا، آب نبات و نان شيريني ها از مضرترين خوراکي هايي هستند که نه اجازه مي دهند کل بدنتان لاغر شود و نه غبغب از بين برود. سعي کنيد اصلاً سراغ اين خوراکي ها نرويد يا حداقل به مقدار بسيار کم از آنها بخوريد.

چربي هاي اشباع
 

جداً از مصرف غذاهاي شيرين اجتناب نماييد و تا حد امکان آنها را از فهرست غذايي خود حذف کنيد. غذاهايي که داراي چربي هاي اشباع هستند نيز چنين وضعيتي دارند و اگر مصرف آنها را ادامه دهيد و به گمان خودتان همچنان روي رژيم باشيد، نتيجه اي نخواهيد گرفت و شايد اوضاع به مراتب بدتر هم بشود. غذاهاي سرخ شده، هله هوله هايي مانند چيپس سيب زميني، کره و بيسکويت هاي شور و کرم دار را کنار بگذاريد و مصرف غذاهايي مثل پنير و تخم مرغ را هم که داراي چنين چربي هايي هستند، ولي نمي توانيد به طور کلي آنها را از رژيم غذايي خود حذف کنيد، محدود نماييد.
البته در اين مورد هم مانند هر عارضه اي خوددرماني ممنوع است و براي لاغر شدن، حذف يا محدود کردن مصرف هر ماده غذايي بنا به شرايط جسمي هر فرد فرق مي کند و بايد با پزشک متخصص و کارشناس تغذيه مشورت کرد. نکات اشاره شده در اين برداشت آزاد در حالت کلي هستند و ممکن است براي کساني که به هر دليل شرايط ويژه جسمي يا رواني دارند، کمک کننده نباشند.

چه غذاهايي بخورم تا گردن چاق و چين هاي اضافي زير چانه ام زودتر از بين بروند؟
 

بهترين گزينه براي چنين افرادي خوردن غذاهاي پر فيبر است. اين تقريباً در مورد همه رژيم هاي لاغري، از جمله لاغري موضعي صدق مي کند. در واقع، ميزان چربي اشباع در اين خوراکي ها بسيار اندک است و همين به سوزاندن چربي بدن کمک مي کند. به طور کلي همه سبزي ها و ميوه ها حاوي فيبر هستند که مهم ترين آنها شامل کلم بروکلي، کلم بروکسل و نخودفرنگي، ميوه هايي چون سيب، موز و پرتقال، برنج قهوه اي، نان هاي سبوسدار(پخته شده با آرد گندم کامل)، بادام و بلغور جو است.

آيا براي از بين بردن غبغب تمرين هاي فيزيکي هم مفيد است؟
 

انجام تمرين هاي کششي مخصوص گردن و ورزش کردن به طور مرتب مي تواند به شما در لاغر کردن گردن (مانند لاغر کردن ديگر قسمت هاي بدن) کمک کند يا دست کم روند کاهش ميزان چربي گردن و از بين بردن غبغب را راحت تر کرده و سرعت بخشد. براي از بين بردن چربي هاي اضافي گردن و غبغب و به طور کلي کاهش وزن، تنها رعايت يک رژيم غذايي سالم و علمي که کارشناس تغذيه آن را تجويز کرده باشد، چاره ساز نيست؛ بلکه بايد روند چربي سوزي در بدن تسريع شود و به اين منظور، تمرين هاي منظم و روزانه ورزشي خاص که باز هم يک کارشناس يا مربي تجويز کرده باشد، ضروري است.

آيا مي توانم به سالن ورزشي بروم؟
 

براي آنهايي که چاقي موضعي دارند...

البته، چرا که نه! اگر واقعاً نمي دانيد که روش صحيح و مناسب اين نرمش هاي موضعي چيست، در يک سالن ورزشي ثبت نام کنيد. در آنجا مربي ها تکنيک هاي درست را آموزش مي دهند و مي توانيد از وسايلي که به پيشبرد سريع تر اين روند کمک مي کنند هم استفاده کنيد. البته هميشه يادتان باشد که کار کردن با اين دستگاه ها دستورات خاص خود را دارد و بدون رعايت کامل آنها ممکن است بيش از آنچه فکر کنيد به خودتان آسيب برسانيد يا حتي مشکلتان را بيشتر کنيد.

براي لاغر کردن گردن بايد چه حرکاتي انجام داد؟
 

تعدادي از تمرين هايي که مي توانيد انجام دهيد به شرح زير است:
در حالي که پشتتان را تا حد ممکن صاف نگه داشته ايد، نشسته يا ايستاده به آرامي سرتان را به سمت راست خم کنيد؛ به طوري که گوشتان با شانه تماس پيدا نکند. در اين حالت سر شما بايد در زاويه اي 40 تا 45 درجه نسبت به شانه قرار گيرد. 10 ثانيه به همين حالت بمانيد و سپس به آرامي سرتان را بلند کرده، در حالت عادي قرار دهيد و همين کار را براي سمت چپ تکرار کنيد. چهار بار اين سري حرکات را انجام دهيد.
سرتان را طوري به عقب خم کنيد که بتوانيد سقف را ببينيد. 2 ثانيه به همين حال بمانيد و سپس سر را آهسته به حالت اول برگردانيد. روزي 5 تا 10 بار اين کار را انجام دهيد. اين تمرين قطعاً براي از بين بردن غبغب مؤثر خواهد بود. اين حرکت را هم مي توانيد نشسته انجام دهيد و هم ايستاده؛ در هر حال بايد پشتتان را صاف نگه داريد.
براي انجام اين تمرين پيش از اينکه سرتان را به سمت شانه راست خم کنيد، ابتدا دست راست خود را روي سمت راست سرتان قرار دهيد. وقتي داريد سرتان را به سمت شانه راست خود خم مي کنيد، با همان دست به سرتان فشار بياوريد. اين فشاري که در جهت عکس وارد مي شود و اجازه نمي دهد سر خم شود و خم کردن آن را سخت تر مي کند، به کاهش حجم چربي گردن کمک خواهد کرد. 10 ثانيه در همين حالت بمانيد، بعد سر را آرام به حالت معمولي برگردانيد و سپس اين کار را براي شانه چپ انجام دهيد. اين تمرين يکي از بهترين و مؤثرترين تمرين هايي است که براي لاغر کردن گردن توصيه مي شود.
اگر روي عضلات گردنتان کار کنيد، آنها رشد مي کنند و قوي تر و حجيم تر خواهند شد. هر قدر عضلات گردن قوي تر باشند، به پوست گردن شما فشار بيشتري وارد شده، پوست سفت تر مي شود و حجم چربي اضافي گردن کاهش مي يابد و غبغب راحت تر از بين مي رود يا دست کم کوچک تر مي شود. اين تمرين هم در يکي از حالات ايستاده يا نشسته قابل انجام است.
يکي ديگر از نرمش هايي که مي توانيد انجام دهيد و به حالت دلخواه خود دست يابيد، يک حرکت چرخشي است. به اين ترتيب که به حالت نشسته يا ايستاده، در حالي که کمرتان را کاملاً صاف کرده ايد، به آرامي و تا جايي که مي توانيد سرتان را به سمت راست بچرخانيد. سپس به آهستگي و بدون عجله سر را به جاي اول باز گردانيد. همين کار را براي سمت چپ تکرار کنيد. اين دو چرخش روي هم يک حرکت است که بايد 5 تا 10 بار انجام شود.
با يک حرکت مقاومتي هم مي توان به افزايش قدرت عضلات کمک کرد. براي انجام اين حرکت دست خود را روي پيشاني قرار دهيد. در همين حال سعي کنيد تا جايي که مي توانيد سرتان را به سمت جلو يعني به همان دستتان فشار دهيد. در واقع دست شما جلوي حرکت رو به جلوي سرتان را مي گيرد. دقت کنيد که اگر مي خواهيد از اين حرکت بيشترين نتيجه را بگيريد، بايد به آرامي اين فشار را وارد کنيد.
اين نرمش هم درست مانند مورد قبلي است؛ با اين تفاوت که اين بار دست هايتان را پشت سرتان در هم گره بزنيد و در همين حال سعي کنيد تا جايي که مي توانيد سرتان را به عقب و روي دستان در هم گره خورده فشار دهيد. اين بار هم مانند حرکت بالا دقت کنيد و سرتان را آرام به عقب فشار دهيد.
تمرين ديگري که براي ناپديد کردن غبغب شما مفيد مي باشد، اين است که به پشت دراز بکشيد و دست و پاهايتان را راست روي زمين بگذاريد. دست هايتان بايد کنار ران هايتان قرار گيرند. سرتان را بلند کنيد و چانه را به قفسه سينه برسانيد و به آن فشار دهيد. دو ثانيه در همين حال بمانيد و سپس سرتان را روي زمين بگذاريد. توجه کنيد که هرگز سريع سرتان را روي زمين نگذاريد و آن را پرت نکنيد. بعد دوباره به آرامي سر را بلند کنيد و با دقت چانه را روي قفسه سينه فشار دهيد. اين مجموعه حرکت را 25 بار در روز انجام دهيد. يادتان باشد به محض اينکه حس کرديد گردنتان درد گرفته ديگر ادامه ندهيد و اگر پس از مدتي استراحت درد ساکت نشد، به پزشک مراجعه کنيد.
نفس عميق کشيدن هم که هيچ خرجي ندارد و باز هم از تمرينات مفيد است. همزمان با هر دم و بازدم سرتان را بالا و پايين بياوريد. دقت کنيد که حرکات سر با دم و بازدم هماهنگ باشد؛ به اين معني که هر وقت نفس را به درون مي کشيد (دم)، سرتان را بالا بياوريد و زماني که نفستان را بيرون مي دهيد( بازدم)، سرتان را به پايين خم کنيد.
مجموعه اي از نرمش هاي هوازي( ايروبيک)، نرمش هاي قدرتي و ورزش هايي که انجام آنها براي سلامت قلب و عروق مفيد است، مانند دويدن، دويدن آهسته، دوچرخه سواري يا پياده روي سريع هم روند سوزاندن چربي هاي اضافي کل بدن، از جمله گردن را تسريع خواهند کرد.

من مي خواهم فقط گردنم را لاغر کنم، چرا بايد وزن کل بدنم را هم پايين بياورم؟
 

بله، ممکن است تعجب کنيد و ندانيد چرا اين همه بر کاهش وزن کل بدن براي از بين بردن اين چربي موضعي ناخوشايند تأکيد مي شود؛ ولي يک واقعيت وجود دارد و آن اين است که هيچ کس نمي تواند بدون کاهش وزن کلي قسمتي از بدنش را لاغر کند. تمام آگهي هاي رنگارنگي هم که ادعا مي کنند در سالن ورزشي و تحت نظر مربيان مجرب انجام اين کار کاملاً ممکن است، فقط براي جلب مشتري است. تقريباً همه کساني که غبغب دارند و چاقي گردنشان جلب توجه مي کند، کلاً چاق هستند و کاهش وزن به طور کلي يکي از راه هاي حذف چانه چند طبقه آنهاست.
يک نکته ساده و کليدي...
در واقع ساده ترين و کم خرج ترين راه براي رفع مشکل غبغب اين است که هنگام راه رفتن، نشستن پشت ميز يا راه رفتن کمرتان را صاف کرده و قوز نکنيد. اگر به اين نکته ساده توجه کنيد، شايد چربي موضعي آزار دهنده گردنتان کاملاً از بين نرود، ولي پس از مدتي راست نشستن و پرهيز از خم کردن بيش از اندازه پشتتان خواهيد ديد که گردن چاق شما کمتر به چشم مي آيد و جلب توجه مي کند.

براي آنهايي که چاقي موضعي دارند...

دقت کنيد که...
در ابتدا نرمش ها را به آرامي و به دفعات کمتر در روز انجام دهيد. هرگاه که مي خواهيد وضعيت گردنتان را تغيير دهيد، بسيار آرام و بدون عجله اين کار را بکنيد. اگر براي انجام برخي تمرينات بالا مثل ممانعت از حرکت رو به جلو يا رو به عقب سر، مي خواهيد از ابزاري غير از دست هايتان که در سالن هاي ورزشي وجود دارند استفاده کنيد، اين کار را به دقت انجام دهيد و براي دفعات اول حتماً زير نظر مربي تمرين کنيد. هيچگاه خودتان را خسته نکنيد. اگر کوچک ترين احساس ناراحتي کرديد و ديديد که گردنتان درد گرفته است، فوراً تمرين را قطع کنيد و با پزشک خود تماس بگيريد.
اگرچه مي خواهيد هرچه زودتر گردن خود را لاغر کنيد و غبغبتان از بين برود، ولي بايد بدانيد که گردن انسان خيلي حساس است و به سادگي مي تواند آسيب ببيند، بنابراين اگر روش درست انجام اين ورزش ها را نمي دانيد، حتماً از يک کارشناس آگاه، مانند يک فيزيوتراپ، کمک بگيريد. اگر دقت نکنيد و از روي عجله براي زودتر نتيجه گرفتن، اين نرمش ها را سريع تر يا به تعداد دفعات بيشتر در روز انجام دهيد، ممکن است به گردنتان که پيش از اين سالم و فقط چاق بوده است، به شدت آسيب بزنيد.

چرا اگر موقع نشستن يا راه رفتن قوز کنم غبغب پيدا مي کنم؟
 

اگر موقع نشستن و راه رفتن قوز کنيد و به مدتي طولاني پشت تان را خم کرده و در همان حالت بمانيد، پوست زير چانه تان شل شده و چربي در آن نقطه جمع مي شود. در واقع با خم شدن بيش از حد و قوز کردن، عضلات فک هاي شما فضاي بيشتري در اختيار خواهند داشت تا خود را در آن جاي دهند و به اين ترتيب عضلات آن قسمت شل شده و ديگر لازم نيست خودشان را سفت نگه دارند و به اين ترتيب ضعيف مي شوند( به زبان ساده ولو مي شوند) و چربي هاي اضافي مي توانند در کنار اين فک هاي شل و ول تجمع يابند.

ميز و صندلي من در محل کار طوري است که به ناچار بايد پشت ميز خم شوم تا بتوانم کارم را انجام دهم. چه کار کنم؟
 

بدانيد که قوز کردن و خم شدن بيش از اندازه پشت ميز کار نه تنها باعث مي شود غبغب پيدا کنيد، بلکه به کمرتان هم آسيب مي زند. پس اگر به سلامتي و ظاهرتان اهميت مي دهيد، در صورت امکان از مديرتان بخواهيد که يک صندلي مناسب براي شما تهيه کند يا اگر او درخواست شما را قبول نکرد، خودتان يک صندلي مناسب تهيه کنيد. راست نشستن پشت ميز کار يک فايده مهم ديگر هم دارد و آن اين است که بهتر مي توانيد روي چيزي که مي نويسيد، مي خوانيد يا تماشا مي کنيد تمرکز کنيد.
آدامس جويدن هم به شما کمک مي کند!
يک روش جالب و راحت و کم خرج ديگر براي حل اين مشکل ناراحت کننده اين است که آدامس بجويد. البته دقت کنيد که حتماً آدامس بدون قند باشد. اگر عضلات فک و صورت شما زيادتر حرکت کنند، از تجمع چربي در گردن پيشگيري خواهد شد. عضله اي در گردن شما هست که « پلاتيسما» نام دارد و کار روي اين عضله و نرمش دادن به آن کليد اصلي حل اين مسأله فيزيکي دشوار است.

آيا بايد براي لاغر کردن گردنم به طور خاصي آدامس بجوم؟
 

بله، آدامس جويدني که بتواند از ايجاد غبغب جلوگيري کند هم راه و روش خاص خودش را دارد. اين کار کمي با آدامس جويدن معمولي فرق دارد. بايد دهانتان را تا حد ممکن باز کنيد و لب پايين خود را روي دندان هاي رديف پايين بکشيد. پس از اين کار فکتان را يک بار باز و بسته کنيد؛ درست مثل اينکه بخواهيد يک خوراکي را با فک خود بقاپيد. ممکن است انجام اين نرمش در حضور ديگران مؤدبانه به نظر نرسد؛ زيرا معمولاً وقتي کسي آدامس مي جود، سعي مي کند دهانش باز نشود. اگر براي انجام اين کار در مکان هاي عمومي، مانند محل کار خجالت مي کشيد، در خانه تمرين کنيد. با انجام مداوم و هر روز اين کار اثرات مثبت آن را به خوبي مشاهده خواهيد کرد.
ليپوساکشن
اگر همه دستوراتي را که در بالا گفته شد درست و بدون هيچ کم و کاست و خطايي انجام داديد، ولي موفق نشويد، «ليپوساکشن» بهترين گزينه درماني است. در اين روش بافت هاي اضافي چربي بيرون آورده مي شوند تا آن نقطه لاغر شود و به حالت طبيعي برگردد.

ليپوساکشن چطور عمل مي کند؟
 

از يک دستگاه ساکشن و يک تيوب توخالي براي بيرون کشيدن چربي هاي اضافي استفاده مي شود. پس از اينکه آن نقطه به طور موضعي بي حس شد، مقدار معين و از پيش تعيين شده اي از يک ماده خيس کننده را داخل موضع تزريق مي کنند. ترکيبات موجود در اين مايع سلول هاي چربي را از بافت ها جدا کرده و سپس دستگاه ساکشن آنها را از طريق آن تيوب توخالي از بدن بيرون مي کشد تا چربي اضافي آن نقطه از بدن( مثلاً گردن) خارج شود و غبغب فرد از بين برود.

حالا بايد چه کار کنم؟
 

حالا که از اصول کلي لاغر کردن گردن و از بين بردن غبغب آگاه شديد، بايد اين روند را هر روز ادامه دهيد و در بکارگيري آن افراط يا تفريط نکنيد. به جاي اينکه لاغر کردن گردن و از بين بردن غبغب نازيباي خود را به عنوان يک هدف کوتاه مدت در نظر بگيريد، سبک زندگي خود را تغيير دهيد. فکر نکنيد که اگر مدت کوتاهي براي کاهش چربي گردنتان تلاش کنيد و حتي در اين کار موفق شويد، براي هميشه از شر اين مشکل خلاص خواهيد شد. اصلاً اين طور نيست و اگر به محض از بين رفتن غبغب و رسيدن به شکل دلخواه مانند قبل عمل کنيد، همان چربي هاي اضافي و غبغب زشت مجدداً باز خواهند گشت.
لاغر کردن موضعي يک قسمت از بدن کار ساده اي نيست و روند کندي دارد؛ زيرا چربي ها به خاطر شيوه نادرست زندگي و عادات غلط غذايي به مرور زمان جمع شده اند و به سادگي از بين نمي روند. بايد صبور و اميدوار باشيد و با مداومت و پشتکار ادامه دهيد تا نتيجه بگيريد. هيچ گاه انتظار معجزه نداشته باشيد.
منبع:نشريه ي دنياي تغذيه، شماره 99



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما