خوراک مرغ و لوبيا

فر را با حرارت 175 درجه سانتي گراد يا 350 درجه فارنهايت و تنظيم و روشن کنيد . تره فرنگي ، پياز ، سير و جعفري را خرد و همراه با لوبيا سفيد ( لوبيا را از شب قبل خيس کنيد ) در ظرفي مخلوط نماييد ( ظرف به قدري بزرگ باشد که مرغ به طور کامل در آن جاي بگيرد ) . آنگاه مرغ را روي سبزي ها قرار دهيد و مقداري آب روي آن بريزيد . ظرف حاوي
چهارشنبه، 18 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوراک مرغ و لوبيا

 خوراک مرغ و لوبيا
خوراک مرغ و لوبيا


 






 
(براي ديابتي ها)

مواد لازم براي 6 نفر:
 

تره فرنگي2 عدد بزرگ
پياز 1 عدد متوسط
سير 4 حبه جعفري 2 دسته کوچک
لوبيا سفيد 400 گرم
مرغ 1/5کيلو گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم
انرژي کل : 2800 کيلو کالري
چه خوب است تمام افراد به ويژه بيماران ديابتي يک بازنگري در الگوي غذايي و رفتارهاي تغذيه اي خود داشته باشند و تغييراتي اثر گذار را در تغذيه ايجاد نمايند تا سالي سرشار از سلامتي را براي خود و خانواده رقم بزنند . بيماران ديابتي بايد براي حفظ سلامت خود وسايل مورد نياز براي کنترل روزانه قند خون را به همراه داشته باشند و نکات تغذيه اي لازم را رعايت نمايند ؛ از مصرف بيش از حد قندهاي ساده ، شيريني جات ، غذاهاي پرچرب و سرخکرده و آجيل شور اجتناب کنند و قندهاي پيچيده و فيبرها ( ميوه ها ، سبزيجات و غلات سبوس دار) را جايگزين مواد ناسالم نمايند و تا حد امکان از مصرف غذاهاي آماده و فست فودها بپرهيزند .

خوراک مرغ و لوبيا

روش تهيه :
 

فر را با حرارت 175 درجه سانتي گراد يا 350 درجه فارنهايت و تنظيم و روشن کنيد . تره فرنگي ، پياز ، سير و جعفري را خرد و همراه با لوبيا سفيد ( لوبيا را از شب قبل خيس کنيد ) در ظرفي مخلوط نماييد ( ظرف به قدري بزرگ باشد که مرغ به طور کامل در آن جاي بگيرد ) . آنگاه مرغ را روي سبزي ها قرار دهيد و مقداري آب روي آن بريزيد . ظرف حاوي اين مواد را به مدت 5/1- 1 ساعت درون فر بگذاريد . روي مرغ را با کاغذ آلومينيوم بپوشانيد تا نسوزد .
حدود نيم ساعت قبل از پايان زمان پخت ، مرغ را خارج کنيد و کاغذ آلومينيومي را برداريد تا مرغ برشته شود . سپس مرغ را به همراه سبزيجات ميل کنيد .
منبع:دنياي تغذيه ش94



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.