رولت اسفناج با پنير

كره را در تابه‌ي مناسبي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. آرد را اضافه كنيد و يك دقيقه تفت دهيد. سپس شير را بيفزائيد و مرتب هم بزنيد تا غليظ شود. حالا پنير، زرده‌هاي تخم‌مرغ، اسفناج، نمك و فلفل را افزوده و مخلوط كنيد. اكنون تابه را از روي اجاق برداريد و مواد درون آن را به كاسه‌ي بزرگ‌تري منتقل كنيد. سفيده‌هاي تخم‌مرغ را نيز در ظرف ديگري بريزيد و
پنجشنبه، 19 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رولت اسفناج با پنير

 رولت اسفناج با پنير
رولت اسفناج با پنير


 






 

مواد لازم براي 8-10 نفر:
 

كره/ 60 گرم
آرد/ 50 گرم
شير/ 250 ميلي‌ليتر
پنير پارمسان/ يك سوم پيمانه
اسفناج پخته و خرد كرده/ 2 پيمانه
تخم‌مرغ/ 4 عدد
نمك و فلفل/ به ميزان لازم

مواد لازم مياني:
 

پنيرخامه‌اي/ 100 گرم
خامه/ 60 گرم
ژامبون خرد كرده/ 2 ورق
قارچ خرد كرده/ 100 گرم
زرده‌ي تخم‌مرغ/ 2 عدد
كره/ 30 گرم
پوست ليموي رنده كرده/ 1 قاشق چايخوري
نمك/ به ميزان لازم
زعفران حل كرده/ 1 قاشق سوپخوري
خامه/ 125 گرم
آبليموي تازه/ 2 قاشق سوپخوري

رولت اسفناج با پنير

روش تهيه:
 

كره را در تابه‌ي مناسبي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. آرد را اضافه كنيد و يك دقيقه تفت دهيد. سپس شير را بيفزائيد و مرتب هم بزنيد تا غليظ شود. حالا پنير، زرده‌هاي تخم‌مرغ، اسفناج، نمك و فلفل را افزوده و مخلوط كنيد. اكنون تابه را از روي اجاق برداريد و مواد درون آن را به كاسه‌ي بزرگ‌تري منتقل كنيد. سفيده‌هاي تخم‌مرغ را نيز در ظرف ديگري بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا فرم بگيرد. بعد آن را به آرامي به مخلوط قبلي بيفزائيد. حالا مايه‌ي رولت را روي سيني‌اي كه قبلاً با كاغذ روغني پوشانده‌ايد، به اندازه‌ي 25×30 سانتيمتر بريزيد و آن را با پالت صاف كنيد. اينك مايه را در فر (تاون) گرم شده با دماي 200 درجه‌ي سانتيگراد، به مدت تقريبي 20 دقيقه بپزيد تا سطح آن طلائي رنگ شود. پس از آن، رولت را از فر خارج سازيد و روي هوله‌ي آشپزخانه برگردانيد؛ كاغذ را از آن جدا كنيد و آن را رول نمائيد. همين كه رولت خنك شد، مواد مياني را روي آن صاف كنيد و دوباره آن را بپيچيد و به مدت 3 ساعت در يخچال قرار دهيد. سپس، در ظرف مناسبي سس ليمو بريزيد و رولت را روي آن قرار دهيد.

روش تهيه‌ي مواد مياني:
 

پنير خامه‌اي و خامه را با همزن برقي بزنيد. آن گاه قارچ را در كره تفت دهيد و ژامبون را بيفزائيد. حالا قارچ و ژامبون را به پنير و خامه بيفزائيد و مخلوط كنيد.

روش تهيه‌ي سس ليمو:
 

در ظرف مناسبي، زرده‌هاي تخم‌مرغ، كره‌ي نرم شده، زعفران و نمك را بريزيد و روي حرارت بخار آب جوش قرار دهيد و با همزن دستي مرتب هم بزنيد. سپس خامه را كم‌كم بيفزائيد تا سس غليظ شود. حالا آبليمو را اضافه كنيد. بعد آن را از روي حرارت برداريد. اكنون، سس آماده‌ي مصرف مي‌باشد.
منبع:مجله‌ي آشپزباشي، شماره 36



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.