ساوارين ميوه اي

مايه خمير فوري ،شکر اول و يک قاشق سوپخوري آرد را با آب ولرم مخلوط نموده و با در بسته در دماي محيط (مناسب و گرم) قرار دهيد تا عمل آمده و مقدار آن دو برابر شود. آرد را در کاسه اي ريخته، شکر دوم و نمک را اضافه کرده و هم بزنيد .تخم مرغها و وانيل را با چنگال زده به مواد فوق اضافه کرده و 5دقيقه با درجه ي متوسط همزن برقي و با شاخه ي
پنجشنبه، 19 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساوارين ميوه اي

 ساوارين ميوه اي
ساوارين ميوه اي


 






 

مواد لازم براي 6نفر:
 

مايه خمير فوري: 12گرم
شکر ريز: يک قاشق چايخوري
آرد الک شده: يک قاشث سوپ خوري
شکر ريز: يک قاشق چايخوري
نمک: اندکي
تخم مرغ: 2عدد
وانيل: يک هشتم قاشق چايخوري
مارگارين: 60گرم (آب کرده)

مواد لازم براي شربت (سيروپ):
 

شکر: 455گرم
آب: 560ميلي ليتر
پرتقال: يک عدد
ليمو ترش: يک عدد
چوب دارچين: يک دوم عدد
برگ بو: يک برگ
تخم گشنيز: يک قاشق غذاخوري

مواد لازم براي تزئين:
 

مارمالاد زرد آلو: به ميزان لازم
هلوي کمپوت شده کيوي توت فرنگي گيلاس

طرز تهيه:
 

مايه خمير فوري ،شکر اول و يک قاشق سوپخوري آرد را با آب ولرم مخلوط نموده و با در بسته در دماي محيط (مناسب و گرم) قرار دهيد تا عمل آمده و مقدار آن دو برابر شود. آرد را در کاسه اي ريخته، شکر دوم و نمک را اضافه کرده و هم بزنيد .تخم مرغها و وانيل را با چنگال زده به مواد فوق اضافه کرده و 5دقيقه با درجه ي متوسط همزن برقي و با شاخه ي خمير گير بزنيد. سپس مارگارين آب کرده را به تدريج (به فاصله يک دقيقه)اضافه کرده و بزنيد. مايه خمير عمل آمده را نيز اضافه کرده و مخلوط کنيد. خمير به دست آمده را در قيف بزرگي ريخته و در قالب گرد تو خالي (حلقه اي)22سانتي متري که با کره چرب کرده و آرد پاشي کرده ايد ،بريزيد و قالب را در جاي گرم قرار دهيد تا حجم خمير دو برابر شود. سپس قالب را به مدت 20دقيقه يا تا زماني که روي آن طلايي رنگ شود در طبقه ي وسط فر با دماي 220درجه ي سانتي گراد(يا 425درجه ي فارنهايت يا شماره ي 7 گاز)بگذاريد، سپس قالب را از فر خارج نموده و اجازه دهيد تا سرد شود.

ساوارين ميوه اي

ساوارين ميوه اي

ساوارين ميوه اي

شربت (سيروپ):
 

شکر و آب را در قابلمه اي بريزيد، پرتقال و ليموترش را هم با پوست برش زده و برشها را به قابلمه منتقل کنيد. چوب دارچين، برگ بو و تخم گشنيز را هم اضافه کرده و قابلمه را از همان ابتدا روي حرارت کم قرار دهيد تا به جوش آيد،5 دقيقه پس از جوشيدن از روي حرارت برداريد .شربت داغ را به ظرف بزرگتري منتقل کنيد.
ساوارين سرد شده را داخل شربت داغ بگذاريد تا کاملا به شربت آغشته و کمي نرم شود. سپس آن را از شربت خارج نموده و به روي ظرف زيبايي منتقل کنيد. ابتدا تمام سطح ساوارين را به وسيله ي قلم مو با مارمالاد زردآلوي رقيق شده و داغ پوشش دهيد و سطح روي آن را به ترتيب با فيله هاي هلوي کمپوت شده ،برش هايي از کيوي و توت فرنگي و مرکز آن را هم با گيلاس تزيين کنيد. سطح روي ميوه ها را هم با مارمالاد زردآلوي رقيق شده پوشش دهيد تا براق شوند.

نکته:
 

1.اين دستور 410گرم کربوهيدرات،25 گرم پروتئين،70گرم چربي و 2370کيلو کالري انرژي دارد.
2.فر را 10تا 15دقيقه قبل از بردن قالب در فر با درجه ي گفته شده گرم کنيد.
3.هميشه ابتدا آرد را الک کنيد تا هوادهي شده و تخمير راحت تر انجام گيرد سپس آرد را در کاسه بريزيد.
4.نمک را به علت تقويت کنندگي کشش خمير اضافه مي کنند .نمک در تشکيل شبکه گلوتني خمير تاثير زيادي داشته ،طعم و مزه خوبي به نان مي دهد.
5.شربت را هميشه روي حرارت ملايم تهيه کنيد زيرا شربتي که با حرارت کم و مدت زمان طولاني تهيه مي گردد هرگز شکرک نزده و ماندگاري طولاني تري نيز دارد، در صورت دلخواه مي توانيد مقداري عرق بهار نارنج در اواخر طبخ به شربت اضافه کنيد.
6.مي توانيد 12قالب کوچک تارت بيضي شکل يا قالبهاي کوچک ساوارين را جايگزين قالب حلقه اي 22سانتي متري کنيد که در اين صورت شيريني ها بايد به مدت 15دقيقه در فر بماند.
7.معمولاً قالب ساوارين گرد و ميان تهي است.
منبع:نشريه هنر آشپزي شماره 68



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.