گل چيني (کفشک )

براي خشک کردن اين گل از پنبه استفاده کنيد و لابه لاي گلبرگها پنبه قرار دهيد تا گلبرگ هاي مياني ايستاده و گلبرگهاي بيروني کمي متمايل به سمت خارج خشک شود . 1- خميري را به رنگ زردليمويي رنگ کنيد . سپس گلوله اي از خمير را به اندازه گردو برداريد و کف دست کاملاً گرد کنيد . سپس کمي فرم استوانه اي به اين خمير بدهيد .
شنبه، 21 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گل چيني (کفشک )

گل چيني (کفشک )
گل چيني (کفشک )


 






 

لوازم مورد نياز :
 

- خمير گل چيني
- رنگ روغن سبز 37 ، قرمز ، زرد ، سفيد
- قالب برگ
قلم موي سرگرد شماره 1
- سمبه

بيشتر بدانيد :
 

براي خشک کردن اين گل از پنبه استفاده کنيد و لابه لاي گلبرگها پنبه قرار دهيد تا گلبرگ هاي مياني ايستاده و گلبرگهاي بيروني کمي متمايل به سمت خارج خشک شود .
1- خميري را به رنگ زردليمويي رنگ کنيد . سپس گلوله اي از خمير را به اندازه گردو برداريد و کف دست کاملاً گرد کنيد . سپس کمي فرم استوانه اي به اين خمير بدهيد .

گل چيني (کفشک )

2- توسط سمبه ميان خمير را به آرامي باز کرده و تقريباً تا انتهاي خمير گل گود کنيد .

گل چيني (کفشک )

3- توسط سمبه لبه هاي گلبرگ را کمي نازک کنيد و گودي هايي روي خمير تا لبه ها به شکل چيندار ايجاد کنيد . سپس به انتهاي آن سيم گلسازي روکش دار فرو کنيد .

گل چيني (کفشک )

4- بگذاريد کاملاً خمير خشک شود . سپس با رنگ قرمز روغن که کمي به آن قهوه اي زده ايد با قلم موي سرگرد روي خمير به شکل خال دار و نامنظم رنگ کنيد .

گل چيني (کفشک )

5- خميري را به رنگ سبز 37 رنگ کنيد . سپس اشکي بلند درست کرده و توسط زير مبلي کاملاً آن را نازک کرده و خمير را باز کنيد . به انتهاي خمير سيم گلسازي وصل کنيد .

گل چيني (کفشک )

6- برگ را روي قالب بگذاريد و کاملاً فشار دهيد تا تمام شيارهاي موجود قالب روي خمير ايجاد شود . سپس با چسب چوب انتهاي برگ را سيم گل سازي وصل کنيد . پس از خشک شدن خمير لبه هاي آن را با کمي رنگ روغن قهوه اي سايه بزنيد .
منبع:نشره بانو،شماره 9



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.