پاستا با ماهي سالمون

طبق دستور پخت نوشته شده بر روي بسته هاي پاستا، آن ها را در ظرف جاداري- که حاوي آب جوش است- بريزيد و بپزيد. سپس آبکش کنيد و گرم نگهش داريد. اکنون روغن را با حرارت ملايم گرم کنيد. در اين فاصله، به ماهي آبليمو بزنيد و کمي شويد رويشان بپاشيد. حالا آن ها را به مدت 2 تا 3 دقيقه درون روغن بگذاريد و صبرکنيد تا دو طرفشان بپزد و با
سه‌شنبه، 24 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پاستا با ماهي سالمون

 پاستا با ماهي سالمون
پاستا با ماهي سالمون


 






 

مواد لازم براي 6 نفر:
 

پاستاي فتوچيني(نواري ساده يا فلفلي)/ 500 گرم
روغن مايع/ 1 قاشق سوپخوري
فيله ماهي سالمون/ 2 قاشق سوپخوري
آبليمو/ 2 قاشق سوپخوري
شويد خرد کرده/ 2 قاشق سوپخوري

مواد لازم براي تهيه ي سس مايونز آلبالو:
 

آلبالو/ 200 گرم
مايونز کم چرب/ 250 گرم(يک پيمانه)
دانه ي خردل/ 2 قاشق چايخوري
آبليمو/ 1 قاشق سوپخوري

پاستا با ماهي سالمون

روش تهيه:
 

طبق دستور پخت نوشته شده بر روي بسته هاي پاستا، آن ها را در ظرف جاداري- که حاوي آب جوش است- بريزيد و بپزيد. سپس آبکش کنيد و گرم نگهش داريد. اکنون روغن را با حرارت ملايم گرم کنيد. در اين فاصله، به ماهي آبليمو بزنيد و کمي شويد رويشان بپاشيد. حالا آن ها را به مدت 2 تا 3 دقيقه درون روغن بگذاريد و صبرکنيد تا دو طرفشان بپزد و با چنگال امتحان کنيد که خوب مغز پخت شده باشند. آن گاه ماهي را از تابه بيرون آوريد و در تکه هاي درشت ببريد.اينک، پاستا را در 6 بشقاب مناسب، براي پذيرائي بريزيد و روي هر کدام را تکه هاي ماهي بگذاريد، سس را بيفزائيد و بلافاصله، سر سفره ببريد.

روش تهيه سس:
 

براي درست کردن سس، ابتدا آلبالو را در غذاساز بريزيد يا با هم زن برقي خوب بزنيد تا يکدست شود. سپس، پوره ي آن را از صافي ريز بگذرانيد تا دانه هايش از آن جدا شود. حالا مايونز، خردل و آبليمو را به پوره بيفزائيد و خوب با يکديگر مخلوط کنيد.
منبع:نشريه ي آشپز باشي، شماره ي 45



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.