دکوراسيون خوب مساوي با شادي در منزل

زندگي در شهرهاي صنعتي باعث شده که انسان بيشتر خواهان احساس آرامش و راحتي در خانه باشد و در صورت شاغل بودن پس از بازگشت به منزل، دوست دارد در محيطي آرام و دلپذير، هرچند کوچک، شب را به صبح برساند. پرسشي که ذهن بسياري را به خود مشغول ساخته، اين است که چگونه مي شود اين محيط را فراهم کرد تا همه اعضاي خانواده
چهارشنبه، 25 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دکوراسيون خوب مساوي با شادي در منزل

دکوراسيون خوب مساوي با شادي در منزل
دکوراسيون خوب مساوي با شادي در منزل


 






 
زندگي در شهرهاي صنعتي باعث شده که انسان بيشتر خواهان احساس آرامش و راحتي در خانه باشد و در صورت شاغل بودن پس از بازگشت به منزل، دوست دارد در محيطي آرام و دلپذير، هرچند کوچک، شب را به صبح برساند. پرسشي که ذهن بسياري را به خود مشغول ساخته، اين است که چگونه مي شود اين محيط را فراهم کرد تا همه اعضاي خانواده بتوانند از آن بيشترين لذت را ببرند؟ از آنجايي که افراد به دلايلي نمي توانند در خانه هاي ويلايي يا خيلي شيک و بزرگ زندگي کنند، به خانه هاي کوچک رو مي آورند. اين خانه ها نيز به دليل کوچکي، زيبايي چنداني ندارند. پس چگونه مي توان علي رغم کوچکي خانه ها، آنها را بزرگ، زيبا و جذاب جلوه داد و در عين حال از زيبايي آن لذت برد؟ ما چند پيشنهاد براي شما که به محيط خانه خود اهميت مي دهيد داريم که اگر به آنها عمل کنيد، مطمئناً خانه اي زيبا و محيطي دلچسب خواهيد داشت. اگر به موارد ذيل عمل کنيد، مي بينيد که حتي در خانه هاي کوچک هم مي توانيد احساس شادي و دلبازي داشته باشيد. اميدوارم که اين توصيه ها را جدي بگيريد.
گذاشتن عکس هايي از اعضاي خانواده در گوشه و کنار منزل بسيار خوب است، اما از افراط خودداري کنيد به خصوص در مورد عکس هاي خودتان.
اضافه کردن گياه، سنگ، صدف و ديگر عناصر طبيعي به تزيينات خانه، تأثير بسيار خوبي در روحيه اعضاي خانواده دارد و درواقع طبيعت را به درون خانه مي آورد.
با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه، روحيه شادي به افراد بدهيد. سعي نداشته باشيد لوازم منزل را هم رنگ انتخاب کنيد بلکه بايد بر هماهنگي رنگ ها توجه کنيد. تزيين خوب خانه به اين معنا نيست که همه چيز يک رنگ باشد.
در اثاث خانه به دنبال خطوط زيبا، خوشايند، فرم محکم و جاندار باشيد. اگر وسيله اي شکلي دارد که مي دانيد هميشه دوستش خواهيد داشت، همان را انتخاب کنيد. به طور حتم شما در طول زمان از طرح، رنگ و پارچه آن خسته خواهيد شد که اين مشکل با تعويض رويه حل مي شود. مهم اين است که فرم و مدل اين وسيله را دوست داشته باشيد.
هنگام جور کردن پارچه هايي با طرح هاي مختلف، يک يا دو رنگ پايه را همسان در نظر بگيريد.
لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهيه کنيد تا به خانه شما حال و هواي صلح آميز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گليم و پارچه هايي چون کتان و ابريشم خام، حس با صفايي به خانه مي دهد و آن را به يک آشيانه گرم مبدل مي کند.
حمام و سرويس هاي بهداشتي خانه را با شمع تزيين و با صابون هاي خوشبو عطرآگين کنيد.
جزييات کوچک مانند روميزي، بشقاب ها، ليوان ها، زيربشقاب ها، گل و ديگر لوازم روي ميز که تفاوت فراواني ايجاد مي کنند را از ياد نبريد. اين رنگ ها و ريزه کاري ها ممکن است به نظر دست و پاگير باشند اما آن قدر مؤثرند که ارزش زحمت را دارند.
در انتخاب لوازم فلزي به دنبال کيفيت باشيد و در صورت لزوم لوازم کهنه را عوض کنيد. سينک ظرفشويي، شيرآلات و امثال آن به تدريج به نظر نمي آيند اما تعويض آنها تأثير بسياري بر نماي کلي خانه مي گذارد.
از آنجايي که آثار هنري موجود در منزل معرف شخصيت شماست، لوازم خانه را طوري انتخاب کنيد که بر زيبايي تابلوها و آثار هنري ديگر موجود در خانه بيفزايد. وسايل خانه را طوري نچينيد که توجه را از آثار هنري به خود جلب کنند.
در پايان، مهمترين چيز در خانه پرده است. اگر خانه کوچکي داريد، سعي نکنيد پرده هايي که والان دارند را به آن آويزان کنيد. چون هرچه پرده ضخيم تر و پر لايه تر باشد خانه را کوچک تر جلوه مي دهد. بنابراين براي خانه هاي کوچک از پرده هاي تور و يک لايه بدون والان استفاده کنيد يا در صورت تمايل از والان هاي کوچک و خيلي ظريف استفاده کنيد.
منبع:کوچه ما، شماره 11



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.