بگومگوهاي من و تو

اين عبارت يکي از جملات مورد علاقه زوج هاست. که خيلي ساده، مستقيم، قدرتمند و پرمعناست. بنابراين يادتان باشد مثل برخي از زوج ها فکر نکنيد. که لازم نيست به همسرتان بگوييد دوستش داريد، چون او به طور حتم از اين احساس شما باخبر است. شايد بيان اين جمله به نظرتان خيلي کليشه اي و پيش پا افتاده باشد، با وجود اين باز هم بايد هر روز اين جمله را به همسرتان بگوييد واين عبارت مهم و کاربردي را از ياد نبريد.
چهارشنبه، 8 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بگومگوهاي من و تو

بگومگوهاي من و تو
بگومگوهاي من و تو


 

ترجمه:آناهيتا دروديان




 
فقط با 5 جمله ساده وطلايي مي توانيد روابطتتان را با همسرتان عاشقانه تر کنيد و درست برعکس، تنها با 5 جمله همه چيز را از بيخ وبن خراب کنيد. انتخاب با شماست، چه جور زندگي را دوست داريد؟
ساليان سال است که زوج هاي شاد و خوشحال درباره رمز موفقيتشان در زندگي مشترک صحبت هايي دارند. آنها توصيه مي کنند چه حرف هايي را بايد هر روز به همسرتان بگوييد و براي بهبود روابطتان از چه واژه هايي استفاده کنيد. اين زن و شوهر ها در هر مرحله از زندگيشان به طور موثري با هم ارتباط برقرار مي کنند و ياد گرفته اند که در مورد موضوعات روزمره چطور بايد واکنش مثبتي داشته باشند. پس روش زوج هاي موفق را شما هم به کار ببريد تا پايه هاي ازدواجتان روز به روز محکم تر شود. دراينجا براي شما توصيه هايي داريم و پيشنهاد مي کنيم که اين پنج جمله را هر روز به همسرتان بگوييد.

بگو
 

1-دوستت دارم
 

اين عبارت يکي از جملات مورد علاقه زوج هاست. که خيلي ساده، مستقيم، قدرتمند و پرمعناست. بنابراين يادتان باشد مثل برخي از زوج ها فکر نکنيد. که لازم نيست به همسرتان بگوييد دوستش داريد، چون او به طور حتم از اين احساس شما باخبر است. شايد بيان اين جمله به نظرتان خيلي کليشه اي و پيش پا افتاده باشد، با وجود اين باز هم بايد هر روز اين جمله را به همسرتان بگوييد واين عبارت مهم و کاربردي را از ياد نبريد.

2-ازاينکه با تو ازدواج کرده ام خوشحال و خوشبختم
 

اگر مي خواهيد عميق ترين احساسات قلبي همسرتان را برانگيزيد اين جمله را به او بگوييد. با به کار بردن اين جمله هر روز به يکديگر يادآوري مي کنيد که چقدر از با هم بودنتان خوشحال هستيد و اين احساس درونيتان را به زبان مي آوريد. وقتي همسرتان بداند که شما از زندگي با او رضايت داريد واحساس خوشبختي مي کنيد اين احساس به اوهم منتقل مي شود و فضاي صميمانه تري بين شما به وجود مي آيد.

3-امروز خوشگل شدي
 

حقيقت بزرگي که زوج هاي موفق طي سال ها به آن پي برده اند اين است که از نظر يکديگر جذاب هستند. مي دانيد چرا؟ چون در وجود هم مثبت ترين ويژگي ها را -چه از نظر روان شناختي و چه از نظر فيزيکي - جست وجو مي کنند. بنابراين اگر شما هم مي خواهيد زندگي مشترک بهتري داشته باشيد، اين جمله قدرتمند را هر روز به همسرتان بگوييد و ويژگي هاي خوب همسرتان را هر روز پيدا کنيد.

4-به نظرات تو اهميت مي دهم و براي دانايي تو ارزش قائل هستم
 

زوج هايي که زندگي مشترک خوبي دارند همديگر را به خوبي تحسين مي کنند و براي هم ارزش قائلند. آنها به نظرات يکديگر احترام مي گذارند و قابل اعتمادترين مشاور زندگيشان همسر محسوب مي شود. بنابراين شما هم درباره موضوعات روزمره همواره نظر همسرتان را بپرسيد و بدانيد که قدرداني از او روابط بين شما را محکم تر مي کند، با جملات مناسب از همسرتان قدرداني کنيد وبراي هر کار کوچک از او سپاسگزار باشيد.

5-تو را تحسين مي کنم
 

براي شروع به همسرتان بگوييد:«عزيزم، تا به حال به تو گفته بودم که چقدر برخورد مثبت تو را با ديگران تحسين مي کنم؟» يا به او بگوييد:«عزيزم، تو واقعاً در مقابل بچه ها صبر و حوصله داري. » البته قبل از بيان هر جمله مطمئن شويد از صفتي تعريف مي کنيد که در همسرتان واقعاً وجود دارد وبي جهت او را تحسين نکنيد.
درست است که بايد به گفتن پنج جمله قبلي اهميت دهيد ولي پنج جمله هم هست که هرگز نبايد در مورد همسرتان به زبان بياوريد، چون قدرت تخريب بالقوه اي دارند که مي توانند روابط شما وهمسرتان را به تدريج نابود کنند. ممکن است بيان يک جمله اشتباهي و نادرست، در زندگي شما تاثير مخرب و منفي داشته باشد و به سرعت فراموش نشود. يادتان باشد که جملات مخرب و نابودکننده را از زندگيتان دور کنيد، چون مي توانند عشق ميان دو نفر را از بين ببرند و روزهاي خوب زندگي را به سراشيبي سقوط سوق دهند. پس يادتان باشد که اين پنج جمله را از دايره واژگان مکالمات زناشويي حذف کنيد تا زندگي مشترک موفق تري داشته باشيد.

نگو
 

1-تقصير تو بود
 

بعضي وقت ها ممکن است وضعيت اقتصادي شما نامناسب شود، يکي از فرزندتان در مدرسه به دردسر بيفتد يا مصيبت بزرگ برايتان پيش بيايد. دراين صورت هميشه بايد بدانيد هر زمان در زندگي شما احتمال وقوع پيشامدهاي ناراحت کننده وجود دارد. شايد تصميمات اشتباه از آب در بيايند و مشکلاتي ايجاد شود اما دراين جور مواقع سرزنش کردن اصلاً کارساز نيست و شما را از هم جدا مي کند. اين واکنش، اعتماد و صداقت بين شما و همسرتان را از پايه تخريب مي کند و اثرات بعدي ديگري را در پي دارد.

2-به تو گفته بودم که اين طوري مي شود
 

دريک زندگي زناشويي موفق چنين جمله اي به ندرت شنيده مي شود. اين گونه توبيخ هاي بيجا دريک رابطه عاشقانه جايي ندارد. لزومي ندارد که به همسرتان يادآوري کنيد که در مورد فلان موضوع حق با شما بوده و اشتباه کرده است. بنابراين از گفتن جمله هاي انتقادي اين چنيني خود داري کنيد. هيچ کدام از شما نمي توانيد کاملاً مطمئن باشيد که درآينده چه اتفاقاتي رخ مي دهد و طبيعي است که گاهي همه کارها همان طور که شما خواسته بوديد پيش نرود. اين طرز فکر را که شما بيشتر از همسرتان مي دانيد، دور بيندازيد.

3-درباره اين موضوع از تو ناراحت و دلخور هستم
 

چنين جمله اي را هرگز جلوي جمع به همسرتان نگوييد. بيان آنچه در روابط خصوصي شما پيش آمده يا انتقاد در حضور ديگران مي تواند اعتماد در روابط شما را کاملاً نابود کند. حتي از روي شوخي و خنده هم چنين مسائلي را مطرح نکنيد و اسرار شخصي را فقط براي خودتان نگه داريد. شايد همسر شما دوست نداشته باشد درباره علت جر و بحث هاي روز گذشته در جمع دوستانش سخني به ميان بياوريد و ديگران را در مقام قضاوت درباره زندگيتان قرار دهيد. پس حواستان را جمع کنيد و يک ناراحتي کوچک را به اندوهي بزرگ تبديل نکنيد.

4-چرا تو هميشه اين طور رفتار مي کني؟
 

تمرکز روي نقاط ضعف همسرتان فقط مي تواند ضعف ها را پررنگ کند و توانايي او را کاهش دهد. اگر هميشه عادت داريد به جاي توجه به نقاط مثبت، کاستي ها را ببينيد، بايد بدانيد اين عادت مي تواند رابطه شما را به طور مارپيچ به سمت پايين هدايت کند و به بدتر شدن اوضاع دامن بزند. استفاده از جملات تشويق کننده و غير انتقادي، موفقيت شما را در بهبود روابط زناشويي افزايش مي دهد و کاميابي هاي بعدي را به دنبال دارد. بنابراين بيشتر به جنبه هاي مثبت و توانايي هاي همسرتان نگاه کنيد و فقط نقص ها را نبينيد و جملات انتقادي به زبان نياوريد.

5-خودم اين طور تشخيص مي دهم
 

شايد برايتان پيش آمده که در مواردي نظر همسرتان را پرسيده وبعد، عکس آن رفتار کرده ايد. سپس در جواب به اعتراض همسرتان گفته ايد:«اين طوري دلم خواست» دراين صورت بايد بدانيد بسياري از زوج هايي که از هم جدا شده اند يا در آستانه طلاق هستند؛ از بي حرمتي و اهانت همسرتان شکايت دارند و اينکه در زندگي مشترک احساس مي کنند همسرشان به آنها احترام نگذاشته است؛ به طور مثال اگر از همسرتان بپرسيد دوست دارد براي تماشاي چه فيلمي به سينما برويد و بعد شما بدون توجه به نظر او، جاي ديگري را رزرو کنيد، به نظر و عقيده او احترام نگذاشته ايد و به شريک زندگيتان اهميت نداده ايد. پس فرقي نمي کند بخواهيد براي تفريح برنامه ريزي کنيد يا يک موضوع مهم زندگي را پيش رو داشته باشيد؛ مهم اين است که در هر حال بدانيد که خودتان تنها نيستيد و اگر با همسرتان مشورت مي کنيد، حتماً در تصميم گيري نهايي نظر او را هم لحاظ کنيد.
منبع:نشريه همشهري مثبت، شماره مسلسل 182.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.