سياستمدار باشيد، ولخرجي نکنيد

بچه ها مثل گياه در حال قد کشيدن هستند و مثل گل ظريف اند. معلوم است که خريدن لباسي براي اين غنچه ها راه و روش خودش را دارد. خدا را خوش مي آيد که خريدن لباس براي اين غنچه ها را بلد نباشيد؟
شنبه، 11 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سياستمدار باشيد، ولخرجي نکنيد

سياستمدار باشيد، ولخرجي نکنيد
سياستمدار باشيد، ولخرجي نکنيد


 





 

سليقه به خرج دهيد!
 

چند راهکار براي خريد لباس کودکان
بچه ها مثل گياه در حال قد کشيدن هستند و مثل گل ظريف اند. معلوم است که خريدن لباسي براي اين غنچه ها راه و روش خودش را دارد. خدا را خوش مي آيد که خريدن لباس براي اين غنچه ها را بلد نباشيد؟

*نوزادان و نوپايان
 

مد را رها کن، راحتي را بچسب
 

-هيچ وقت از ياد نبريد که بچه ها زودتر از آن که شما بتوانيد فکرش را بکنيد رشد مي کنند. بسياري از والدين و افرادي که براي کودک لباس هديه مي خرند، به اين مساله توجه نمي کنند که لازم نيست لباس به تن کودک بچسبد. اگر اين طور باشد، بعد از چند بار استفاده بايد برويد فروشگاه سروقت سايز بعدي. اگر خودتان به اين نکات دقت داريد و ديگران هديه هايي با سايز نامناسب براي فرزندتان آورده اند، خجالت نکشيد! آدرس فروشگاه مربوطه را بخواهيد و برويد سايز مناسب آن لباس را براي کودکتان بگيريد.
-اين قدر براي نوزادتان، دنبال چشم و هم چشمي نباشيد. کودک به اين سن و سال، يک کمد بزرگ پر از لباس احتياج ندارد. خودش هم خوشبختانه هنوز درگير مد روز نشده است. نوزادان و نوپايان خيلي سريع رشد مي کنند، اگر براي آنها لباس هاي زيادي تهيه کنيد و بگذاريد براي مهماني هاي مختلف، احتمال دارد که مشتري اول و آخرش خودتان باشيد؛ چرا که ممکن است به دليل رشد قابل توجهش، ديگر آن لباس به تنش نرود.
-سياست داشته باشيد و از اقوام و دوستانتان که کودک همسن و سال کودک شما داشته اند، لباس قرض بگيريد. کاپشن، ژاکت و لباس هاي عادي که براي کودکشان کوچک شده اند، مسلما در خانه آشناهايتان بدون استفاده مانده اند.
-هنگام تهيه لباس براي نوپايتان، دقت کنيد که لباس، طوري باشد که بتوان آن را راحت به تن يا از تن خارج کرد. (مثلا به جاي دوجين دکمه، روبند پاپيوني داشته باشد)زيرا کودکتان به زودي شروع مي کنند به گفتن:«خودم بپوشم، خودم بپوشم.» پس لطف کنيد کار اين کوچولو ها را سخت نکنيد.

لباس سالم براي بچه هاي سالم
 

همه پدر و مادرها مي خواهند فرزندان شان در محيطي سالم و ايمن رشد کنند و از محصولات سالم استفاده کنند. کودکان امروز در محيطي آلوده تر از پيشينيان خود زندگي مي کنند. آب، هوا، ميوه، سبزي و محصولات کشاورزي و پوشاکي که آنها استفاده مي کنند با انواع مواد شيميايي که ممکن است سلامت شان را به خطر بيندازد، همراه است. به همين دليل انتخاب خوراک و پوشاکي که به شکل طبيعي و بدون دخالت سموم و مواد شيميايي تهيه شده اند، راه حل مناسبي براي کمتر کردن تماس آنها با مود خطرناک شيميايي است. لباس هايي با الياف کاملا طبيعي بهترين و مناسب ترين انتخاب براي کودکان است، چون پوست آنها حساس، نازک و لطيف تر است و منافذ بيشتري دارد و به همين علت، مواد خطرناک را بيشتر جذب مي کند. بهتر است لباس هاي زير و لباس هايي که به طور مستقيم با پوست بدن تماس دارند، لباس هاي خواب و به ويژه لباس هاي نوزادان و کودکان و همچنين بزرگسالاني که پوست حساسي دارند، از الياف کاملا طبيعي وارگانيک تهيه شده باشند.

توصيه هاي عمومي
 

تا فرزندتان به سن بلوغ نرسيده است، بايد کاپشن هاي کمي بزرگ تر برايش تهيه کنيد تا براي رشد او جا داشته باشد. هميشه به دنبال فروشگاهي که اجناس با کيفيت و ارزان دارند باشيد و از دوستان و آشنايان خود بخواهيد اگر اين فروشگاها را مي شناسند، به شما هم معرفي کنند. اگر ديديد فروشگاه لباس بچه اي، حراج کرده است، سري به آن بزنيد و مايحتاج فرزندتان را با قيمت مناسب تهيه کنيد. قبل از اين که براي خريد لباس به مراکز خريد برويد، با کاتالوگ ها و وب سايت ها(و البته پيشنهادهاي شهرزاد!)نگاهي بيندازيد. پيش خودتان تعيين کنيد که چه مدل لباسي، چه طرحي و چه رنگي را مي خواهيد؛ اين کار باعث مي شود که خريد شما هدفمند شود و حداقل از سر در گمي در ميان انواع لباس ها نجات پيدا کنيد.
هميشه براي جلوگيري از سرما خوردن فرزندتان، يک زير پيراهني به او بپوشانيد، زير پيراهني نبايد از جنس الياف مصنوعي باشد، زيرا سبب حساسيت پوستي فرزندتان خواهد شد و گاهي اين الياف براي کودک احساس زبري ايجاد مي کنند.
دقت کنيد که جنس لباس مقاوم باشد تا در اثر شست و شوي زياد نازک و بي ريخت نشود. دکمه ها و زيپ هاي لباس را کنترل کنيد که آيا محکم بسته و قفل مي شوند يا با کوچک ترين تکاني از هم باز مي شوند؟

*خردسالان
 

کمي حق انتخاب به او بدهيد
 

-در ابتداي فصل هاي مختلف سال، بنشينيد فکر کنيد که کودکتان به چه لباس هايي احتياج دارد و از آنها يک ليست تهيه کنيد. از آنجا که خريد اين لباس هاي کوچولو، جيب تقريبا پر پول مي طلبد، براي موارد ليست تان اولويت قائل شويد. ابتدا نيازهاي مهم او را فراهم کنيد و هنگامي که پولي براي خريد لباس فرزندتان دست تان آمد سراغ موارد بعدي برويد. هميشه بين سن کودک و لباسي که دوست دارد ارتباطي برقرار است. وقتي کودک8-9 ساله است، مي تواند درک کند که کدام لباس مناسبش است.
-مي توانيد اطمينان کنيد با لباسي که انتخاب کرده سردش نمي شود يا از گرما نمي پزد. مي توانيد به او بگوييد چقدر بودجه براي لباس او در نظر گرفته ايد و همچنين برايش توضيح دهيد که لباسي که اجازه دارد بپوشد،چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؛ مثلا زياد کوتاه نباشد. با کمک هم يک لباس مناسب تهيه کنيد.
-در خريد جوراب و لباس زير خيلي دقت کنيد. اين تکه هاي لباس بايد دقيقا اندازه بدن کودک شما باشند و حتي اگر ذره اي گشاد باشند، کودک را اذيت مي کنند.
نمي خواهيد که جوراب فرزندتان اين قدر گشاد باشد که وقتي راه مي رود از پايش در بيايد؟ مي توانيد از فرزندتان بخواهيد دستش را مشت کند و کفي جوراب را دور دست مشت شده اش بپيچيد، اين روش خوبي براي تخمين سايز پا براي جوراب است. بهتر است فرزندتان را هم براي خريد همراه خود ببريد. نگران نباشيد، نه شما را کلافه مي کند نه بقيه را.
-نکته کليدي براي خلاص شدن از نق نق کردن کودک اين است که قبل از خريد به خوبي تغذيه کرده و سير باشد و همچنين به اندازه کافي خوابيده باشد. بچه ها وقتي گرسنه و خسته اند، روي اعصاب والدين مته مي زنند و هنگام خريد بهانه مي گيرند و گريه راه مي اندازند.
-به او ياد بدهيد وقتي مي رويد براي او خريد کنيد، به جاي بازيگوشي توجه کند و لباس مورد علاقه اش را انتخاب کند.
-هنگامي که تنها براي خريد لباس کودک مي رويد، انتخاب سايز مناسب، شما را به شک مي اندازد و تنها احتمال قوي اي که وجود دارد اين است که براي تعويض لباس خريداري شده، دوباره، ولي اين بار با فرزندتان به همان فروشگاه برگرديد. پس صبور باشيد و از همان ابتدا فرزندتان را با خود همراه کنيد.
منبع:نشريه شهرزاد، شماره 14.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.