نابغه هاي ماندگار

«الينا اسميت»، جوان ترين مشاور راديويي دنياست. او در هفت سالگي به استخدام يک شبکه راديويي در آمد. يک روز او به راديو زنگ زد و در پاسخ به زن شنونده اي که از کار بي کار و افسرده شده بود، گفت:«عزيزم فقط بايد با دوستانت به ورزش بولينگ بروي و روزي يک ليوان شير بنوشي.» پس از اين اتفاق بامزه بود که ايستگاه راديويي شهر به الينا زماني
شنبه، 11 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نابغه هاي ماندگار

نابغه هاي ماندگار
نابغه هاي ماندگار


 

نويسنده:مهدي امير پور




 
برخي آدم هاي اين دنيا از همان کودکي آن چنان خلاق و بااستعداد بوده اند که براي هميشه نام خود را در تاريخ ثبت کرده اند

1.مشاوره راديويي با الينا
 

«الينا اسميت»، جوان ترين مشاور راديويي دنياست. او در هفت سالگي به استخدام يک شبکه راديويي در آمد. يک روز او به راديو زنگ زد و در پاسخ به زن شنونده اي که از کار بي کار و افسرده شده بود، گفت:«عزيزم فقط بايد با دوستانت به ورزش بولينگ بروي و روزي يک ليوان شير بنوشي.» پس از اين اتفاق بامزه بود که ايستگاه راديويي شهر به الينا زماني براي دادن مشاوره در راديو اختصاص داد. توصيه الينا آن قدر براي شنوندگان جالب بود که اين ايستگاه راديويي هفته اي يک ساعت او را به عنوان سنگ صبور به استوديو دعوت مي کرد. الينا مشاوره هاي گوناگوني به شنوندگان مي داد و مشکلاتي مانند به هم خوردن نامزدي يا از بين بردن بوي بد عرق را پاسخ مي داد. پاسخ هايي که شنوندگان از آنها لذت مي بردند.

2.کارمند 7 ساله ناسا
 

روايت مي کنند که «کيم اونگ يونگ»، باهوش ترين آدم روي کره زمين بوده. اين نابغه اهل کره جنوبي سال 1962 به دنيا آمد. در 4سالگي توانست زبان هاي ژاپني، کره اي، آلماني و انگليسي را بخواند. او در 5 سالگي سخت ترين مسائل ديفرانسيل و انتگرال را حل مي کرد. يک بار از او تست آي کيو گرفتند، حاصل تست عدد باورنکردني بود. آي کيوي او بالاي 210 بود. کيم 3 تا 6 سالگي دانشجوي افتخاري دانشگاه هانگ يانگ بود و در 7 سالگي به «ناسا»دعوت شد. او در 15 سالگي هم دکتراي خود را گرفت. سال ها از روزي که او به عنوان يکي از کودکان نابغه دنيا کشف شد، مي گذرد و «کيم اونگ يونگ»الان يکي از دانشمندان سرشناس دنيا به حساب مي آيد.

3.خانم نقاش 2 ساله
 

«مارلاالمستيد» در ايالت نيويورک از 2 سالگي نقاشي را آغاز کرد. او که ساکن نيويورک است، با استفاده از قلم مو، کاردک، انگشتان کوچکش و حتي قوطي رب گوجه فرنگي، تابلوهاي کوچکي را نقاشي مي کند. اين نابغه کوچولو تا حالا 25 تابلويش را مجموعا به قيمت 40 هزار دلار فروخته و توانسته چند نمايشگاه هم برگزار کند. پدر مارلا مي گويد:«من دستيارش هستم و قلم ها و وسايلي را که مي خواهد در اختيارش مي گذارم. او هنوز نمي داند که بيشتر نقاشان براي اينکه دستيار داشته باشند بايد مدت زيادي صبر کنند»آنتوني برونلي يکي از گالري داراني که مارلا در آن نمايشگاه گذاشته هم مي گويد:«هر يک از تابلوهاي او 8 تا 10 هزار دلار قيمت گذاري مي شود. کار مارلا براي کودکي در اين سن و سال باور نکردني است.» اين را هم بايد اضافه کرد که مارلا از گفت و گو با خبرنگاران خجالت مي کشد و براي همين هم تا الان مصاحبه اي از او منتشر نشده است.

4.دانشگاه چيز جديدي ندارد
 

کودک 9 ساله نابغه هنگ کنگي، يکي از جوان ترين دانشجويان دنيا به حساب مي آيد. اين کودک نابغه که «مارچ بوئد يهاريو» نام دارد، موفق شده در 9 سالگي وارد دانشگاه هنگ کنگ شود. او سال گذشته يک دوره 5 ساله رياضي محض را در اين دانشگاه آغاز کرد. مارچ که از جوان ترين دانشجويان دنيا به حساب مي آيد، پس از مدت کوتاهي تحصيل در دانشگاه گفت:«هيچ مطلب جديدي از استادان خود ياد نگرفتم. تمام اين درس ها بسيار آسان هستند. من تمام اين مطالب را يکي دو سال پيش ياد گرفتم.» اين کودک نابغه از هم صحبتي با همکلاسي هايش چندان لذتي نمي برد: «در اين کلاس هيچ کس صحبت نمي کند، همکلاسي هاي من فقط گوش مي دهند، بدون اين که بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.»

5.جوان ترين جراح هند
 

«اکريت جاسوال»يکي از مشهورترين جراحان هند به حساب مي آيد. او باهوش ترين نوجوان هند است که در 7 سالگي عمل جراحي داشته. او سال 2000 زماني که تنها 7سال داشت، اولين موفقيت پزشکي خود را به دست آورد. بيمار او دختري 8 ساله بود که پول کافي براي رفتن به بيمارستان نداشت. دست اين دختر به حدي سوخته بود که جمع شده و به شکل مشت درآمده بود. «اکريت» که تجربه اي در جراحي نداشت، اين دختر را عمل کرد. حاصل اين جراحي بهبود وضعيت دختر 8 ساله بود. او پس از اين جراحي ديگر مي توانست انگشتان خود را باز و بسته کند. اکريت با اين پيش زمينه مطالعات پزشکي خود را آغاز کرد و در 12 سالگي دارويي براي درمان سرطان ساخت. او هم اکنون کوچک ترين دانشجوي دانشکده پزشکي هند است.

6.آي کيو:160
 

چند ماه پيش کودکي 2 ساله به نام «اسکار ريگلي» به عنوان جوان ترين عضو انجمن منسا که انجمني براي افراد با ضريب هوش بالا به حساب مي آيد، انتخاب شد. مقامات مرکز کودکان نابغه خبر دادند آي کيوي اسکار 2 ساله دست کم 160 است. اسکار با وجود اين که تنها 2 سال دارد، هزاران لغت بلد است و مي تواند هنگام گوش کردن به سمفوني هاي موسيقي کلاسيک، نام تمامي سازهاي موسيقي حاضر در ارکستر را بيان کند. او علاقه زيادي به موسيقي دارد و از پدر و مادر خود براي هديه کريسمس تقاضاي يک ساکسيفون کرده. دامنه لغات اين کودک به گفته مادرش بسيار کامل و وسيع بوده و او در 2 سالگي مي تواند جملات پيچيده اي بسازد. از سوي ديگر اسکار از 9ماهگي سخن گفتن را آغاز کرده. تا پيش از اسکار، جوان ترين عضو اين انجمن «الايس تن رابرتز» بوده که با ضريب هوشي 156 در سن 2سال و 4 ماه و 14 روز به عضويت اين انجمن درآمده بود.

7.کودکي سخت کاشف برق
 

توما آل اديسون در دوران کودکي نتوانست بيش از يک سال به مدرسه برود و دوران نوجواني را با کارهايي چون فروختن ساندويچ و آب نبات در ايستگاه راه آهن و سبزي فروشي در شهر گذراند. او که براي فروش اجناس خود مرتبا با ترن ميان پورت هرون و ديترويت در رفت و آمد بود، توانست از شرکت راه آهن نمايندگي توزيع يک روزنامه ديترويتي را بگيرد. با پس انداز پول حاصل از فروش روزنامه، توماس توانست يک ماشين چاپ دست دوم خريداري کند. او دستگاهش را در يک واگن بارکشي نصب کرد و در 15 سالگي اولين شماره روزنامه خود را با نام «ويکلي هرالد» منتشر کرد. اين نشريه که تمام کارهايش را اديسون مي کرد، اولين و تنها روزنامه اي بود که در يک قطار در حال حرکت حروفچيني و چاپ مي شد. اديسون هنگامي که هنوز نوجوان بود، اولين اختراع خود را که يک دستگاه الکتريکي شمارش آرا بود، عرضه کرد. آن دستگاه فروش نرفت و او تصميم گرفت که ديگر تا احتياج و تقاضاي عامه وجود نداشته باشد، به فکر اختراع ديگري نيفتد. او با اين جهان بيني بعدها کاشف جريان برق لقب گرفت با اختراعي که آن را بزرگترين اختراع قرن بيستم مي دانند.

8.راز نبوغ آقاي نابغه
 

ولفگانگ آمادئوس موزارت آهنگساز اتريشي و از نابغه هاي موسيقي دنيا، کودکي جالبي داشته. پدر موزارت که در دربار اسقف خدمت مي کرد، آهنگساز و ويولونيستي مشهور و حتي رهبر ارکستر والي سالزبورگ بود. موزارت از کودکي نبوغي داشت و پدرش همه چيز را رها کرد و به صورت جدي به آموزش او پرداخت. او از 3 سالگي با مهارت پيانو مي زد و زماني که تنها 7 سال داشت، به همراه پدر در مدت 3 سال در 48 شهر اروپا کنسرت دادند. او اولين قطعاتش را در اين دوران ساخت و بدون اينکه معلمي داشته باشد، نوازندگي ويلون و ارگ را ياد گرفت. او اولين اپرايش را در 12 سالگي خلق کرد و در اين سن نوازنده چيره دستي در پيانو و ويولن و ارگ شده بود. هوشمندي والدين موزارت در کشف استعداد موسيقي او باعث شد که باهوش ترين موسيقيدان تاريخ از کودکي کارش را آغاز کند.
*موزارت از 3 سالگي با مهارت پيانو مي زد و زماني که تنها 7 سال داشت، به همراه پدر در مدت 3 سال در 48 شهر اروپا کنسرت دادند

9.لئوناردو، کوچولوي باهوش
 

لئوناردو داوينچي سال 1452 در يکي از روستاهاي ايتاليا زاده شد. او دوران کودکي را نزد پدر بزرگش و تحصيلات ابتدايي را در مدرسه دهکده محل سکونتش گذراند. با حل مسائل مشکل رياضي همگان فهميدند که لئوناردو هوش زيادي دارد. بنابراين او را به هنرکده اي در فلورانس فرستادند تا نزد آندرئا دل ورو کيو که نقاش و پيکرتراش بود، آموزش ببيند. او پس از بازگشت در مدت 4 سال تابلوي معروف موناليزا را خلق کرد. کشف به موقع استعداد او باعث شد که يکي از بهترين نقاشان دنيا از دوران کودکي کارش را آغاز کند. داوينچي فردي بي نهايت خلاق و کنجکاو بود. او طراح اوليه صدها اثر معماري و البته طراح اوليه هواپيما به حساب مي آيد. يکي از طرح هاي ابتکاري او لباس غواصي و زير دريايي جنگي است. او همچنين مسلسل، تانک نظامي، ساعتي که به ساعت داوينچي معروف است و کيلومتر شمار را اختراع کرد.
منبع:نشريه شهرزاد، شماره 14.




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.