چه کنیم تا مو های خوبی داشته باشیم ؟

اولین مرحله این است که مو های خود را بشناسید ، و شامپوی مناسب با جنس مو هایتان را انتخاب کنید ، و یادتان باشد هرگز و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو استفاده نکنید زیرا بعد از گذشت مدتی که به طور مداوم فقط از یک نوع شامپو استفاده کردید ، احساس می کنید که دیگر این شامپو مو هایتان را تمیز نمی کند و قدرت
دوشنبه، 17 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه کنیم تا مو های خوبی داشته باشیم ؟

چه کنیم تا مو های خوبی داشته باشیم ؟
چه کنیم تا مو های خوبی داشته باشیم ؟


 





 

چگونه رشد مو ها را سریعتر کنیم !
 

چه چیزی به مو هایتان بزنید و چه کار هایی باید انجام داد تا مو هایتان سریع تر رشد کنند ؟
معمولا همه دوست دارند رشد مو هایشان سریع باشد و خیلی سریع رشد کنند و مو های شفاف و پر حجم و بلند داشته باشند در این زمینه ما توصیه هایی برای شما داریم .
مو های هر انسانی در مدت زمان کم و کوتاهی نمی توانند رشد کنند . زیرا معمولا با غذا های امروزه ، و آلودگی هوا ضخامت مو ها کاهش می یابد .

حال مراقبت های لازمی که باید صورت بگیرد :
 

اولین مرحله این است که مو های خود را بشناسید ، و شامپوی مناسب با جنس مو هایتان را انتخاب کنید ، و یادتان باشد هرگز و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو استفاده نکنید زیرا بعد از گذشت مدتی که به طور مداوم فقط از یک نوع شامپو استفاده کردید ، احساس می کنید که دیگر این شامپو مو هایتان را تمیز نمی کند و قدرت اولیه را ندارد ، بله این مطلب درست است پس شامپو های خود را عوض کنید و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو مصرف نکنید .
تا جایی که امکان دارد از سشوار ، اتوهای مو و ... استفاده نکنید زیرا تمام این موارد تار مو هایتان را نازک می کند و وقتی که تار مو هایتان نازک شد دیگر قدرتی ندارد و به مرور ریزش مو پیدا خواهید کرد .
مو نیز مانند تمام اعضای بدن به تغذیه ی مناسب احتیاج دارد اما چه تغذیه ای ؟ شما می توانید از ماسک های مو و تقویت کننده های خاصی که برای مو های مختلف وجود دارد استفاده نمائید . و می توانید از ویتامین های مانند : منیزیم ، آهن و کلسیم استفاده نمایید تا رشد مو هایتان را تسریع ببخشید .
و سرتان را ماساژ دهید ، در تمام نقاط بر روی شقیقه ها ، وسط مغز تان ، پشت سرتان و ... و به طور کامل این ماساژ را تمام نقاط انجام دهید تا خون کافی به تمام نقاط مغزتان برسد این کار علاوه بر اینکه در جهت خون رسانی به مغزتان مفید است علاوه بر آن با خون بیشتری که به مغز برسد رشد مو های نیز سریع تر می شود و این عمل را می توانید یک یا دو بار در روز انچام دهید .
از برس های مناسب استفاده کنید که مو هایتان را نکشد ، و به آنها آسیبی نرساند ، بهترین برس ، برسی است که شانه های آن چوبی باشد و خصوصا از برس هایی که شانه های فلزی دارند دوری کنید .
مو ها به طور طبیعی یک سانت در ماه رشد می کنند . مخمر آب جو بسیار برای رشد مو ها و ناخن ها مناسب است . این مخمر را بر روی مو ها و ناخن های خود بمالید و بعد آن را ماساژ دهید تا جذب شود .
شامپوهای مناسب و بخصوص نحوه ی شستن مو هایتان راهی موثر به حساب می آیند .
راه دیگر استفاده از روغن های مناسب جهت رشد مو هایتان است ، از روغن های مانند : روغن بادام ، روغن دانه ی انگور ، روغن کرچک ، روغن زیتون ، جوانه ی گندم ، این روغن ها ی تغذیه کننده های بسیار موثر و خوبی در جهت تسریع رشد مو به حساب می آیند .

توصیه های مفید درباره خشک کردن مو ها !
 

* حالت دهی و نرم کنندگی مو ها :
 

1 . بایستی اطمینان یافت که در یک آبکشی کامل ، تمام شامپو از سطح مو ها پاک شده است .
2 . نرم کننده را بر روی کف دست ریخته و آن را با دو دست پخش کنید .
3 . سپس آنرا بر روی مو ها منتقل کرده و به آرامی تمام مو ها را ( از دو سانتی ریشه ) با نوک انگشتان ماساژ داده تا نرم کننده بطور یکنواخت بر روی مو ها پخش شود و یک تا دو دقیقه صبر کنید ( سعی کنید نرم کننده به ریشه مو هایتان نرسد ) .
4 . مو ها را بخوبی آبکشی کنید و مجددا اجازه دهید که آب از میان مو ها عبور کند و در حالیکه مسیر حرکت آن را را با نوک انگشتانتان باز می‌کنید دقت کنید که مو های خیس خود را به سختی ماساژ ندهید .

* خشک کردن مو ها :
 

1 . از یک حوله تمیز و خشک استفاده نموده و به دقت مو ها را خشک کنید .
2 . در حالیکه مو ها هنوز مرطوب است با استفاده از یک شانه دندانه درشت و پهن مو ها را به نرمی شانه کرده و گره‌ها را از آن باز کنید . شانه کردن بایستی به طرف پائین مو ها باشد ، در حقیقت از نزدیک ریشه‌ها ، شانه کردن را شروع کرده و تا نوک مو ها ادامه دهید . این عمل از دوشاخه شدن و شکنندگی مو ها جلوگیری می ‌کند ( دقت کنید که شستن و خشک کردن صحیح ، کمترین احتمال را در گره دارشدن ایجاد می ‌کند ) .
3 . در این مرحله در صورت تمایل می‌ توان از یک موس یا یک ژل استفاده نمود . اما بایستی سعی شود که زیاد مصرف نشود و به پوست سر هم نرسد .
4 . در صورت امکان مو ها بطور طبیعی خشک شوند .
در هنگام استفاده از سشوار موارد زیر را در نظر بگیرید:
- فقط از سشوار برای خشک کردن موی نسبتا مرطوبی که با حوله آبگیری شده است استفاده کنید و از سشوار زمانی که از مو ها آب می‌ چکد استفاده نکنید .
- از سشوار با دقت استفاده کنید ، با حداقل سرعت و کمترین حرارت .
- سشوار را دائما اطراف سر خود حرکت دهید و هیچگاه در یک نقطه متمرکز نکنید زیرا رطوبت درونی مو خارج شده و موجب تخریب دائمی مو می‌ شود .
- دقت کنید قبل از آنکه مو کاملا خشک شود سشوار را خاموش کنید .

چگونه از مو های بلند مراقبت کنیم ؟
 

مدل های کوتاه کردن مو برای مو های بلند بسیار محدود است و مدل موی شما باید به نحوی باشد که هنگام بلند شدن مدل مو های شما را بر هم نریزد .
مو سالانه 6 اینچ بلند می شود بنابراین داشتن مو های بلند صبر و حوصله می خواهد و باید در سلامت آنها کوشید .

" در آغاز "
 

اگر شما می خواهید که مو های بلندی داشته باشید در ابتدا باید سلامت آنها را حفظ کنید و اولین کار اینست که شما مو های آسیب دیده انتهای مو های خود را کوتاه کنید زیرا مو های آسیب دیده به بالا پیشرفت می کنند و هرچه آنها را دیرتر کوتاه کنید مجبور هستنید آنها را از بالاتر ببرید . بنابراین هر هشت هفته در میان از شر نوک مو های آسیب دیده خود خلاص شوید و ظاهری زیباتر و نرم تر به مو های خود بدهید .

" محصولات نرم کنند . "
 

همانطور که شما وقت خود را برای بلند نگاه داشتن مو هایتان صرف می کنید باید مقداری هم از توجه و پولتان را صرف کنید بسیاری از سالن ها از موادی برای شادابی مو ها استفاده می کنند که ممکن است استفاده از آنها برای شما مقرون به صرفه نباشد . شما می توانید با توجه به نوع موی خود از محصولاتی که به قیمت مناسب در بازار است استفاده کنید به خصوص اگر مو های آسیب دیده و خشک دارید . مهم نیست چه نوع مویی دارید از نرم کننده هر ماه یکبار استفاده کنید .
در حین مراقبت از موی خود باید از پوست سر خود نیز مراقبت کنید . هر بار که موی خود را شامپو می کنید کف سر خود را ماساژ دهید و از شستشوی زیاد موی سر بپرهیزید زیرا باعث می شود که پوست سر شما خشک شود . لازم نیست هر روز در حمام سر خود را بشوئید ، مگر آنکه پوست سر شما چرب شود .

« شانه یا برس »
 

شانۀ پهن بهترین وسیله است که مو ها را از یکدیگر جدا کند و گره ها را باز کند .
شانه کردن مو ها را سالمتر و براق می کند ، بهتر است از یک شانه با شیارهای طبیعی استفاده کنید و هیچگاه مو های مرطوب را شانه نزنید زیرا در این حالت ساقۀ مو ضعیفترین و آسیب پذیر تر است . هنگام شانه زدن سر خود را به پایین خم کنید و از پشت گردن مو ها را به سمت صورت شانه بزنید و برای جلوگیری از اصطلاک دست خود را بروی مو ها بکشید .
برس های گرد بزرگ بهترین وسیله برای شانه کردن مو های بلند است . این شانه ها مو ها را خوش حالت و نرم می کنند .
این شانه ها دارای منافذی هستند که جریان هوای داخل آنها باعث می شوند مو ها زودتر خشک و بهتر شانه شوند .

« از حرارت پرهیز کنید »
 

هنگامی که صحبت از محافظت از مو هاست . مهمترین امر جلوگیری از برخورد مو ها با حرارت است . وسایل مدل دهنده از جمله خشک کنندها ، صاف کن ها ، و یا موج دهنده ها و بابلیس ها بسیار به مو ها آسیب می رسانند به خصوص اگر موی شما از نوع خشک باشد . اگر استفاده از اینگونه وسایل ضرری است مثلا شما به مهمانی دعوت هستید ، سعی کنید قبل از استفاده از نرم کنندها استفاده کنید و اگر وقت کمی دارید ، از درجۀ متوسط یا سرد آنها استفاده کنید .
اگر از سشوار استفاده می کنید آنرا روی درجه سرد قرار دهید و از ریشه به انتهای مو سشوار کنید .
سلامت مو های شما با آنچه شما می خورید ارتباط مستقیم دارد . تغذیه سالم بسیار بر سلامت موی شما تأثیر گذار است .
ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز باید به مو های شما برسد تا زیباتر و براقتر جلوه کند . ولی انگونه نیست که درست از آغاز استفاده از ویتامین ها اثر آنها را مشاهده کنید بلکه برای به نتیجه رسیدن لازم است 2 تا 3 ماه ادامه دهید . ویتامین هایی از قبیلB6 ، فولیک اسید ، منیزیم ، سولفور زینک و کراتین از نوع بتا ، باید از راه تغذیه و یا قرص های کمکی به بدن رسانده شوند .

راه های درمان مو های چرب و کف سر چرب
 

برای درمان این مو ها بهتر است از شامپوهای مخصوص همین مو ها که متناسب با آنها ساخته می‌شوند ، استفاده نمایید و همچنین برای درمان آن از راه گیاهی می‌ توانید از یکی از راه های زیر استفاده کنید:
1 - آب نارنج را گرفته و سپس آن را صاف نمایید . مالیدن این آب به مو ها ، چربی های اضافی آنرا می‌ گیرد و پوست سر را نیز ضدعفونی می‌ کند و همچنین مو ها را براق می نماید . بعد از مالیدن این آب و بعد از گذشت 40 دقیقه مو ها را خوب آبکشی کنید .
2- گرد زنبق برای مو های چرب و روشن به عنوان شامپوی خشک به کار می‌رود . برای این کار باید اندکی گرد را به سر خود بپاشید . ده دقیقه صبر کنید سپس با دقت و قدرت مو ها راشانه کنید .
3- برای چربی زدایی مو ، هر دو روز یک بار ، پوست سر را با جوشانده مخلوطی از گیاهان زیر مالش دهید . این جوشانده علاوه بر خاصیت چربی زدایی ، مو ها را تقویت کرده و از ریزش آنها جلوگیری می ‌کند : تخم گشنیز ، بابونه ، گزنه ، گل ختمی ، شاه تره از هر کدام 20 گرم ، در نیم لیتر آب جوشانده ، بعد از صاف کردن ، پوست سر را با آن مالش دهید .
4 - سر را با آب نمک و نعناع بشویید .
5 - سفیده تخم مرغ را خوب هم زده تا سفت شود و کف کند ، سپس آن را به کمک یک مویی به پوست سر بمالید و بگذارید تا خشک شود ، سپس مو ها را شانه زده تا سفیده تخم مرغ های خشک شده بریزد .
6 - ابتدا مقداری گل سرشوی را خمیر کرده و به سر بمالید و بعد آنرا بشویید و بعد مواد دارویی مثل مازو و چفت و یا مواد گیاهی گس که مواد مازویی دارند روی سر بمالید . بهترین کار این است که مازو را با حنا مخلوط نموده و به سر بمالید و اگر می‌خواهید حنا رنگ بدهد آن را با آب گرم مخلوط کنید .
7 - برگ چغندر را له کرده و آب آنرا از برگ هایش خارج نمایید ، این آب برای گرفتن چربی سر بسیار مفید می‌باشد . پس از گذشت 2 ساعت می‌توانید مو هایتان را آب کشی نمایید .
8 - استفاده از لیمو و مالیدن آب تازه آن به سر باعث می‌شود که چربی سر گرفته شود و پوست نرم و شفاف شود .
9 - پوست سر را یک روز در میان با یک قاشق چایخوری ، روغن عنصل به مدت یک ساعت مالش دهید و سپس با صابون معمولی مانند صابون مراغه یا با گل سرشوی اثر چربی را از بین ببرید .
منبع:سیمرغ
ارسال توسط کاربر محترم سایت : sajad2007




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.