بيسکويت مادکيک

کره و شکر قهوه اي را با همزن برقي خوب بزنيد تا کاملاً مخلوط شوند. آنگاه تخم مرغ ها را دانه دانه بيفزائيد. سپس مواد خشک را با هم مخلوط و به مواد قبلي اضافه کنيد. خمير به دست آمده را داخل کيسه ي نايلوني بگذاريد و حدود يک ساعت درون يخچال استراحت دهيد. حالا خمير را روي سطح آردپاشي شده به ضخامت 5 ميلي متر باز کنيد و با
يکشنبه، 30 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بيسکويت مادکيک

بيسکويت مادکيک
بيسکويت مادکيک


 






 

مواد لازم:
 

کره : 250 گرم
شکر قهوه اي : 330 گرم
تخم مرغ : 2 عدد
آرد : 500 گرم
بيکينگ پودر : يک چهارم قاشق چايخوري
پودر کاکائو : 50 گرم
پودر کاکائو : 20 گرم براي تزئين

مواد لازم جهت تهيه ي مادکيک:
 

کره : 150 گرم
شکلات : 100 گرم
شکر : 220 گرم
آب : 125 ميلي ليتر
زرده ي تخم مرغ : 2 عدد
آرد : 150 گرم
پودر کاکائو : 2 قاشق چايخوري

مواد لازم جهت تهيه ي کرم گاناش شکلات:
 

خامه : 80 گرم
شکلات : 200 گرم

روش تهيه
 

کره و شکر قهوه اي را با همزن برقي خوب بزنيد تا کاملاً مخلوط شوند. آنگاه تخم مرغ ها را دانه دانه بيفزائيد. سپس مواد خشک را با هم مخلوط و به مواد قبلي اضافه کنيد. خمير به دست آمده را داخل کيسه ي نايلوني بگذاريد و حدود يک ساعت درون يخچال استراحت دهيد. حالا خمير را روي سطح آردپاشي شده به ضخامت 5 ميلي متر باز کنيد و با برشگري به قطر 6/5 سانتيمتر برش دهيد و درون فر گرم شده با دماي 180 درجه ي سانتيگراد، به مدت 15 دقيقه بپزيد. اکنون بيسکويت ها را روي پنجره ي فلزي خنک کنيد. روي بيسکويت ها را کرم گاناش بماليد و مادکيک را روي آن قرار داده و دوباره يک عدد بيسکويت کرم زده شده روي آن بگذاريد. سپس از شابلون به شکل قلب استفاده کرده و با پودر کاکائو مطابق شکل تزئين کنيد.

روش تهيه ي مادکيک:
 

کره، شکلات، شکر و آب را داخل ظرفي مناسب بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا با هم مخلوط شوند. بعد صبر کنيد کاملاً مواد خنک شوند. سپس زرده ها را بيفزائيد و در حد مخلوط شدن بزنيد. آرد و پودر کاکائو را نيز اضافه کنيد و کمي هم بزنيد. دو عدد قالب مربعي شکل را به اندازه ي 20 سانتي متر کاغذ روغني بيندازيد؛ به طوري که از هر طرف کمي کاغذ بيرون باشد. سپس مواد را درون اين دو قالب بريزيد و درون فر گرم شده با دماي 170 درجه ي سانتيگراد، به مدت 20 دقيقه بپزيد. آنگاه از فر خارج کنيد و بگذاريد کيک درون قالب کاملاً خنک شود. اينک آن را با برشگري به قطر 6/5 سانتي متر برش دهيد.

روش تهيه ي کرم گاناش شکلات:

خامه را روي حرارت بگذاريد و شکلات را به آن بيفزائيد تا با هم خوب مخلوط شوند. کرم را درون يخچال بگذاريد تا خنک شود.
منبع: دنياي زنان، شماره 64



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.