عروسک سازي

خمير ايتاليايي 100 گرم رنگ پوست، زرد تخم مرغي، سبز فسفري، صورتي کمرنگ و کمي قهوه اي ابزار چاقويي، قيچي، خلال دندان، چسب چوب، سيم، وردنه، گواش سفيد و مشکي، خز و تزئينات دلخواه
چهارشنبه، 2 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عروسک سازي

عروسک سازي
عروسک سازي


 

نويسنده:خانم مالک




 

لوازم مورد نياز:
 

خمير ايتاليايي 100 گرم
رنگ پوست، زرد تخم مرغي، سبز فسفري، صورتي کمرنگ و کمي قهوه اي ابزار چاقويي، قيچي، خلال دندان، چسب چوب، سيم، وردنه، گواش سفيد و مشکي، خز و تزئينات دلخواه

عروسک سازي

عروسک سازي

1.گلوله اي خمير به وزن 30 گرم را به شکل اشک درآورده از وسط نصف کنيد و به طرفين بدن بچسبانيد و به حالت زانو خم کنيد. به اين استوانه فرم پا ندهيد، به جهت اين که فقط از زير پتو فيزيک پاي بچه را به ما نشان دهد. دو گلوله خمير به اندازه ي 5 گرم هر کدام را به شکل استوانه در آوريد از يک سانت مانده به آخر با انگشتتان فرم مچ را درست کنيد.
2.با ابزار چاقويي انگشت ها را خط بياندازيد. از قسمت آرنج هم چند تا خط انداخته تا دستها راحت تر خم شوند.
براي پتو 15 گرم خمير زرد را وردنه بکشيد و به شکل مستطيل ببريد و با رنگ دلخواه روي آن طرح بياندازيد. لبه هاي پتو را با قيچي ريش ريش کنيد.
3.براي سر بچه يک گلوله خمير به شکل دايره به وزن 30 گرم لازم داريم سر بچه را روي بدن به وسيله خلال دندان چوبي نصب کنيد.
با رنگ صورتي لپ ها را سايه بزنيد و چشم ها را با گواش بکشيد. روي لپ با گواش سفيد خال بزنيد.
4.براي پستانک يک گلوله را تخت کنيد. يک خمير لوله اي را حلقه کرده روي آن بچسبانيد. يک اشک کوچک قهوه اي براي مو درست کرده بالاي سر نصب کنيد.
5.براي پاپيون 2 تا برگ صورتي را از وسط تا کنيد به هم چسبانده و 2 تا دنباله به صورت اشک در پايين آن گذاشته، همه را با يک گلوله خمير کوچک به هم بچسبانيد. روي پاپيون با گواش سفيد خال بياندازيد.

عروسک سازي

عروسک سازي

منبع: نشريه بانو، شماره 26



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.