امام خميني (ره) در نگاه انديشمندان جهان

رحلت امام همانند حيات او در دنيا انقلابي بي نظير بود، انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني براي تمام مسلمان هاي دنيا و بي ترديد براي انقلابيون دنيا، يک الگو است. امام بدون تکيه به هيچ قدرتي توانست انقلاب اسلامي ايران را به پيروزي برساند و افکار همه ي مستکبران و کافران را زير و رو کند. زندگي و مرگ امام يک انقلاب بود...
شنبه، 5 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام خميني (ره) در نگاه انديشمندان جهان

امام خميني (ره) در نگاه انديشمندان جهان
امام خميني (ره) در نگاه انديشمندان جهان


 





 
رحلت امام همانند حيات او در دنيا انقلابي بي نظير بود، انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني براي تمام مسلمان هاي دنيا و بي ترديد براي انقلابيون دنيا، يک الگو است. امام بدون تکيه به هيچ قدرتي توانست انقلاب اسلامي ايران را به پيروزي برساند و افکار همه ي مستکبران و کافران را زير و رو کند. زندگي و مرگ امام يک انقلاب بود...
اسماعيل اوچ ما از دانشمندان ترکيه
... غم از دست دادن امام نه تنها براي مردم ايران، غمي جانسوز بود، بلکه براي همه ي مسلمانان جهان يک ضايعه ي بزرگ محسوب مي شود... امام يکي از سربازان واقعي اسلام بود که با طاغوت، استعمار و استثمار مبارزه کرد و سر انجام پيروز شد...
زندگي ساده ي امام، بايستي سرمشق تمام مسلمين جهان باشد...
نيمان مايشان – معاون انجمن اسلامي چين
...امام خميني متعلق به تمام بشريت است. انديشه هاي امام خميني تنها متعلق به مسلمانان نيست، بلکه جهان بشر بايد از تفکرات و ديدگاه هاي ايشان براي برپايي جوامعي برتر بهره گيرند.
نقش امام خميني در وقوع انقلاب اسلامي در ايران نمايان شد، اما اين انقلاب، تنها يک اثر از ايشان بود، اگر تفکرات امام خميني بدون هيچ مانعي در سراسر جهان نشر يافته بود امروز حرکتي بنيان کن و پيگير در ميان تمامي پيروان اديان در جهان آغاز شده بود.
امام خميني از شخصيت هاي مظلوم جهان است. اگر ايشان مظلوم نبود، امروز آثار و تفکرات او به آساني در اختيار ميليون ها چيني مشتاق قرار مي گرفت. امروز مسلمانان چين شيفته ي شخصيت امام مي باشند و به انديشه هاي او عشق مي ورزند... مسلمانان جهان رهايي خود از بسياري موانع را در گرو اجراي تفکرات او مي دانند...
اسماعيل زحمت (دونگ وان) متفکر و نويسنده ي چين
امام خميني مثل درياي بيکران پر سکون و آرام بود. امام خميني آمريکا را از ايران اسلامي بيرون راند و ايران را از زير يوغ استعمار بيرون کشيد... امروز اثر اين حرکت را ما در آفريقا مي بينيم که چگونه يک پزشک مسيحي به يکي از علماي الازهر مي گويد ما اسلامي را که در دست اعراب و ايران و شاهان اسير است نمي خواهيم، ما اسلام خميني را مي خواهيم که در مقابل ظالم مي ايستد و از مظلوم حمايت مي کند.
مولانا سيد صادق عليشاه- از دانشمندان پاکستان
... امام خميني همانند انبيا فقط با حضور خود، دين، سياست، انقلاب، خدا و مردم را و ارتباط نا گسستني آنها با انسان متفکر را نشان داد و معني قيام خويش و قيام انبياي الهي را يادآور شد، جهان بيني مذهبي را احيا کرد و نور ايمان را روشن ساخت.
نا گفته نماند که حتي در جهان مسيحيت شخصيت هاي ژرف انديشي هستند که مفهوم واقعي پديده ي خميني و انقلاب اسلامي را درک مي کنند، ميتوتاکيس، کشيش ارتدوکس يوناني آيت الله کبير را دست خدا بر روي زمين ناميد. به عقيده لنسر استاد فلسفه از اتريش، خميني فصل جديد نزديک شدن انسان به خدا را باز کرد.
والنتين پروساکوف- از تاتارستان
... امام خميني با پر بايي حکومت اسلامي و ارائه ي تئوري ولايت فقيه که از ويژگي هاي ضد غربي و ضد استعماري بالايي نيز برخوردار بود، در برابر سه جريان عمده ي حاکم يعني ماديگرايي غربي، نظام هاي لائيزم حاکم بر برخي کشورهاي اسلامي مانند ايران دوران شاه و ترکيه که تحت نفوذ سياسي و فرهنگي گسترده ي غرب نيز قرار داشتند و همچنين جريان افراطي و التقاطي وهابيت که موجب تشديد شکاف و اختلاف در ميان جوامع اسلامي گرديده بود، قيام کرد و کوشيد اسلام واقعي را وارد عرصه هاي زندگي کند.
دکتر عمران معاوليم- استاد فلسفه و ادبيات دانشگاه کاست سات – تايلند
...آيت الله خميني ايران را به قدرتي مهم در خاورميانه تبديل کرد... امروز ايران به يک قدرت عظيم مبدل گرديده که با نيروي هيچ يک از پادشاهان تاريخ ايران قابل مقايسه نيست...
ژاپن تايمز
امام خميني تمام مرزهاي تقليدي حاکم بر مؤسسات مذهبي را اعم از اسلام و غير اسلامي پشت سر گذاشتند و در حالي که قران به دست داشتند، بازگشت اسلام را به زندگي اعلم نمودند و بدان روح جديدي بخشيدند، بنابراين مهمترين اقدامي که به دستور امام راحل انجام گرفت، تحقق مسئله ي مذهب به عنوان يک نظام سياسي قادر به ايجاد حکومت و اداره ي جامعه مي باشد و عدم اعتماد به غرب به عنوان پايه ي عدالت و آزادي.
دکتر محمد سعيد شهابي – سردبير مجله ي عربي العالم
...زندگي امام خميني براي ما الگوست و بايستي از مبارزات، فداکاري ها و صبر او در تحقق آرمان هايش درس بگيريم.
از ديدگاه امام خميني سياست از مذهب جدا نبود و مبارزه براي عقيده بدون هيچ ملاحظات ديگري مد نظربود. خانه ي ساده، نداشتن دارايي زياد، راهبري مدبرانه ي معظم له در پيروزي انقلاب اسلامي از ابعاد مهم شخصيتي امام خميني است... امام خميني بدون در دست داشتن هيچ سلاحي بر رژيم شاه که تحت حمايت ابر قدرت ها بود، پيروز شد.
رضا سيبوري- از اندونزي – متخصص در امور خاورميانه
منبع: فصلنامه تخصصی 15 خرداد ش 3




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.