چگونگي استفاده از گياهان معطر

در برخي روش ها ، براي تهيه ي انواع آبگوشت و يا سوپ ها مي توان با افزودن يك يا دو شاخه از گياهان معطر مانند؛ جعفري ، آويشن و رزماري به محتوي آب درون قابلمه ، سوپ و يا آبگوشت خوشمزه اي تهيه كرد. در واقع ، در تهيه ي برخي از غذاها ، مي توان فقط از برگ هاي گياهان معطر استفاده كرد (به صورت تمام برگ و يا خرد كرده ي
شنبه، 5 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگي استفاده از گياهان معطر

چگونگي استفاده از گياهان معطر
چگونگي استفاده از گياهان معطر


 





 
در برخي روش ها ، براي تهيه ي انواع آبگوشت و يا سوپ ها مي توان با افزودن يك يا دو شاخه از گياهان معطر مانند؛ جعفري ، آويشن و رزماري به محتوي آب درون قابلمه ، سوپ و يا آبگوشت خوشمزه اي تهيه كرد. در واقع ، در تهيه ي برخي از غذاها ، مي توان فقط از برگ هاي گياهان معطر استفاده كرد (به صورت تمام برگ و يا خرد كرده ي برگ ها). اگر برگ هاي گياه مورد نظر مي باشد ، بايد برگ ها را از ساقه جدا كرد و استفاده نمود . ساقه هاي آن ها را نيز مي توان با چاقو خرد كرد و به مصارف ديگر رساند .در مورد گياهاني مانند آويشن ، رزماري و اورگانوـ كه در ساقه ي آن ها چوبي شكل مي باشندـ بايد نوك ساقه را در ميان دو انگشت خود بگيريد و با انگشت شست و سبابه ي دست ديگر ، برگ ها را در جهت مخالف آن ها از بالا به پائين ، از ساقه جدا كنيد.

چگونگي استفاده از گياهان معطر

خرد كردن گياهان معطر
اگر بخواهيد از گياهان معطر براي پخت وپز يا براي تزئين غذاها استفاده نمائيد ،بايد آنها را خرد كنيد.خرد كردن ،سبب مي شود تا عطراين گياهان بيش تر آزاد شود و غذا معطر شود .ابتدا برگ ها را از ساقه جدا كنيد و آن را روي تخته ي خرد كن بگذاريد .حالا نوك چاقوي سرآشپز را روي برگ ها بگذاريد و لبه ي چاقو را در جهت بالا و پائين حركت دهيد،بدون اين كه نوك چاقو را بلند كنيد(تصوير شماره ي 1).در حالي كه سبزي را خرد مي كنيد،با دست ديگر،آن را مرتب جمع كنيد و زير لبه ي چاقو ببريد تا تمام برگ ها به خوبي خرد شود،سبزي ها را مي توان كاملاريزخرد كرد و يا به صورت درشت آن ها را خرد نمود.ريحان،مريم گلي،و ساير گياهاني كه برگ هاي درشت تري دارند ، معمولا به صورت chiffonade خرد كرده مي شوند.براي انجام اين كار،تمام برگ ها را از طول كاملا كنار هم رول و انباشته كنيد و آنها را با چاقوي كاملا تيز، به شكل متقاطع خرد كنيد.(تصوير شماره 2)

چگونگي استفاده از گياهان معطر

منبع:مجله اشپزباشي،شماره44




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.