خودتان موهاي تان را بياراييد

حتما شما هم دوست داريد زماني که در منزل هستيد موهاي تان آراسته باشد و خودتان موهاي تان را در منزل به زيباترين نحو بياراييد. براي اين که موهاي تان حالت حلقه يي پيدا کند، توصيه مي کنيم از اتويي استفاده کنيد که داراي سطح صاف و سراميکي باشد. اگر بخواهيد اين حالت فر و حلقه يي بودن
سه‌شنبه، 22 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خودتان موهاي تان را بياراييد

خودتان موهاي تان را بياراييد
خودتان موهاي تان را بياراييد


 

نويسنده:پروانه فيضي




 
حتما شما هم دوست داريد زماني که در منزل هستيد موهاي تان آراسته باشد و خودتان موهاي تان را در منزل به زيباترين نحو بياراييد.
براي اين که موهاي تان حالت حلقه يي پيدا کند، توصيه مي کنيم از اتويي استفاده کنيد که داراي سطح صاف و سراميکي باشد. اگر بخواهيد اين حالت فر و حلقه يي بودن دوام بيشتري داشته باشد، توصيه مي کنيم که از حالت دهنده يا ژل هاي مخصوصي که وجود دارد استفاده کنيد تا موهاي تان اين حالت را تا مدت بيشتري حفظ کند.
هميشه قبل از اينکه از مواد حالت دهنده استفاده کنيد بايد به دستور و نحوه ي مصرف آن دقت داشته باشيد تا حساسيتي براي تان پيش نيايد.
در مورد استفاده از اتوهاي مو نيز بايد احتياط کنيد. زيرا بعضي از خانم ها براي اين که حالت فر يا برعکس حالت صاف و لخت بودن موهاي شان حفظ شود، درجه ي حرارت اتو را خيلي بالا مي برند، اين کار شايد باعث شود که موهاي شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد، اما به مرور زمان و با استفاده هاي مکرر باعث سوختن موهاي شما مي شود. سوختگي با اتو بسيار بد و خطرناک است، زيرا موهايي که سوخته اند، ممکن است هرگز رشد نکنند. در برخي موارد هم با مصرف مکرر و طولاني مدت ويتامين هاي مؤثر و قوي، فقط قسمتي از موهاي آسيب ديده و سوخته رشد مي کند.
در استفاده از اتوهاي مو دقت داشته باشيد. به همين دليل هرگز از اتوهايي که داراي مارک هاي شناخته نشده و متفرقه هستند استفاده نکنيد، زيرا به دليل اين که درجه هاي آنها دماي مناسبي را نشان نمي دهند، باعث گمراهي شما مي شوند و شما متوجه سوختن موهاي تان نمي شويد.
در استفاده از ژل يا حالت دهنده هاي مو نيز دقت داشته باشيد، زيرا ممکن است هر ژلي به پوست سر شما نسازد و ايجاد حساسيت کند. به همين دليل براي اين که مطمئن شويد آيا ژل در پوست سر شما ايجاد حساسيت نمي کند، توصيه مي شود ابتدا دستکشي به دست کنيد و پايين موهاي تان را با اين ژل تست کنيد؛ اگر حساسيتي مشاهده نکرديد، مي توانيد به طور مستقيم از آن ژل به موهاي تان بزنيد، اما با کوچکترين احساس آلرژي، بهتر است سريع اين ماده را از موهاي تان پاک کنيد، تا به حساسيت هاي وخيم دچار نشويد.
بعد از استعمال اين مواد بر روي موهاي تان بهتر است در يا درپوش آن را محکم ببنديد. هنگامي که موهاي تان را اتو مي کنيد، بهتر است پوششي بر روي شانه هاي تان قرار دهيد تا از لحاظ بهداشتي نيز مشکلي پيش نيايد.
از شامپوهايي استفاده کنيد که حاوي مواد گياهي زيادي نباشند، زيرا اين شامپوها بر روي موهاي شما اثر سوء مي گذارند. همان طور که بسياري از موها به شامپوهاي گياهي واکنش مثبت نشان مي دهند، بسياري از موها نيز به شامپوهاي گياهي واکنش منفي دارند.
اگر صبح از مواد نگه دارنده استفاده مي کنيد، هيچ گاه در شب با مواد نگه دارنده يي که به موهاي تان زده ايد، نخوابيد و به بستر نرويد. اول اين مواد را از موهاي تان بشوييد و بعد به استراحت بپردازيد. اگر اين مواد براي مدت طولاني روي موهاي تان بماند، باعث مي شود موهاي تان تضعيف شود. افرادي که از مواد نگه دارنده يا اتوهاي مو استفاده مي کنند، بهتر است که موهاي شان را ويتامينه کنند و به آنها بيشتر برسند.
منبع: نشريه 7 روز زندگي، شماره 103



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.