براي ادامه کارهاي خوب تان به آنها انرژي ببخشيد

هر چيزي براي اين که بتواند بقاء داشته باشد و به زندگي ادامه دهد، به انرژي نياز دارد. اين قانون شامل رفتار و کردار ما هم مي شود. البته انرژي ها هميشه باعث بقاء نمي شوند و بعضي از آن ها بازدارنده اند و مانند ترمز اتومبيل عمل مي کنند.
سه‌شنبه، 22 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
براي ادامه کارهاي خوب تان به آنها انرژي ببخشيد

براي ادامه کارهاي خوب تان به آنها انرژي ببخشيد
براي ادامه کارهاي خوب تان به آنها انرژي ببخشيد


 






 
هر چيزي براي اين که بتواند بقاء داشته باشد و به زندگي ادامه دهد، به انرژي نياز دارد. اين قانون شامل رفتار و کردار ما هم مي شود. البته انرژي ها هميشه باعث بقاء نمي شوند و بعضي از آن ها بازدارنده اند و مانند ترمز اتومبيل عمل مي کنند.
اگر به کارهاي مان انرژي مثبت دهيم، به آن ها سوخت رسانده ايم و موجب ادامه ي حرکت شان مي شويم. اما اگر به اعمال خود انرژي منفي برسانيم مانند همان ترمز اتومبيل عمل کرده ايم و باعث توقف رفتار مورد نظر خواهيم شد. انرژي مثبت و منفي را ديگران هم مي توانند به ما بدهند. برخلاف بنزين که هيچ کس حاضر نيست کارت سوختش را به کسي قرض يا هديه بدهد، رفتار، کلام و عکس العمل هاي ديگران مانند نقل و نبات به ما انرژي مثبت و منفي اهدا مي کنند.
ما در طول روز انرژي هاي مثبت و منفي زيادي از ديگران در قالب تشويق، انتقاد، توصيه، مشورت، تجربه يا درددل دريافت مي کنيم يا به خود و ديگران هديه مي دهيم، غافل از اين که انرژي هاي منفي که عمداً يا سهواً در لابه لاي اين پيشنهادات و مشاوره ها وجود دارد، بين ما و اهداف مان فاصله مي اندازد و سرعت حرکت ما را کم و کمتر مي کند.
وقتي که به صحت رفتار يا هدف خود ايمان داريم و با قدرت تمام به آن مي پردازيم و هر زمان در حال توسعه و ارتقاي آن هستيم يا حتي از جانب ديگران مورد تشويق، تمجيد و حمايت قرار مي گيريم، انرژي هاي مثبت بسياري دريافت کرده ايم که قدرت و سرعت ما را در پيشبرد هر چه بهتر آن رفتار يا هدف، بيشتر و بيشتر خواهد کرد. اما اگر در انجام کارها يا رفتار خود شک و ترديد راه دهيم، تحت تاثير افکار بازدارنده ي افراد منفي گرا و سوء استفاده گر قرار بگيريم يا کار و رفتار خود را تقويت نکنيم و به آن نپردازيم، فکر نکنيم و خشنود نباشيم، با حجم زيادي از انرژي هاي منفي رو به رو شده ايم که با قدرت تمام ما را از پا درمي آورند. اگر به برنامه، اهداف و رفتارهايي که انجام مي دهيم فکر نکنيم و در مورد آنها بي اعتنا شويم و از جانب اطرافيان تشويق و ترغيب نشويم، به اين معني است که سوخت رساني به آن ها را قطع کرده ايم و موجب از بين رفتن شان شده ايم.
بله، به همين راحتي مي شود يک فکر، برنامه يا رفتار خوب را کنار گذاشت و از سر بيرون کرد. البته اين راهکار بسيار خوبي است و ما بايد براي از بين بردن رفتار و عادت هاي اشتباه خود از آن استفاده کنيم.
وقتي عادت ناپسندي داريم، مي توانيم با قطع کردن انرژي آن موجب تضعيف و در نهايت نابودي اش شويم. تنها کافي است که با بي توجهي، عدم حمايت و عدم تکرار آن باعث شويم تا به فراموشي سپرده شود و از ذهن ما بيرون رود. در اين حالت اگر به آن انرژي منفي هم بدهيم، موجب نفرت ما از آن موضوع مي شود. مانند فرد سيگاري که بعد از مدتي دوري از سيگار با يادآوري و تکرار مضرات و عواقب دردناک استفاده از آن، باعث ايجاد تنفر و دشمني خود با سيگار مي شود.
نکته يي که در اين جا اهميت دارد. اين است که ما بايد بتوانيم انرژي هاي مثبت و منفي را بشناسيم و آن ها را از يکديگر تفکيک و در زمان مناسب از آن ها استفاده کنيم. کارهاي خوب تنها به انرژي مثبت نياز دارند و کارهاي بد به انرژي منفي. اگر به رفتار خوب خود انرژي منفي برسانيم مانند اين است که در باک اتومبيل خود به جاي بنزين آب ريخته باشيم. آيا آب در موتور خودرو موجب اختلال و از کار افتادن آن نمي شود؟ يا اگر به کارهاي منفي خود انرژي مثبت وارد کنيم، مانند اين است که به يک جانور وحشتناک و خطرناک داروي شفابخش و تقويت کننده بدهيم و موجب بقاي آن شويم.
در زمان انجام کارهاي خوب بايد مراقب باشيم از گزند افکار بازدارنده ي افراد بدبين و منفي گرا، سوء استفاده گر و کم بين در امان باشيم. بهتر است رفتار و اهداف مثبت خود را که احساس مي کنيم تحت تاثير اين افراد قرار خواهد گرفت، کمتر براي آن ها بازگو کنيم. هوشيارانه مواظب نظرات ديگران باشيد و زماني که با انرژي هاي منفي آن ها روبه رو مي شويد از همان راهکاري که براي از بين بردن اعمال منفي خود (بي اعتنايي و عدم تقويت) استفاده مي کنيد، بهره ببريد تا از ذهن تان بيرون بروند. بيشتر سعي کنيد تا با افراد مشوق و مثبت گرا رابطه برقرار کنيد و اهداف و رفتارهاي خود را با آن ها در ميان بگذاريد.
اين موضوع مهم را هم يادتان باشد که براي بهتر شدن، تقويت و رشد اهداف و رفتار شايسته ي ديگران بهتر است که به آن ها انرژي مثبت بدهيد و با بازگو کردن اعمال شايسته ي آن ها و تشويق، تمجيد و تعريف از رفتارهاي خوب شان، نشان دهيد و تاکيد کنيد که راه درستي را در پيش گرفته ايد، اين عمل در نزد طرف مقابل تاثير به سزايي خواهد داشت. شايد در ظاهر نشان ندهد، اما بيش از آن که خودتان فکر بکنيد او را اميدوار و علاقه مند کرده ايد.
زماني که فرد ديگري را مشورت و راهنمايي مي کنيم، خيلي بايد دقت کنيم تا به اشتباه و از روي بي اطلاعي به او انرژي متضاد وارد نکنيم و اشتباهاً او را در دام توهم نيندازيم.
هميشه بهترين راه اين است که وقتي از موضوعي اطلاع و آگاهي کامل نداريم، در مورد آن اظهارنظر نکنيم و طرف مقابل را به اشتباه نيندازيم، زيرا ممکن است با انجام عکس العمل يا انتقاد و تشويق اشتباه او را گمراه کنيم. ما تنها بايد آن فرد را راهنمايي کنيم تا با شخص مطلع و واقع بيني مشورت کند و فريب افکار منفي کسي را نخورد.
منبع: نشريه 7 روز زندگي، شماره 103



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.