آرانچيني اسفناج

سيني مخصوص شيريني پزي 30×20 را با كاغذ روغني بپوشانيد. در قابلمه ي كوچكي روغن زيتون را ريخته و روي حرارت متوسط پياز را يك دقيقه تفت دهيد. سپس سير را اضافه كرده، 5 دقيقه ي ديگر تفت دهيد. حرارت را كمتر كرده و برنج را اضافه كنيد. يك دوم پيمانه از آب مرغ را افزوده و 5 تا 10 دقيقه در حال هم زدن بپزيد تا آب آن كشيده
شنبه، 26 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آرانچيني اسفناج

آرانچيني اسفناج
آرانچيني اسفناج


 





 

مواد لازم :
 

پنير موتزارلاي قالبي: 100 گرم، مكعبي بريده شده
روغن زيتون: 2 قاشق غذاخوري
پياز خردشده: يك عدد كوچك
سير: 2 حبه، ريز خرد شده
برنج گرد: سه چهارم پيمانه
آب مرغ: دو و نيم پيمانه
اسفناج تازه: يك پيمانه
كره: يك قاشق غذاخوري

آرانچيني اسفناج

پنير پارمزان: يك دوم پيمانه، رنده شده
آرد: يك دوم پيمانه
پانكو: يك و يك دوم پيمانه
تخم مرغ: يك عدد
آب: يك قاشق غذاخوري
روغن: براي سرخ كردن

طرز تهيه :
 

سيني مخصوص شيريني پزي 30×20 را با كاغذ روغني بپوشانيد. در قابلمه ي كوچكي روغن زيتون را ريخته و روي حرارت متوسط پياز را يك دقيقه تفت دهيد. سپس سير را اضافه كرده، 5 دقيقه ي ديگر تفت دهيد. حرارت را كمتر كرده و برنج را اضافه كنيد. يك دوم پيمانه از آب مرغ را افزوده و 5 تا 10 دقيقه در حال هم زدن بپزيد تا آب آن كشيده شود. سپس يك پيمانه ديگر آب مرغ را اضافه كرده و 10 دقيقه ديگر بپزيد و گاهي هم بزنيد تا آب آن كشيده شود. اينكار را با آخرين پيمانه آب مرغ تكرار كنيد تا آب برنج كشيده شود. در آخر فلفل، اسفناج، كره و پنير پارمزان را مخلوط كنيد. سپس روي سيني پهن كرده و با سلفون بپوشانيد و به مدت يك ساعت و نيم در يخچال بگذاريد تا كاملاً خنك شود (مي توانيد از شب قبل اين مخلوط را درست كرده و در يخچال بگذاريد) برنج خنك شده را مربع برش داده، روي هر كدام يك تكه پنير موتزارلا بگذاريد، سپس آن را به شكل يك توپ درآوريد. آرد و پانكو را در 2 بشقاب جدا ريخته و در كاسه اي تخم مرغ و آب را مخلوط كنيد. هر توپ اسفناجي را ابتدا داخل آرد غلتانده، سپس در تخم مرغ زده شده فرو برده و بعد در پانكو بغلتانيد و در سيني بچينيد و 30 دقيقه در يخچال بگذاريد. سپس در روغن داغ سرخ كرده و روي حوله ي كاغذي بگذاريد تا روغن زياد آن گرفته شود.

نكته :
 

1- اين دستور 95 گرم كربوهيدرات، 65 گرم پروتئين، 120 گرم چربي و 1720 كيلوكالري انرژي دارد.
2- به جاي برنج گرد مي توانيد از برنج معمولي هم استفاده كنيد، ولي بايد بيشتر پخته شود.
3- پانكو همان پودر نان خشك است كه خيلي ريز نشده و درشت خرد شده و در بازار موجود است. به جاي آن مي توانيد نان باگت خشك شده را با رنده درشت رنده كنيد.
منبع:نشريه هنر آشپزي شماره 65




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.