جامع ترين مرجع راهنماي خريد لپ تاپ (5)

ممکن است اين سفر براي کار باشد يا تفريح و يا شايد براي هر دو منظور. اما وقتي شما تجهيزات فني خود را در هنگام سفر به همراه مي بريد، ترجيح مي دهيد که سبک و در عين حال شيک باشند. شما نمي خواهيد که ارتباطتان با دنيا و يا سرگرمي هايتان قطع شود، بنابراين غالباً به جستجو در مجلات و سايت هاي وب مي پردازيد تا در مورد
دوشنبه، 28 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جامع ترين مرجع راهنماي خريد لپ تاپ (5)

 جامع ترين مرجع راهنماي خريد لپ تاپ (5)
جامع ترين مرجع راهنماي خريد لپ تاپ (5)


 






 

کاربران مسافر
 

ممکن است اين سفر براي کار باشد يا تفريح و يا شايد براي هر دو منظور. اما وقتي شما تجهيزات فني خود را در هنگام سفر به همراه مي بريد، ترجيح مي دهيد که سبک و در عين حال شيک باشند. شما نمي خواهيد که ارتباطتان با دنيا و يا سرگرمي هايتان قطع شود، بنابراين غالباً به جستجو در مجلات و سايت هاي وب مي پردازيد تا در مورد آخرين و جذاب ترين ماشين هاي Ultra-Protable موجود در جهان اطلاعاتي را بدست آوريد. پيش از آنکه سوار هواپيماي بعدي شويد، بهتر است اين بخش را براي کمک به انتخاب يک همراه ايده آل در سفرهايتان مطالعه نمائيد.

پردازنده
 

کامپيوترهاي Ultra-Portable معمولاً داراي پردازنده هايي هستند که به اندازه کافي براي کار بر روي اسناد ابتدايي چالاک بوده و در Worldbench6 امتياز حداقل 80 را بدست آورند. شايد اين پردازنده ها آنقدرها سريع به نظر نرسند، اما حداقل دو برابر سريعتر از notebook شما خواهند بود. براي مثال، Alienware M11X، به يک پردازنده Core i7، صفحه نمايش 11،6 اينچي و Nvidia Optimus مجهز است.

حافظه سيستم
 

لپ تاپ هاي باريک و سبک، بايد امکانات لازم براي اداره ويندوز7 را در اختيار داشته باشند. اگر لپ تاپ مورد نظر شما بطور استاندارد با 3گيگابايت حافظه ارائه مي شود، آن را به 4 گيگابايت ارتقاء دهيد. همچنين اگر مي خواهيد از تمام حافظه دستگاه خود استفاده کنيد، مطمئن شويد که يک نسخه 64 بيتي از ويندوز7 را برروي آن نصب کرده ايد.

ساختار گرافيکي (GPU)
 

ما بايد به توليدکنندگان لپ تاپ هاي Ultraportable تبريک بگوييم زيرا بسياري از آنها تلاش کرده اند تا GPUها را در محصولات خود جاسازي نمايند. براي نمونه، MacBook Air که بطور غير قابل تصوري باريک مي باشد، به يک پردازنده گرافيکي مجازي Nvidia GeForce 320M مجهز شده است که کاملاً از عهده اجراي بازي ها بر مي آيد. با اين حال، اکثر مدل هاي Ultraportable تجاري از ساختارهاي گرافيکي مجتمع استفاه مي کنند و به زحمت، از عهده توانايي اداره ويندوز 7 را بر مي آيند. اگر تمام چيزي که به آن فکر مي کنيد صرفاً تماشاي چند فيلم در پرواز بعدي خودتان است، بايد بتوانيد عملکرد کافي را از يک GPU مجتمع استخراج نمائيد. اگر به فکر فيلم هاي HD با کيفيت بالا هستيد، بايد به دنبال يک ساختار گرافيکي مجزا باشيد.

اندازه صفحه نمايش و درجه وضوح آن
 

حداکثر اندازه نمايش گرهاي لپ تاپ هاي Ultraportable به 3/13 اينچ مي رسد. در مورد تفکيک پذيري صفحه نمايش، نبايد انتظار چيزي بيشتر از 1280x800 پيکسل را داشته باشيد. بر روي هر سيستمي که در نظر گرفته ايد، مطمئن شويد که نمايش گر ( براي خواندن متن بدون ايجاد خستگي در چشمان شما) به اندازه کافي بزرگ و واضح است.

جامع ترين مرجع راهنماي خريد لپ تاپ (5)

عمرباتري
 

به لطف وزن سبک لپ تاپ هاي Ultraportable، بهره گيري از يک باتري با ظرفيت بالا بر روي اين مدل ها به آساني قابل توجيه است. با ظرفيت اضافي باتري، Lenovo X200 در آزمايش هاي ما تقريباً براي 9 ساعت ( تنها با يک شارژ) به کار خود ادامه داد، در حاليکه HP EliteBook 2530P تقريباً 7 ساعت دوام آورد. اگر باتري هاي 9 سلولي براي لپ تاپ مورد نظر شما قابل دسترسي هستند،حتماً يکي از آنها را انتخاب کنيد.
در واقع پيش از هر چيز، از خودتان بپرسيد که به چقدر زمان مسافرت با لپ تاپ خود احتياج داريد. بطور متوسط، يک لپ تاپ همه منظوره با يک شارژ واحد، براي مدت 3 ساعت به کار خود ادامه مي دهد. اگر انتظار نداريد که دائماً از لپ تاپ خود در محيط هاي فاقد دسترسي به پريز برق استفاده کنيد، خودتان را با يک باتري بزرگ به دردسر نيندازيد. اما اگر دائماً لپ تاپ خود را در هنگام مسافرت و يا جابه جايي مورد استفاده قرار مي دهيد، بهتر است به فکر تهيه يک باتري با ظرفيت بالاتر باشيد. حتي بسياري از سازندگان روي وب سايت خود ( در هنگام پيکربندي لپ تاپ دلخواه توسط شما)، گزينه انتخاب باطري اضافي را نيز به شما پيشنهاد مي دهند.

صفحه کليد و ابزارهاي نشانگر
 

تلاش کنيد قرار گيري دستان خود بر روي يک مدل Ultraportable را پيش از خريد آن آزمايش نمائيد. به اندازه Touchpad و همچنين صفحه کليد، توجه خاصي داشته باشيد. توليد کنندگان غالباً مجبور مي شوند يکي از اين دو مؤلفه را بيش از حد کوچکتر نمايند.

درايو اپتيکال
 

غالب مدل Ultraportable بسيار باريک نظير MacBook Air ناچار به حذف درايوهاي اپتيکال خود بوده اند. گروه ديگري نظير Lenovo Thinkpad X300 به طريق ممکن يکي از اين درايوها را در خود جا داده اند. ما هميشه به مدل هايي گرايش داريم که به يک درايو اپتيکال مجهز هستند، اما ممکن است نيازهاي شما متفاوت باشند.

ابعاد/ وزن
 

يک ماشين در اين کلاس، وزني در حدود ‎‏1/8 کيلوگرم خواهد داشت. بزرگترين عامل در اين زمينه، باتري خواهد بود ( خصوصاً اگر يک باتري بزرگ و پرظرفيت را براي پروازهاي طولاني خود انتخاب کرده باشيد).

اتصالات
 

مدل هاي باريک و سبک بر روي دسترسي به اينترنت در هر نقطه اي متمرکز هستند. گذشته از 802.11n Wi-Fi، شما متوجه خواهيد شد که بسياري از مدلهاي Ultraportable امروزه قابليت هاي WAN بي سيم را نيز در اختيارتان قرار مي دهند.

ويژگي هاي اضافي
 

يک درايو SSD بزرگ، فضاي ذخيره سازي قابل ملاحظه اي را فراهم مي کند اما فضاي فيزيکي بسيار کمي را در داخل کامپيوتر اشغال خواهد نمود. با وجود آنکه هزينه اين گونه درايوها تا حدود زيادي کاهش يافته است، اما SSD ها هنوز باعث افزايش قابل ملاحظه قيمت لپ تاپ هاي Ultraportable ( که خودشان از قبل گرانقيمت هستند) مي شوند.

انتخاب ما
 

اولين انتخاب ما در اين حوزه، Toshiba Portege R700-ST1303 مي باشد. اين لپ تاپ 3،2 پوندي با صفحه نمايش 13،3 اينچي، در عين سبک بودن، مجهز به يک درايو اپتيکال است. اين لپ تاپ سفري، مجهز به پردازنده Core i5، ‏2 گيگابايت رم، ديسک سخت 320 گيگابايتي و بسياري ويژگي هاي ديگر مي باشد.
پيشنهادهاي بعدي ما در اين گروه، Envy 13, DELL Adamo, HP Aspin TimelineX M11x,Apple MacBook Air, ASUS Eee PC, HB Dell Alienware و سري S و Y سوني مي باشند.
منبع: بزرگراه رايانه، شماره ي 137 .



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.