ترفندهاي کامپيوتر

همان طور که مي دانيد براي عوض کردن پسورد در ويندوز XP بايد پسورد قبلي را تايپ کرد و سپس پسورد جديد را جايگزين کرد. شما مي توانيد با استفاده از اين ترفند بدون نياز به دانستن پسورد قبلي، پسورد جديدي را روي سيستم قرار دهيد. از منوي استارت گزينه run را بزنيد. بعد از آن control userpasswords2 را تايپ کنيد. از منويي که باز
سه‌شنبه، 29 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ترفندهاي کامپيوتر

ترفندهاي کامپيوتر
ترفندهاي کامپيوتر


 





 

تغيير پسورد بدون دانستن پسورد قبلي :
 

همان طور که مي دانيد براي عوض کردن پسورد در ويندوز XP بايد پسورد قبلي را تايپ کرد و سپس پسورد جديد را جايگزين کرد. شما مي توانيد با استفاده از اين ترفند بدون نياز به دانستن پسورد قبلي، پسورد جديدي را روي سيستم قرار دهيد. از منوي استارت گزينه run را بزنيد. بعد از آن control userpasswords2 را تايپ کنيد. از منويي که باز مي شود، اسم username ها را نوشته، روي هر کدام که کليک کنيد، در پايين گزينه اي به اسم
reset password دارد. آن را که دو بار بزنيد، پسورد دلخواه تان را تايپ کنيد.

چگونه از پسورد ويندوز فرار کنيم ؟
 

يکي از مشکلات ويندوزXP راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password مي باشد. همان طور که همه شما مي دانيد XP امکان جالب switch user را دارد که مي توان محيط را براي کارuser هاي مختلف فراهم کرد. حالا اگر شما اينpassword را فراموش کنيد، چاره چيست ؟ در اين حالت چند راه نفوذ است که هنگام ظاهر شدن منوي کاربران در ابتدا، دو بار کليدهاي ALT+CTRL +DELETE را فشار دهيد، سپس در قسمت نام، کلمه administrator را تايپ کرده و قسمت password را خالي بگذاريد و OK را بزنيد. در اين حالت وارد سيستم مي شويد. حال اگر هنگام نصب ويندوز XPبراي Admin پسورد گذاشته باشند، چه کار کنيم ؟
براي اين کار هنگام بالا آمدن ويندوز، کليد F8 را زده، سپس بسته به نوع نياز خود، يکي از گزينه هاي Safe Mode را انتخاب کنيد. بعد از وارد شدن به ويندوز، در منوي Start کليک کنيد، سپس گزينه Run را انتخاب کرده و در جاي خالي عبارت
Control userpasswords2 را تايپ کنيد. پنجره باز شده داراي TAB2 به نام هاي Users& Advanced مي باشد.
TAB Users را انتخاب کرده و تيک گزينه User must enter a username and password to use this computer را برداريد. با برداشتن تيک اين گزينه، ديگر هنگام ورود به ويندوز از شما پسورد خواسته نمي شود. حالا با استفاده از گزينه Add مي توان نام کاربري را به آن اضافه و با استفاده از گزينه Remove نام کاربري را حذف کرد. همچنين با استفاده از گزينه Properties مي توان ميزان دسترسي کاربران به ويندوز را تعيين کرد.

کامپيوتر روشن هنگام رفتن برق
 

ممکن است شما هم گاهي مشغول کار با کامپيوتر بوده ايد که ناگهان برق مي رود و کار شما نيمه کاره مي ماند.حتي ممکن است روي يک پروژه بزرگ کار مي کرديد و اطلاعات را ذخيره نکرده بوديد، اما با اين اتفاق تمامي زحمات شما از دست مي رود. پس بايد چاره اي بينديشيد. قصد داريم به شما ترفندي را معرفي کنيم که با استفاده از آن مي توانيد بدون خريداري دستگاه خاصي کاري کنيد که با رفتن برق، دستگاه شما خاموش نشود !
روي دسکتاپ يا صفحه اصلي راست کليک کنيد. سپس گزينه آخر يعني Properties را انتخاب کنيد. به قسمت Settings مي رويم و بعد به گزينه advanced مراجعه کنيد. به adaptar رفته و properties را مي زنيم. سپس به rescoures مي رويم و memory range را انتخاب مي کنيد و بعد OK کنيد. حالا اگر برق رفت، دستگاه شما خاموش نمي شود. مي توانيد با زدن فيوز امتحان کنيد ( ممکن است اين ترفند روي بعضي از دستگاه ها جواب ندهد ).

استفاده مشترک از يک کامپيوتر
 

آيا شما به طور مشترک از يک کامپيوتر استفاده مي کنيد و مي خواهيد پوشه هايتان امنيت بيشتري داشته باشند ؟ براي ايجاد پسوردي که از پوشه ها محافظت مي کند دو روش وجود دارد :

روش اول
 

اگر شما براي نام کاربري خود پسورد داريد، مي توانيد از اين پسورد براي محافظت از پوشه هاي خود استفاده کنيد. اما در غير اين صورت روش زير را دنبال کنيد : روي پوشه اي که مي خواهيد محرمانه بماند، راست کليک کرده و گزينه Properties را انتخاب کنيد ( يا کليدهاي Alt و دابل کليک را به طور همزمان فشار دهيد ). سپس روي کليد sharing کليد کرده و گزينه « Make this folder private» را تيک دار کنيد و درآخر کليد Apply را بزنيد. اگر شما براي نام کاربري خود پسوردي نداشته باشيد، کادري ظاهر مي شود که از شما سؤال مي کند آيا مي خواهيد پسوردي بسازيد ؟ اگر مي خواهيد پوشه را محرمانه کنيد، بايد حتماً اين کار را انجام دهيد. بنابراين روي گزينه Yes کليک کنيد.از اين پس براي ورود به دسک تاپ کامپيوتر و استفاده از آن بايد از پسوردتان استفاده کنيد.
پس از کليک گزينه Yes بايد پسورد خود را تايپ کنيد و سپس آنها را تصديق کنيد. سپس روي دکمه create password کليک کنيد و در آخر پنجره پسورد را ببنديد. در آخر کليد OK پنجره propertiest را بزنيد. اکنون هر کسي که وارد سيستم شما شود، نمي تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فايل دسترسي پيدا کنيد.

روش دوم
 

اگر پوشه مورد نظر به صورت zipيا فشرده است، شما مي توانيد يک پسورد منحصر به فرد به آن بدهيد. فقط کافيست روي پوشه زيپ شده، دابل کليک کنيد و وقتي پوشه باز شد، از منوي بالا گزينه file رفته روي گزينه Add a password کليک کنيد و سپس پسورد خود را در پنجره ظاهر شده تايپ کنيد. اکنون شما تنها کسي هستيد که به فايل هاي اين پوشه دسترسي داريد. پوشه باز مي شود و فايل ها نيز ديده مي شوند، اما شما تنها کسي هستيد که مي توانيد به فايل ها دسترسي داشته باشيد.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 16.




 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.