مهارت هاي تصميم گيري را تقويت کنيم

شما در روز چندين بار مجبور مي شويد در موارد مختلف تصميم بگيريد؟ خيلي زياد! شايد شماش آنها در برخي روزها به طور دقيق امکان پذير نباشد. قطعاً فراز و فرودهاي زندگي، تصميم گيري هاي حساس تري را به دنبال دارندف اما حتماً تجربه کرده ايد گاهي يک تصميم کوچک که چندان هم به نظر مهم نمي رسد، اگر با توجه کافي به برخي مسايل اتخاذ نشود،
يکشنبه، 10 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مهارت هاي تصميم گيري را تقويت کنيم

مهارت هاي تصميم گيري را تقويت کنيم
مهارت هاي تصميم گيري را تقويت کنيم


 

تهيه و تنظيم: زين العابدين حيدري آشتياني




 
شما در روز چندين بار مجبور مي شويد در موارد مختلف تصميم بگيريد؟ خيلي زياد! شايد شماش آنها در برخي روزها به طور دقيق امکان پذير نباشد. قطعاً فراز و فرودهاي زندگي، تصميم گيري هاي حساس تري را به دنبال دارندف اما حتماً تجربه کرده ايد گاهي يک تصميم کوچک که چندان هم به نظر مهم نمي رسد، اگر با توجه کافي به برخي مسايل اتخاذ نشود، چگونه دست و پاي شما را مي بندد و يکدفعه به مشکل اساسي در زندگي تان تبديل مي شود. برعکس، شاهد بوده ايد تصميم گيري هايي که مبتني بر واقعيت ها، تجربيات و هوشمندي هاي لازم اتخاذ شده اند، چگونه در روند زندگي شما تاثير مثبت و سرنوشت ساز داشته اند.
از اين رو، مشاهده مي کنيد اتخاذ مناسب هر تصميمي چه کوچک به نظر بيايد چه بزرگ، مي تواند نقشي مثبت در زندگي ايفا کند. روانشناسان بر اين باورند که براي تصميم گيري به موقع و صحيح، بايد مهارت هايي را آموخت و آنها را با بکارگيري مداوم تقويت کرد. به عبارت ديگر همواره ابزارهايي در زندگي وجود دارند که ابتدا بايد بتوانيم آنها را شناسايي کرده و سپس براي حل مسايل و مشکلاتمان از آنها استفاده کنيم.
بي ترديد افرادي که تصميم هاي مناسب و درست اتخاذ مي کنند، افرادي موفقي هستند. آنان از احساس اعتماد به نفسي که به دليل آشنايي با چگونگي انتخاب هاي عاقلانه و صبورانه مبتني بر پافشاري هاي لازم کسب مي کنند، لذت مي برند. شما مي توانيد توانايي خود را براي اتخاذ تصميم در تمامي بخش هاي زندگي تان (شخصي، مالي و حرفه يي) توسعه دهيد، چراکه زندگي درگير تصميم گيري هاي بسيار است و برگزيدن بهترين انتخاب ها، در واقع کليد موفقيت است.
دستيابي به اين نکات مي تواند به توانايي شما در اتخاذ تصميم هاي درست و دقيق کمک کند:
-تعيين دقيق اهداف خود در حيطه ي کار و زندگي شخصي
-جلوگيري از ايجاد اشتباهات مي تواند به اهميت وجودي شما، سرمايه ي مالي و وقت و جايي که برايش کار مي کنيد، اعتبار ببخشد.
-هيچ کس نمي تواند مدعي شود که هميشه مي تواند تصميم گيري هاي مناسب و صحيح داشته باشد، اما مي تواند با يادگيري و رشد مهارت هاي تصميم گيري اش، ميزان موفقيت خود را افزايش دهد.
منبع:هفت روز زندگي شماره 92



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.