روزنه هاي نفوذ

مطبوعات و انتشارات يکي از ابزارهاي فوق العاده مهم و ويژه تبليغات کليسا و غرب است. آنها با توجه به تکنولوژي پيشرفته اي که در زمينه هاي صنعتي به آن دست يافته اند و پشتوانه عظيم اقتصادي، هر ساله هزاران کتاب، مقاله، عکس، پوستر، روزنامه و مجله عليه عقايد اسلامي و مسلمانان، در سطح بسيار گسترده، توزيع مي نمايند و به اين
چهارشنبه، 27 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روزنه هاي نفوذ

 

 

 روزنه هاي نفوذ
 


 





 

اسلام و بحران عصر ما
 

در اين مقاله به 7 مورد از 24 مورد برنامه هاي استراتژيک غرب و صهيونيسم جهاني عليه جهان اسلام اشاره مي کنيم.

 

1- خط توطئه در مطبوعات، کتاب و ساير رسانه ها

مطبوعات و انتشارات يکي از ابزارهاي فوق العاده مهم و ويژه تبليغات کليسا و غرب است. آنها با توجه به تکنولوژي پيشرفته اي که در زمينه هاي صنعتي به آن دست يافته اند و پشتوانه عظيم اقتصادي، هر ساله هزاران کتاب، مقاله، عکس، پوستر، روزنامه و مجله عليه عقايد اسلامي و مسلمانان، در سطح بسيار گسترده، توزيع مي نمايند و به اين وسيله سعي مي کنند با تخريب افکار و عقايد اسلامي و موجه جلوه دادن انديشه هاي مسيحي، اولاً جوامع مسيحي را از تفکر و تدبر در اسلام و آشنايي با آن، دور نگه داشته، ثانياً در تفکر و انديشه جوامع اسلامي سستي و شبهه ايجاد کرده و انديشه مسيحي را تبليغ نمايند. علاوه بر کميت بالاي تهيه و توزيع اين آثار، بهره گيري از نويسندگان ، روانشناسان و کارشناسان اين امور، در کيفيت بخشي به آثار توليد شده نقش به سزايي دارد. اين آثار در کمترين زمان در سراسر دنيا توزيع مي گردد؛ به طور مثال، در قاره آفريفا دو گروه به تعداد 104 هزار نفر و 192 هزار نفر، تنها ماموريت دارند تا کتاب مقدس مسيحيت ( انجيل) را از سوي کليسا، در ميان سياه پوستان به ويژه مسلمانان سياه پوست توزيع کنند.

هم اکنون در سراسر جهان، فروشگاه ها و جمعيت هاي بسياري براي ارائه کتب، روزنامه ها و مجلات مسيحيت در تکاپو و تلاش هستند. توزيع رايگان انجيل در سراسر کشورهاي اسلامي، همچون ايران جريان دارد.
« واتيکان» در سراسر دنيا پنج هزار مجله و روزنامه با دو ميليارد تيراژ و به زبان هاي گوناگون منتشر مي کند، در خود واتيکان علاوه بر روزنامه ايتاليايي که از 120 سال پيش تا کنون منتشر مي شود، هفته نامه هايي هم به زبان هاي انگليسي، فرانسوي، آلماني، اسپانيايي و پرتغالي منتشر مي گردد. يکي از جمعيت هاي مذهبي مسيحي روزنامه اي به نام « برج مراقبت» را در تيراژ هشت ميليون نسخه و به هشتاد زبان نشر و توزيع مي نمايد. انتشار کتاب هايي نيز که در راستاي اهداف مسيحيت، براي نابودي و تخريب اسلام تدوين شده، بسيار زياد است.(1)
امروزه نيز برخي کانال هاي ماهواره درخدمت تبليغ مسيحيت در ايران و کشورهاي اسلامي، 24 ساعته فعال هستند. مهم ترين فعاليتي که در حال حاضر در دنياي مسيحيت براي تهاجم تبليغي و فرهنگي عليه مسلمانان انجام مي پذيرد، ترجمه مباني نظري مسيحيت و غرب به زبان تصوير مي باشد. روان شناسي مدرن، بيانگر اين است که تأثيري که تصوير در بر دارد، هيچ کلام و نوشته اي نمي تواند داشته باشد و تأثير هر تصوير، معادل هزار کلمه در نظر گرفته مي شود. اثر ديگر تصوير و سينما، درگير کردن با احساس و ادراک با هم است. تصوير يک زبان بين المللي است که حتي بدون دانستن زبان و کلام ديگري نيز مي تواند انتقال دهنده پيام باشد. از سوي ديگر مخاطبان رسانه هاي صوتي و تصويري، بيشتر از مخاطبان انتشارات و مطبوعات مي باشد، بنابراين دنياي مسيحيت در اين زمينه سرمايه گذاري بسياري کرده است، به طوري که تنها در هاليوود به صورت متوسط در سال، 700 فيلم سينمايي توليد مي شود.
... راديو واتيکان روزانه به 36 زبان برنامه هاي خود را ارائه مي نمايد و راديوهاي تبشيري مسيحي در سراسر جهان از جمله کشورهاي « سودان»، « اسپانيا»، « ايتاليا»، « آلمان»،« سوئيس» و ... قرار دارد.(2)
مهم ترين رسانه اي که مسيحيت براي تبليغ، تبشير و نيل به اهداف خود از آن بهره مي جويد، سينما است. شيوه عمومي کارگردانان و نويسندگان فيلم نامه هاي مسيحي که دست اندرکار تبليغ هستند، ارائه آداب و رسوم و فرهنگ مسيحيت در صحنه هاي گوناگون و بخش هاي مختلف و بسيار ظريف داستان ها و ... با استفاده از تکنيک ها و متدهاي تبليغاتي پيشرفته و روان شناسانه مي باشد.
مسيحيت، فيلم هاي بسياري را نيز با موضوع توهين هاي صريح به انديشه ها و افکار مسلمانان تدوين و توزيع کرده است؛ از آن جمله مي توان فيلم هاي « بچه هاي محله ما» از محمد عبد السلام بر سااس رمان نجيب محفوظ، « سوره البقره» در « مصر»، « شالوم اسلام» تهيه شده توسط بي بي سي را نام برد.(3)
حقيقت اين است که در سينماي مسيحيت از هيچ مناسبت يا حادثه مرتبط با اسلام و مسلمانان، چشم پوشي نشده است و در تمامي زمينه هاي عقايد اسلامي، فعاليت هايي انجام شده است.

 

2- استفاده تبليغاتي از بيماران

کليسا حتي سوء استفاده از بيماري و درد بيماران را در دستور کار قرار داده و از بيمارستان و بهداشت نيز استفاده تبليغي کرده و عقايد بيمار را هدف مي گيرد، يکي از مبشران مسيحي در اين باره مي گويد:

هر کجا بشر باشد، بيماري نيز موجود است و هر کجا نياز به پزشک باشد، فرصتي براي تبشير و تبليغ است.(4)
و بدين سان کليسا، پزشکي را نيز پوششي براي ترويج اهداف خود و از جمله اسلام ستيزي قرار داده است.
نمونه هاي بسيار زيادي از اين دست در کشورهاي اسلامي يافت مي شود که به ذکر چند نمونه از آنها مي پردازيم:
دو پزشک انگليسي در سال 1921 م. براي تبليغ عازم کشور «اوگاندا» مي شوند و پزشکي را از روستايي کوچک آغاز مي نمايند، آنها پس از ده سال فعاليت موفق به ايجاد 300 کليسا در نقاط مختلف کشور اوگاندا که غالباً در کنار کلينيک هاي آنان قرار داشت، مي شوند. درمانگاهي که در کشور سودان تأسيس شده بود، معالجه بيماران راتنها در صورتي بر عهده مي گرفت که پس از بهبودي اعلام نمايند که مسيح مرا شفا داد. در طول درمان نيز فعاليت هاي تبليغي بسياري انجام مي گرفت.(5) واتيکان در سراسر جهان 2039 بيمارستان و 2266 درمانگاه رايگان داشته که توسط ميسيونرها و مبشّران مسيحي اداره مي شده است . ( آمار مربوط به دهه نود ميلادي است). سرمايه گذاري خاصي در اين زمينه در کشورهاي آفريقايي انجام شده است به صورتي که در آفريقا، واتيکان داراي 600 بيمارستان تبليغاتي مي باشد.(6)
در اين ميان با بهره گيري از ضعف کشورهاي آفريقايي در امور بهداشتي، خدمات دامپزشکي نيز جايگاه خاصي يافته و کثرت احشام و دام ها در قبايل صحرانشين آفريقايي باعث شده است تا مبلغان مسيحي به دامپزشکي نيز توجه خاصي داشته باشند... .

 

3- « اسلام ستيزي» در پوشش « اسلام شناسي»

از ديگر شگردهاي تبليغاتي مسيحيت، تبليغ و تطبيق تعاليم، معتقدات و انديشه هاي مسيحيت تحت عنوان تحقيقات اسلامي است، عمده اين وظيفه بر عهده مستشرقان و اسلام شناسان غربي قرار داده شده است. مسيحيان براي نفوذ در اعماق جامعه اسلامي به شرق شناسي و اسلام شناسي روي آوردند. منافع کليسا و اهداف استعمارگران غربي با يکديگر تلاقي کرده و کليسا و استعمار در گسترش و نفوذ خود در شرق، به يکديگر پيوستند. کليسا، رهبران استعمار را قانع کرد که مسيحيت ، پايگاه استعمار غرب در شرق خواهد شد. به همين جهت استعمار ضمن سبک کردن بار از شانه مبلغان به حمايت مالي و سياسي آنها پرداخت واين دليل است که شرق شناسي در آغاز فعاليت مبلغان، راهبان، کشيشان، مبشران و ميسيونرهاي مذهبي تکيه داشت و سپس به مراکز استعماري اروپا مرتبط گشت.

 

4- کليسا و جاسوسي براي ارتش هاي استعماري غرب

پدران روحاني کليسا و ميسيونرهاي مذهبي، از سويي به نفع استعمار، جاسوسي کرده و تحقق اهداف استعمارگران غربي تلاش نموده و از سوي ديگر در تخريب عقايد و اخلاق مسلمانان و پيوستن آنان به اردوگاه هاي امپرياليسم غربي کوشش مي کنند. به عنوان نمونه مي توان از سخنراني زويمر، از مبشران معروف کليسا در جهان اسلام، در کنفرانس « بيت المقدس» ، هنگامي که به دست انگليسي ها اشغال شده بود، به چگونگي همکاري کليسا با استعمار به طور آشکار، پي برد. وي بعد از سخنراني چند نفر از مبشران که از آنها بوي يأس و نوميدي از فعاليت هاي تبشيري استشمام مي شد، رشته سخن را به دست گرفت و چنين گفت: با آنکه شما وظيفه خود را به طرز مطلوبي انجام داده ايد، به نظر مي رسد که بعضي از شما به نتيجه اساسي آن توجه نداريد. من اقرار مي کنم مسلماناني که در چهار ديواري مسيحيت وارد شده اند، مسلمانان حقيقي نيستند، به طوري که گفتيد يکي از اين سه طايفه اند: يا کودکاني هستند که خانواده شان اسلام را آن طوري که لازم است به آنان معرفي نکرده اند؛ يا مرداني هستند که ديانت را سبک شمرده اند و براي گريز از فقر و به دست آوردن لقمه اي تلاش مي کنند و فکري جز رسيدن به نيرو و قدرت ندارند؛ يا کساني هستند که در راه هدف و اغراض ديگران تلاش مي کنند. آنچه که براي امر تبشير مهم است؛ تبشيري که شما به نمايندگي از طرف دولت هاي مسيحي در کشورهاي اسلامي به آن قيام کرده ايد، اين نيست که مسلمانان را به سوي مسيحيت بکشيد؛ زيرا در اين صورت آنها را هدايت کرده و به آنان احترام کرده ايد؛ بلکه در اين مورد امر مهم آن است که اسلام را از مسلمانان گرفته و آنان را از دينشان خارج سازيد تا موجودي شود که ارتباطي با خدا نداشته و همچنين ارتباطي با مباني اخلاقي که در شئون حياتي به آن تکيه زده است ، نداشته باشد.

با اين برنامه شاهد طليعه پيروزي استعمار در ممالک اسلامي خواهيم بود و اين عملي است که در خلال صد سال گذشته به آن قيام کرده ايم و من و دولت هاي مسيحي به اين مناسبت به شما تبريک مي گوييم. ما از ثلث اول قرن نوزده توانسته ايم همه برنامه هاي تعليمي را در کشورهاي اسلامي به دست گرفته کپسول هاي تبشير و کليسا و همچنين جمعيت ها و مدارس مسيحي بسياري را که تحت تسلط کشورهاي آمريکا و اروپا است در سرزمين هاي اسلامي منتشر سازيم!!
رفقا! شما بوديد که با وسايل خود، افکار عمومي را در کشورهاي اسلامي آماده کرده ايد تا راهي را که شما نشان داده ايد، قبول کنند، شما بوديد که جوانان مسلمان را طوري آماده کرديد که ارتباط با خدا نداشته و در صدد شناختن آن نيز بر نيايند، مسلمانان را از اسلام خارج ساخته و به مسيحيت هم، راهشان نداديد. مسلمانان طوري رشد کردند که مورد نظر استعمار است!! به مجد و عظمت خود، اهميت نمي دهند. سستي و کسالت را دوست دارند، اهميتي به دنيا نمي دهند. مگر براي شهواتش. دانش فرا مي گيرند، براي شهوات؛ سرمايه مي اندوزند به خاطر شهوات و اگر به موقعيتي نائل مي آيند آن هم به خاطر شهوات است.
پس کار مهم شما به نتيجه و هدف خود رسيده است . کليسا به شما تبريک مي گويد. دولت هاي غربي از شما راضي اند و اگر مي خواهيد دين خود را نسبت به رسالتتان ادا کنيد، جريان نفوذ و استعمار غرب در جهان اسلام را تقويت کنيد و در سايه کوشش خود به برکت خداوند نزديک شويد!! (7)

 

5- تخريب اخلاق مسلمانان از راه مفاسد جنسي

همفر تجربيات خود را چنين خلاصه مي کند:

... بايد مدارس، کليساها و انجمن هاي خيريه کليسا را در کشورهاي اسلامي تأسيس کرد و تحت اين پوشش ميليون ها کتاب مسيحي را رايگان ميان مسلمانان توزيع کرد و جاسوس هايي را به صورت کشيش و راهبه راهي کشورهاي اسلامي ساخت تا ميان مسلمانان نفوذ کرده، جمع آوري اطلاعات و نيز تبليغ کنند و بايد جمعيت زيادي از دانشمندان را استخدام نمودکه بعد از دقت و اطلاع از تمام خصوصيات اسلام، در تاريخ و عقايد اسلام دست ببرند و آن را وارونه کنند.
در تأثير گذاري بر جوانان مسلمان چه دختر چه پسر بايد کوشيد و آنها را در عقايد ديني مردد ساخت و تا آنجا که مي توان از طريق مدرسه ها و مطبوعات فاسد و روابط آزاد جنسي و (Boyfriend) ها و (Girlfriend) هاي غير مسلماني که براي اين منظور در اختيار آنان گذارده مي شود بايد اخلاق جوانان مسلمان را فاسد کرد و براي اجراي اين برنامه بايد يک عده دختر و پسر مسيحي در کشورهاي اسلامي استخدام نموده و آنها را به منزله دامي قرار داد که به اين وسيله جوانان مسلمان را صيد نمود.(8)
و درجاي ديگر چنين نقل شده است:
کشيشان و آموزگاران مسيحي، براي اولين بار، در کنار رودخانه قرطبه ( پايتخت مملکت اسلامي) باغ بزرگي به نام تفريح گاه عمومي احداث کردند و دختران زيباي اروپايي را هر روز در آن باغ به گردش در مي آورند. بنابراين امراء و بزرگان مملکت و جوانان مسلمان، روزها براي تفريح و مخصوصاً چشم چراني و تماشاي دختران زيباي مسيحي به آن باغ رفت و آمد مي کردند.(9)
پدر روحاني، آقاي زويمر، يکي ديگر از قدم هاي بزرگتر را که زمام داران مسيحي در اندلس براي اضمحلال مسلمانان برداشته بودند، اين گونه بيان مي کند:
مشروبات الکلي را به طور مجاني وارد و در دسترس جوانان مسلمان قرار دادند؛ بلکه يکي از کشيشان مسيحي در يک سال تمام انگورهاي قرطبه را پيش خريد کرده و همه آنها را شراب ساخت و قسم ياد نمود که آن شراب ها را جز به دانشجويان اسلامي و جوانان مسلمان ندهد.(10)

 

6- نفوذ از طريق ارائه خدمات

امروزه تشکيلات رهبري مسيحيت با اختصاص بودجه سه ميليارد دلاري و اختصاص صد و پنجاه هزار نيرو، آرزوي ديدن «آفريقا» را به عنوان يک قاره مسيحي در سر مي پروراند. کوشش هاي آنان در طي چند دهه اخير منجر به اين گرديد که کشورهايي چون « مالاوي» و « اوگاندا» که زماني اکثريت جمعيت آنها مسلمان بود، به کشورهايي مسيحي تبديل گردد.(11)

بيش از 500 دانشکده، دبيرستان، کانون آموزشي و 550 بيمارستان و 1024 داروخانه و 111 انجمن پزشکي و 93 جمعيت پرستاري و 265 دارالايتام و 120 جزام خانه و 120 آموزشگاه کر و لال ها و 115 آموزشگاه نابينايان و 13 درمانگاه و بيمارستان براي مبتلايان مواد مخدر و 85 پناهگاه براي بيوه زنان و صدها کانون و شبکه هاي ديگر به وسيله جمعيت هاي تبشيري در دنيا اداره مي شود که تنها بيش از 600، 190، 5 نفر از فرزندان مسلمان تحت تعليم و تربيت آنها هستند.
گرچه اين مراکز به ظاهر، براي خدمت به انسانيت به وجود آمده و چه بسا دارو و درمان و آموزش و پرورش و ديگر خدمات در آنها مجاني است؛ اما در واقع کمين گاه هايي هستند که گروه هاي تبشيري بدان وسيله مقاصد شوم استعمار را عملي مي سازند!!
بد نيست اين واقعيت تلخ را نيز بدانيد که مجله « روز اليوسف» چاپ قاهره، شماره 1847، مورخه 1936/11/4 م. چنين مي نويسد: مبشران اعزامي در « سنگال» با ملت هاي فقير آن سرزمين، قراردادهايي مي بندند که طبق آن مي توانند منافع مختصري به دست آورند؛ مبشران، تعهد مي کنند که در هر ماه... طفلي از اطفال طايفه را براي تربيت مسيحي تحويل بگيرند!!
البته يکي از مفاد قرار داد اين است که اگر خواستند طفل را باز گيرند، بايد مخارج فرزند خود را که مبشران در راه تحصيل و خوراک او مصرف کرده اند، بپردازند...
در اين مدرسه اطفال کمتر از 5 سال پذيرفته شده و از پدر، مادر و فاميل خود به کلي جدامي شوند و بر اساس آداب مسيحي بزرگ گرديده سپس به فرانسه اعزام شده، دوره هاي آموزشي مي بينند وپس از آن به سنگال باز مي گردند تا مطابق ميل فرانسه رفتار نمايند، زيرا آنگاه که از فرانسه بر مي گردند ديگر يک مسيحي فرانسوي هستند و از مزاياي مأموران فرانسه استفاده مي کنند!! و سانجوري، رئيس جمهور سنگال، از همين گروه است که داراي پدر و مادري مسلمان بوده است.(12)
البته به رغم همه اين تلاش ها، کليسا در بسياري از نقاط آفريقا، شکست خورده است؛ زيرا احکام و عقايد اسلامي چنان مطابق با عقل و فطرت آدمي است که نه تنها مسلمانان از آن غالبا بر نمي گردند؛ بلکه هم اکنون با آنکه 43 هزار مبلغ پروتستان در کشورهاي آفريقايي با تمام وسايل فريب، از قبيل : دارو، غذا، لباس و ... مشغول تبليغ هستند، در هفته تنها 2 نفر مسيحي مي شوند؛ در حالي که اسلام بدون هيچ دستگاه تبليغي قوي و منسجمي، بدون حمايت مالي به سرعت در حال پيشرفت در جهان و از جمله آفريقاست و به طور متوسط هفته اي 15 نفر مسيحي يا بت پرست در همان مناطق آفريقايي، به اسلام مي گروند.(13)

 

7- روش هاي ضد اخلاقي کليسا در ترويج مسيحيت

تلاش دشمنان اسلام براي گسترش فساد در جهان اسلام همچنان ادامه دارد؛ به عنوان نمونه: طبق آمار موجود در رژيم منحوس پهلوي، در ايران روزي 400 هزار بطري مشروب الکلي نوشيده مي شده و 30 کارخانه توليد کننده، 144 ميليون بطري مشروب الکلي به بازار عرضه مي کردند، سالانه نزديک به 2 ميليون بطري مشروب الکلي خارجي نيز به طور رسمي وارد ايران مي شد. در تهران بيش از 5 هزار مشروب فروشي وجود داشت.(14) ( سال 1355 ش.)

در اين مقاله به برخي از توطئه هاي غير اخلاقي کليسا عليه اسلام اشاره کرديم. اين در حالي است که کليسا و پاپ ها در خانه خود، اروپا، همواره از سوي مردم، انديشمندان و روشنفکران مسيحي و غربي مورد ترديد و اتهام بوده و مسيحيت، تبديل به يک دين در حال زوال شده و براي بقا دست و پا مي زند. قرن هاست که پاپ، کشيشان و کليسا متهمند که از رانت هاي مالياتي و اقتصادي و از مصونيت هاي قضايي بهره مي برند و مذهب را از اخلاق دور ساخته و آن را در آيين ها و تشريفات خشک مذهبي و تنبلي محدود کرده اند.
همچنين تن آسايي راهبان، سوء استفاده از اختيار تکفير و طرد، ظلم و اجحاف دستگاه هاي تفتيش عقايد، تجسس و سانسور شديد، تأکيد بر اصل بودن آيين به جاي حسن عمل (هر چند مصلحان کليسا در اين مورد گناهشان کمتر از اربابان کليسا نبوده است)، فريفتن مردم ساده لوح از راه معجزات و آثار متبرک دروغين و همکاري با استعمارگران و حاکمان ظالم مناطق مختلف و کمک در اشاعه فقر، فساد و فحشا و نابودي تمدن هاي بزرگ جهان(15) از جرم هاي ثابت کليسا و پاپ ها در افکار عمومي مغرب زمينان نيز بوده است.

 

پي‌نوشت‌ها:
1- واتيکان، سيد هادي خسروشاهي، صص 8-9.
2- همان، ص 45.
3- دسيسه آيات شيطاني جمعي از نويسندگان، صص 24-26.
4- بررسي شيوه هاي تبليغاتي مسيحيت، ص 265.
5- نقش کليسا در ممالک اسلامي، صص 63-65.
6- بررسي شيوه هاي تبليغاتي مسيحيت، ص 267.
7- علل پيشرفت اسلام و انحطاط مسلمانان، زين العابدين قرباني، صص 456-458.
به نقل از کتاب علل پيشرفت و انحطاط مسلمانان، شاهد بر اين مطلب وجود مستشرقاني است که در دو قرن اخير، به عنوان اسلام شناس و متخصصان در شناخت اجتماعات اسلامي، دست به تصنيف کتاب هاي تاريخي اسلامي زده اند و خصوصيات ارزنده تاريخ اسلام را حذف نموده و به جاي آن مطلب زننده جا داده اند و متأسفانه جوانان بي اطلاع مسلمان، صرفاً اينکه يک کتاب در مورد اسلام، نوشته يک مستشرق اروپايي است، مي خوانند.
8- وهابيت ايده استعمار ( يادداشت هاي يک جاسوس انگليسي، مستر همفر)، سيد احمد علم الهدي، صص 119-120.
9- علل پيشرفت اسلامي و انحطاط مسلمانان، ص 467. ( وجود پارتي ها، بارها، دانسينگ ها، بالماسکه ها، کازينوها، تئاترها، سينماها، باشگاه ها، گردشگاه هاي عمومي، در کنار درياها، تالارها و ... مراکز مطلوبي براي انحراف جوانان مسلمان مي باشد. در اين مراکز است که هنرپيشه هاي غربي و وطني با بدن هاي نيمه لخت و بلکه لخت در انظار تماشاگران ظاهر مي شوند و از اين رهگذر نسل جوان را منحرف مي کنند. مانند نمايش خوک بچه در شيراز در زمان طاغوت).
10- همان، ص 468.
11- بررسي اجمالي استراتژي فرهنگي تبليغاتي مسيحيت در کشورهاي مسلمان، اداره کل پژوهش هاي صدا و سيما، ص 34.
12- علل پيشرفت اسلام و انحطاط مسلمانان، صص 458-459.
13- همان، ص 465.
14- همان، ص 466، به نقل از کيهان56/2/8.
15- برگرفته از واتيکان ( کليساي جهان کاتوليک)، مجتبي عبد خدايي، صص 40-41.
برخي از مطالب اين بخش برگرفته از کتاب بررسي اجمالي استراتژي فرهنگي تبليغاتي مسيحيت در کشورهاي مسلمان ( اداره کل پژوهش هاي سيما) مي باشد.
 

منبع:موعود ( ويژه جن) ، شماره 123،124




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.