پيش درماني با دوز بالاي فولات در حفاظت از ماهيچه قلب مؤثر است

‏نتايج مطالعات جديد نشان داده است که پيش درماني با دوز بالاي فولات مي تواند از شدت آسيب وارده به ماهيچه قلب که هنگام قطع جريان خون به اين عضو بروز مي کند، بکاهد.به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، فولات نوعي ويتامين ب محلول در آب است که از مواد غذايي بدست مي آيد.در تحقيقي که نتيجه آن در نشريه سير کوليشن به چاپ رسيده، موش هاي آزمايشگاهي با فولات يا شبه دارو تحت درمان قرار گرفتند. پس از يک هفته سرخرگ هاي قلبي سمت چپ اين موش ها به مدت 30 دقيقه مسدود شد.
دوشنبه، 28 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيش درماني با دوز بالاي فولات در حفاظت از ماهيچه قلب مؤثر است

 پيش درماني با دوز بالاي فولات در حفاظت از ماهيچه قلب مؤثر است
پيش درماني با دوز بالاي فولات در حفاظت از ماهيچه قلب مؤثر است


 






 
‏نتايج مطالعات جديد نشان داده است که پيش درماني با دوز بالاي فولات مي تواند از شدت آسيب وارده به ماهيچه قلب که هنگام قطع جريان خون به اين عضو بروز مي کند، بکاهد.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، فولات نوعي ويتامين ب محلول در آب است که از مواد غذايي بدست مي آيد.
در تحقيقي که نتيجه آن در نشريه سير کوليشن به چاپ رسيده، موش هاي آزمايشگاهي با فولات يا شبه دارو تحت درمان قرار گرفتند. پس از يک هفته سرخرگ هاي قلبي سمت چپ اين موش ها به مدت 30 دقيقه مسدود شد.
به گفته متخصصان؛ خون به طور طبيعي اکسيژن را به ماهيچه قلب حمل مي کند که در اين وضعيت يک گرفتگي ناگهاني و شديد مي تواند منجر به بروز حمله قلبي و يا خارج شدن ريتم قلب از حالت طبيعي شود. اين گونه حالت ها اغلب مرگبار هستند.
در پي اين حالت، اغلب 90 دقيقه طول کشيد تا عمليات احيا در برخي از موش ها انجام گرفت و در برخي هم انجام نشد. اين عمليات شامل احيا و بازگرداندن جريان خون قلبي به ماهيچه قلب است. اگرچه اين عمليات براي بازگرداندن فعاليت قلب ضروري است اما در برخي موارد ممکن است معکوس عمل کرده و باعث اختلال و آشفتگي در عملکرد سلول هاي ماهيچه قلب شود.
در اين تحقيقات جديد دانشمندان نشان دادند: موش هايي که از پيش با فولات تحت درمان قرار داشتند به مراتب نسبت به موشي هايي که از شبه دارو
استفاده کرده بودند کمتر دچار اين اختلال و آشفتگي
در عملکرد قلب مي شدند.
‏اين مطالعات از سوي پژوهشگران انستيتو پزشکي جان هاپکينز در بالتيمور صورت گرفته است. در مرحله بعد اين پژوهشگران مطالعات خود را بر روي نمونه هاي انساني انجام خواهند داد.
‏فولات و فوليک اسيد انواعي از ويتامين هاي ب محلول در آب هستند و فولات به طور طبيعي در مواد غذايي وجود دارد.
فوليک اسيد نوعي مصنوعي و ساخته شده از ويتامين فولات است که در مکمل ها و غذاهاي غني شده يافت مي شود.
وجود فولات براي توليد و نگهداري از سلول هاي‏ جديد ضروري است. وجود اين ويتامين به ويژه در دوره هاي تقسيمات و رشد سريع سلولي مانند دوران جنيني و بارداري اهميت دارد.
همچنين تأمين فولات براي ساخته شدن مولکول هاي
‏دي ان آ که آجرهاي ساخته شده سلول ها هستند، مورد نياز است.
‏فولات در عين حالي از بروز آن دسته از تغييرات در مولکول وراثتي دي ان آ که منجر به بروز سرطان مي شوند، جلوگيري مي کند.
‏هم افراد بزرگسال و هم کودکان براي ساخته شدن
‏گلبول هاي قرمز طبيعي در خون و جلوگيري از بروز کم خوني به فولات نيازمند هستند.
منابع غذايي غني از فولات شامل سبزيجات با برگ هاي پهن و سبز مانند اسفناج و برگ شلغم، نخود و لوبياي خشک، حبوبات و فراورده هاي غلاتي غني شده و برخي از ميوه ها و سبزيجات هستند.
منبع: سايت پزشکان
منبع:نشريه پيام پزشک، شماره 47.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.