لندن

ساختمان پارلمان وبيگ بن يکي از جادبه ترين ديدني هاي جهان است دراين ساختمان يکي از پر بيننده ترين آکواريوم هاي اروپا قرار دارد.اين ساختمان درکرانه جنوبي رود تايمز واقع شده وکه اين رود از کنارساختمان پارلمان و بيگ بن عبور مي کند.
دوشنبه، 28 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لندن

لندن
لندن


 






 
لندن پايتخت انگلستان که رود تايمز از ميان آن مي گذرد. در زير با تعدادي بناها و آثار تاريخي لندن آشنا مي شويم.

برج ساعت بيگ بن و ساختمان پارلمان
 

ساختمان پارلمان وبيگ بن يکي از جادبه ترين ديدني هاي جهان است دراين ساختمان يکي از پر بيننده ترين آکواريوم هاي اروپا قرار دارد.اين ساختمان درکرانه جنوبي رود تايمز واقع شده وکه اين رود از کنارساختمان پارلمان و بيگ بن عبور مي کند.
هر چند مشهورترين برج ساعتي و ناقوس دار برج خيابان استفان است اما آنچه در نزد مردم معمول تر است همان برج بيگ بن است. بيگ بن در واقع نام بزرگترين زنگ داخلي برج ساعت است که بخشي از ساختمان پارلمان را تشکيل مي دهد. احتمالاً اين اسم از نام سر بنجامين هال، يکي از اعضا هيات کارگران در زمان نصب اولين زنگ اين ساعت در سال 1858، استخراج شده است. براي عملکرد صحيح ساعت در سيستم داخلي آن از سکه هاي قديمي استفاده شده است.
مجلس پارلمان (کاخ وست مينيستر): اين ساختمان که به سبک نئو گوتيک ساخته شده است رسماً کاخ وست مينيستر خوانده مي شود اما در سراسر جهان با نام مجلس پارلمان شناخته مي شود. ساختمان پارلمان در تاريخ 1840 ميلادي پس از آنکه اولين ساختمان مجلس پارلمان شناخته مي شود. ساختمان پارلمان در تاريخ 1840 ميلادي پس از اولين ساختمان مجلس پارلمان در سال 1834 در اثر حريق ويران شد، توسط «چارلز باري» و «آگوستين پاگين» طراحي و ساخته شد.
تاريخ ساخت بناي اصلي به سالهاي بسيار دور باز مي گردد. کشيش ادوارد در سال 1049 کاخ وست مينيستر را در اين مکان بنا کرد و در سال 1275 اولين ساختمان بنا شد. بعد از هنري هشتم ( 1491- 1547 ) که در سال 1532 وايت هال را براي خود برگزيد، ساختمان وست مينيستر به مقر دائمي پارلمان تبديل شد.
امروزه به دستور دولتمردان بريتانيا ساختمان مونارچ براي استقرار مجلس عوام و مجلس لردان ساخته شد که اين ساختمان هم در ساختمان مجلس پارلمان واقع شده است. ساختمان مجلس پارلمان به دو بخش اصلي سالن مناظره و سخنراني تقسيم شده است. ساختمان مجلس عوام محل دائمي اعضاي پارلمان است اين نمايندگان منتخب مردم هستند. کار اين نمايندگان، وضع قوانين و بررسي موشکافانه دولت است. غير منتخبان مجلس لردان مجموعه اي از سياستمداران غير سياسي هستند که قوانين پيشنهادي مجلس عوام را مورد بررسي قرار داده و همچنين بعنوان مقامات ارشد دادگاه فرجام در کشور عمل مي کنند.
اگر چه برج ساعت به بلند برج ويکتوريا نيست اما چهره معروف تر و بارزتري را از کاخ وست مينيستر ارائه مي دهد. سنگ هاي فونداسيون اين بنا در سال 1843 نهاده شده و خود برج 13 سال بعد در سال 1856 ساخته شده و در همان سال زنگ اصلي اين برج قالب سازي شد. بلندي اين برج 97 متر است. ديوارها تا بالاي برج سنگ کاري شده است. مناره هاي اين برج از جنس آهن قالب بندي ساخته شده، اين قالب بندي آهني از زنگ هامحافظت مي کنند. سه مناره مجزا در سر برج اين بنا وجود دارد. يک دود کش در بالاي برج ساخته شده که قبلاً براي تهويه هوا از آن استفاده مي شده اما امروزه غير قابل استفاده مانده است. سومين مناره به پلکان هايي که به بالاي برج راه دارند اختصاص يافته است که در چهار گوشه آن چهار نقش کله اژدري طراحي شده است. بخش هاي پايين تر برج شامل چندين اتاق، که مابين آنها يک سلول زندان ساخته شده، مي شود.

چرخ و فلک لندن
 

چرخ فلک لندن يا چرخ هزاره بلندترين چرخ و فلک اروپا با ارتفاع 135 متر است که به عنوان يکي از جاذبه هاي توريستي لندن محسوب مي گردد اين چرخ و فلک در ساحل جنوبي رودخانه تايمز و روبروي ساختمان پارلمان بريتانيا واقع شده است. چرخ فلک لندن با سرمايه گذاري بريتيش ايرويز احداث شده و از سال 2000 در معرض استفاده قرار گرفت. چرخ فلک از زمان افتتاح تا ماه مه سال 2006 به عنوان چرخ و فلک جهان شناخته مي شد عنواني که در همان سال به چرخ و فلک ستاره نانچنگ رسيد.

کاخ باکينگهام
 

کاخ باکينگهام، اقامتگاه اصلي خانواده سلطنتي بريتانيا است، اين کاخ همچنين يکي از بزرگترين کاخ هاي سلطنتي فعال دنياست. کاخ باکينگهام در سال3 170 براي جان شفيلد، دوک باکينگهام ساخته شد. در سال 1762 جورج سوم، پادشاه وقت بريتانيا و ايرلند اين کاخ را براي محل اقامت خود برگزيد و از آن پس اين کاخ به محل برگزاري مراسم رسمي و تشريفاتي دربار بريتانيا تبديل شد. مرکز اين شهر، باستاني است و به عنوان يکي از شهرهاي تاريخي جهان محسوب مي گردد. لندن در قرون وسطي، شهري کوچک و محدود به چند محله بوده است، ولي از چند قرن گذسته، به دليل مراجعات فراوان به آن، گرداگردش ساخته شده و به شهري بسيار بزرگ تبديل شده است. امروزه اين شهر به عنوان شهر انگلستان به شمار مي آيد. ميدان معروف ترافالگار که به ياد بود پيروزي دريا سالار نلسون بر ناپلئون بنا پارت امپراتور فرانسه ايجاد شده است.

تشريفات حمل پرچم با دسته
 

موزيک مراسمي است که سالانه در لندن، يکشنبه ماه ژوئن به مناسبت تولد رسمي ملکه انگلستان صورت مي گيرد. موزه هاي شهر لندن در جهان شهرت فراواني دارند و در ميان مهمترين آنها عبارتند از: موزه عمومي آلبرت و ويکتوريا، موزه علوم طبيعي، بريتيش ميوز يوم، موزه ولينگتون، موزه مادام توسو که در آن مجسمه مشهورترين شخصيت هاي تاريخ به وسيله موم درست شده و نگهداري مي شود. اولين نمايشگاه بين المللي درهايد لندن در سال 1851 ميلادي برگزار شد. ساختمان عظيم قصر بلورين توسط جوزف پاکسن براي اين نمايشگاه طراحي گرديد. ميتوان گفت اين ساختمان اولين اثر معماري با مصالح کاملاً مدرن يعني آهن و شيشه بود. اجزاي اين بنا به صورت پيش ساخته توليد و در محل نصب شدند. اين ساختمان با مساحت 71500 متر مربع بزرگترين ساختمان شده تا آن زمان بود. اين بنا براي نمايش گل و گياه طراحي شده بود که در سال 1936 در اثر آتش سوزي از بين رفت ولي دوباره تجديد بنا شد. لندن معروف ترين مرکز موسيقي کلاسيک است. رستوران هاي لندن گران ترين رستوران هاي جهان هستند.
عمر متروي لندن به بيش از يک قرن و نيم مي رسد. اولين قطعه مترو اين شهر در سال 1863 به بهره برداري رسيد. در واقع لندن طولاني ترين خط متروي جهان را دارست. لندن 408 کيلومتر مترو دارد. 12 خط متروي اين شهر با 275 ايستگاه يکي از قديمي ترين مترهاي جهان است.
عمده حمل و نقل در اين شهر توسط مترو انجام مي گيرد و به دليل گستردگي ايستگاه ها و خطوط، تمامي شهروندان لندني هر روز به وطور متوسط يک بار نيم سوار مترو مي شوند. در واقع متروي لندن روزانه بيش از 13 ميليون نفر را جابه جا مي کند.
منبع: بهبودي، حميد؛ (1368) گردشگری در عصر نوین، زنجان، نیکان کتاب، چاپ نخست.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.