اسكناس كلكسيوني از بيماري ها

آيا مي دانيد از هر 10 اسكناس و از هر پنج سكه پولي كه به دست مي گيريد يكي آلوده به انواع مختلف ميكروب هاست! مطالعات نشان داده است، اسكناس هايي كه مرتب از دست انساني به انساني ديگر انتقال مي يابند، ميكروب ها را منتقل مي كنند. شاخص رابطه سلامت و بهداشت عمومي با اسكناس، نشانگر اين موضوع مهم است كه:
يکشنبه، 7 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسكناس كلكسيوني از بيماري ها

اسكناس كلكسيوني از بيماري ها
اسكناس كلكسيوني از بيماري ها


 





 
پول و نقش آن در انتقال آلودگي ها
آيا مي دانيد از هر 10 اسكناس و از هر پنج سكه پولي كه به دست مي گيريد يكي آلوده به انواع مختلف ميكروب هاست!
مطالعات نشان داده است، اسكناس هايي كه مرتب از دست انساني به انساني ديگر انتقال مي يابند، ميكروب ها را منتقل مي كنند. شاخص رابطه سلامت و بهداشت عمومي با اسكناس، نشانگر اين موضوع مهم است كه:
70 نوع بيماري از طريق پول به انسان منتقل مي شود. دست به دست شدن پول ميان اشخاص با مشاغل گوناگون (بهداشتي و غير بهداشتي) استفاده همگاني نيز دارد، از رفتگران شهرداري گرفته تا نيروي خدماتي در بيمارستان ها، صاحبان مشاغل آزاد و دولتي، بخصوص كساني كه در باجه هاي بانك و بليت فروشي ها مشغول به كار هستند، همه و همه با پول هاي ريز و درشت سروكار دارند و شناسايي پول آلوده تقريبا غير ممكن است؛ زيرا يك اسكناس بدون چروك و تميز مي تواند حامل ميليون ها ميكروب باشد و تنها با رعايت نكات بهداشتي مي توان از انتقال بيماري ها از طريق اسكناس تا حدودي پيشگيري كرد.
آنفلوآنزا، شايع ترين بيماري اسكناس!
تازه ترين مطالعه انجام شده متخصصان نشان مي دهد كه ويروس «آنفلوآنزا» مي تواند 17 روز روي اسكناس، زنده بماند و قابليت انتقال داشته باشد!
توجه! بيماران ديابتي، مبتلايان به ايدز و افراد كم خون زودتر از ساير افراد به بيماري هاي اسكناس مبتلا مي شوند و بايد بيش از بقيه، نكات ايمني را رعايت كنند.
توصيه جهت پيشگيري از ابتلا به بيماري
1-پول، ناقل ميكروب است بنابراين حتما دستانتان را پس از تماس با پول با آب و صابون بشوييد.
2-از تماس انگشت ها با دهان حين شمردن پول بپرهيزيد.
3-در جهت نگهداري صحيح پول كوشا باشيد.
منبع:نشريه جوانان امروز شماره 2129




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.