7 کليد براي گشودن خانه عشق

نمي دانم شما که مشغول خواندن اين مطلب هستيد، ازدواج کرده ايد يا نه. اما از قديم و نديم گفته اند اين شتري است که در خانه همه مي خوابد ( کاري به موارد استثنا نداريم ) به هر حال اگر ازدواج کرده ايد که تا کنون فهميده ايد و اگر ازدواج نکرده ايد، در آينده خواهيد فهميد که زندگي مشترک، آن هم از نوع زناشويي و در « زير يک سقف » داراي فراز و نشيب هايي است که براي عبور صحيح و خوشايند از آنها، دانستن نکات مهمي لازم و ضروري است.
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 کليد براي گشودن خانه عشق

7 کليد براي گشودن خانه عشق
7 کليد براي گشودن خانه عشق


 






 
نمي دانم شما که مشغول خواندن اين مطلب هستيد، ازدواج کرده ايد يا نه. اما از قديم و نديم گفته اند اين شتري است که در خانه همه مي خوابد ( کاري به موارد استثنا نداريم ) به هر حال اگر ازدواج کرده ايد که تا کنون فهميده ايد و اگر ازدواج نکرده ايد، در آينده خواهيد فهميد که زندگي مشترک، آن هم از نوع زناشويي و در « زير يک سقف » داراي فراز و نشيب هايي است که براي عبور صحيح و خوشايند از آنها، دانستن نکات مهمي لازم و ضروري است.

1 ـ در عشق ورزيدن، آرامش دادن و ابراز محبت، پيشقدم باشيد:
 

پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: « شايسته ترين کس براي منتگذاري کسي است که در دوستي و محبت نسبت به طرف، خود پيشي گيرد».
محبتي که در دل احتکار و زنداني شود، مفيد نيست. تمام شئون زندگي بايد جلوه گاه محبت انسان باشد. از جلوه هاي بروز محبت مي توان ادب در کلام و رفتار، توجه و محبت، لبخند و حسن خلق، به استقبال همسر رفتن و گشاده رويي هنگام ديدار با او را نام برد. خداوند در قرآن کريم به محبتي که بين زن و شوهر ايجاد مي گردد، اشاره فرموده و آن را آيتي از آيات خود دانسته است.
خداوند، سرمايه مهر و محبت را در آغاز زندگي مشترک، بين زن و مرد قرار مي دهد و محافظت و نگهباني از آن را بر عهده خود آنها نهاده و اين انسان است که بايد از اين سرمايه، به نحو احسن استفاده کند. يکي از راه هاي نگهداري و تقويت اين محبت، بروز آن است.
هرگز از ابراز محبت، هراسي به دل راه ندهيد و گمان نکنيد با اين کار از شخصيت شما کم مي شود و ضعف شما محسوب مي گردد. پيامبر اکرم (ص) در جايي ديگر مي فرمايد: « ابراز محبت، نيمي از عقل است » امام رضا(ع) نيز زناني را که به شوهران شان اظهار محبت و عشق مي کنند، براي شوهران خود، بهترين غنيمت دانسته است.

2 ـ هر مردي مي خواهد براي همسرش يک قهرمان باشد:
 

اين احساس، زماني در مرد ايجاد مي گردد که زن از او قدرداني و تشکر کند. شما بانوان سعي کنيد قدرشناسي خود را در مقابل محبت هاي همسرتان، آشکارا ابراز کنيد و بدانيد که اگر مردها بدانند آنچه در زندگي و براي همسرشان انجام مي دهند، مهم و با ارزش است، بر تلاش و محبت خود نسبت به همسر مي افزايند. هرگز براي تشکر و قدرداني از همسرتان، منتظر کار مهم، بزرگ و خاصي از جانب او نباشيد، کارهاي کوچک و به ظاهر عادي و بي اهميت او هم مي تواند راهي باشد تا شما به او بفهمانيد که قدرش را مي دانيد و تلاش او را براي خوشحال کردن شما، ارج مي نهيد. بزرگ ترين دارايي زندگي، سپاسگزاري است و بدترين و سخت ترين چيز، ناسپاسي است و زنان دوست دارند که دوست شان بدارند، ولي مردان نياز دارند که مورد تحسين قرار بگيرند. با تشويق، تحسين و قدرداني از شوهرتان، او را سرحال و زنده نگه داريد. هر کس که روحيه ديگران را تقويت کرده و بالا ببرد، روحيه خودش بالا مي رود.

3 ـ ياد بگيريد خوب گوش کنيد:
 

وقتي کاملاً و با دقت به حرف هاي کسي گوش دهيد، گويي مي گوييد الان تو مهمترين چيز در دنياي من هستي. درک نادرست، اشتباهات و مخالفت ها در روابط بين انسان ها، همه ناشي از ناتواني در گوش سپردن به حرف هاي اطرافيان است و بيشترين عصبانيت ها، فريادي است براي جلب توجه. بنابراين با به کار بردن يک تکنيک ساده در گوش کردن، مي توان اين فرياد را خاموش کرد و رفتاري صميمانه بين طرفين ايجاد کرد. وقتي هسمرت با تو در حال صحبت کردن درباره مساله اي است يا با تو در رابطه با يکي از مشکلاتش درددل مي کند، مشغول هر کاري هستي، از آن دست بکش. اين بدين معناست که کارم مي تواند صبر کند و تو برايم مهمتري.

4 ـ از غير همسرت چشم بپوش:
 

اين مطلب بايد هم از سوي مرد و هم زن رعايت گردد. هم مرد بايد چشم بر زنان ديگر ببندد و هم زن بايد نگاهش به مرد ديگري نباشد. اين درباره محارم نيز صدق مي کند؛ مرد نبايد زن خود را با زنان ديگر، مانند خواهر يا مادر خود مقايسه کند.
حضرت علي (ع) مي فرمايد: « هر کس چشم خويش را آزاد بگذارد، هميشه اعصابش ناراحت خواهد بود و به آه و حسرت دايم گرفتار خواهد شد».
پيامبر اکرم (ص) نيز مي فرمايد: « هر زن شوهرداري که چشمش را از نگاه کردن به غير شوهرش پر کند، مورد غضب شديد پروردگار واقع خواهد شد».

5 ـ بهترين همسر باش:
 

ازدواج خوب اين نيست که بهترين نفر را انتخاب کرده باشيد، بلکه خود بهترين همسر باشيد. براي اين که بهترين باشيد، ابتدا بايد خود را بشناسيد و از توانايي ها و نيز خواسته ها و وظايف خود آگاه باشيد و نيز براي خود احترام قايل باشيد.
اين موضوع باعث مي شود که داراي يک شخصيت ممتاز و دوست داشتني شده، همسري دلخواه باشيد. انساني که خود را دوست نداشته باشد، نمي تواند ديگران را دوست داشته، به آنها عشق بورزد و نيز اگر خودتان را دوست نداشته باشيد، همسرتان نيز شما را کاملا دوست نخواهد داشت. اگر مي توانيد خود را تغيير دهيد، حتما اين کار را انجام دهيد و اگر نمي توانيد، خود را به عنوان مخلوقي از مخلوقات خداوند، بپذيريد. اين پذيرش خودتان، به شما کمک مي کند تا تصوير ذهني خوبي از خودتان داشته، از اعتماد به نفس برخوردار شويد و در نتيجه مهرتان را نثار همسرتان کنيد و بهترين همراه براي او باشيد.

6 ـ محبتت را ابراز کن:
 

الکساندر دوما مي گويد: « قلب زن پارچه اي است که زود پاره مي شود و زود هم رفو مي شود». نشاط و سرزندگي زن، به محبت مرد وابسته است. زن، عشق و احساساتش را با کلمات بيان مي کند و نياز دارد که با شنيدن کلمات، عشق و احساسات را از ديگران دريافت کند. زن، به نرمش و کلمات محبت آميز، نياز دارد؛ ولي مردان با رفتار و عمل، عشق و احساسات خود را بيان مي کنند. نياز عاطفي زن، اين است که جمله دوستت دارم را چندين و چند بار از زبان همسرش بشنود و از اين طريق، به آرامش روحي و اعتماد به نفس دست يابد. يکي از خصوصيات مردان اين است که کمتر احساسات و عواطف خود را بروز مي دهند و بنابراين در ابراز محبت خود به همسرشان، کمي با مشکل مواجه مي شوند. ولي اگر مردان به تفاوت هاي موجود بين زن و مرد توجه داشته باشند و بدانند که با کمي ابراز محبت، به گرماي زندگي خود مي افزايند، با کمي تلاش، احساسات خود را بروز خواهند داد.
امام صادق (ع) مي فرمايد: « زن از مرد آفريده شده و تمام توجهش به مرد است؛ پس همسران تان را دوست بداريد» و در جاي ديگر مي فرمايد: « يکي از اخلاق پيامبران اين است که نسبت به همسران خود محبت دارند». همچنين پيامبر اکرم (ص) مي فرمايد:« اين که مرد به زن خود بگويد دوستت دارم، هرگز از قلب زن بيرون نمي رود».

7 ـ کارهايي که ممکن است از سوي مرد انجام شود و باعث افسردگي زن گردد، عبارتند از:
 

ـ با او حرف نزند.
ـ به صحبت هايش گوش ندهد و نيازهايش را ناديده بگيرد.
ـ در مقابل او شورش کند؛ بدين معني که در برابر خواسته هاي زن، لج بازي به خرج دهد.
ـ هرگز به او آسايش خيال ندهد.
ـ به زن هاي ديگر توجه کند.
ـ از او فاصله بگيرد.
ـ از او انتقاد بي جا کند و در امور غيرمهم و ناچيز، از او انتقاد کند.
مبهم و دوپهلو با او صحبت کند.
منبع: نشريه موفقيت شماره 20



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.