بيم ها و اميدها در ماجراي حجاب و عفاف

فرهنگ از مسائل استراتژيک نظام و جوهره انقلاب اسلامي است که اگر صدمه ببيند و يا در استحاله فرهنگي به انحراف کشيده شود، به صورت ناخودآگاه کشور را به جايي خواهد برد که در طراحي دشمن پنجاه سال يا صد سال زمان براي آن در نظر گرفته شده است. مسئله حجاب و عفاف از مقوله هاي راهبردي فرهنگ اسلامي است که دشمنان روي آن سرمايه گذاري کرده و خودي ها توجه کافي به آن نداشته اند؛
يکشنبه، 17 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بيم ها و اميدها در ماجراي حجاب و عفاف

بيم ها و اميدها در ماجراي حجاب و عفاف
بيم ها و اميدها در ماجراي حجاب و عفاف


 

نويسنده: حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي رهبر




 

بازخواني انديشه هاي امام خميني(ره)
 

اشاره:
 

فرهنگ از مسائل استراتژيک نظام و جوهره انقلاب اسلامي است که اگر صدمه ببيند و يا در استحاله فرهنگي به انحراف کشيده شود، به صورت ناخودآگاه کشور را به جايي خواهد برد که در طراحي دشمن پنجاه سال يا صد سال زمان براي آن در نظر گرفته شده است. مسئله حجاب و عفاف از مقوله هاي راهبردي فرهنگ اسلامي است که دشمنان روي آن سرمايه گذاري کرده و خودي ها توجه کافي به آن نداشته اند؛
گاهي بحث حجاب و عفاف مطرح شده، ولي عزم جدي براي مقابله با بدحجابي در عرصه فرهنگ و اجرا وجود نداشته است نگارنده که در اين زمينه مقالات بسياري را در اين ماهنامه به خوانندگان ارائه داده است، در سال 89 نيز که بحث حجاب و عفاف بار ديگر مطرح و با چالش هايي از سوي برخي مسئولان روبه رو شد. بر آن شد تا مباحث مطرح شده طي يک سال را از زاويه هاي مختلف بررسي کند و با جمع آوري اسناد و مستندات آن، مجموعه اي را تدوين کند و در اختيارخوانندگان قرار دهد. اين مجموعه به صورت يک کتاب عرضه مي شود که هم گزارشي است براي امروز و فردا و محاجه فرهنگي با کساني که به وظيفه قانوني خود عمل نمي کنند و هم ارائه يک راهکار و روشنگري در فضاي کشور براي امروز و آينده است.

سياست اندلسي کردن کشور
 

پس از پايان جنگ تحميلي و پيروزي در دفاع مقدس، دشمنان انقلاب اسلامي حوزه انديشه، ايمان و اخلاق را هدف گرفتند. رهبر معظم در بيست سال گذشته همواره در مورد تهاجم فرهنگي يا ناتوي فرهنگي که اخيراً عنوان جنگ نرم به آن داده شده است، هشدار داده اند.
سياست اندلسي کردن کشور( به تعبير معظم له) يعني تهاجم عليه اسلام و مسلمين با ابزار اباحه گري، ترويج فساد و ابتذال و کشف حجاب و استفاده ابزاري از برخي زنان و دختران، همواره در دستور کار استعمار و استکبار بوده و ايشان آن را ويرانگرتر از تهاجم نظامي مي دانند.
از همان آغاز که پاي غربي ها به مشرق زمين و کشورهاي اسلامي باز شد، به منظور تسخير کشورهاي اسلامي و غارت منابع مسلمين و سلطه برآنها، تحميل فرهنگ غربي و بي بند وباري را زير لواي روشنفکري و تجدد خواهي در برنامه خود داشتند و عملي کردند. نمونه بارز آن دوره قاجار و رابطه آنان با غرب و آوردن سوغات فرنگ به ايران و بالاخره اجرايي شدن آن سياست ها به دست مزدوراني چون آتاتورک در ترکيه، امان الله خان در افغانستان و رضاخان ميرپنج در ايران و ديگر مزدوران دست نشانده شان در ديگر کشورهاي اسلامي بود.
حضرت امام(ره) از همان آغاز کشف حجاب و اعمال سياست هاي بيگانه به دست اين مزدوران، رژيم طاغوت را زير سوال بردند و در اين باره گفتند: « در آن زمان به اسم اينکه مي خواهيم نيمي از جمعيت ايران را فعال کنيم، آن شقي جنايتکار دست به يک جنايت زد و آن جنايت کشف حجاب بود او به جاي اينکه نيمي از جمعيت ايران را فعال کند، آن نيم ديگر را هم که نيمه مردان بود، بطور بسيار زيادي از فعاليت انداخت و اين عروسک هايي را که درست کردند، در همه ادارات جا دادند و در همه خيابان ها به راه انداختند. آنهايي که در ادارات بودند، ساير افرادي را هم که در ادارات بودند، از کارهاي خودشان بازداشتند و آنهائي که در خيابان ها رها بودند، جوان هاي ما را به فساد کشاندند و فعاليت جوان هاي ما را به فساد کشاندند و فعاليت جوان هاي ما را از دست آنها گرفتند».( صحيفه نور، ج17، ص210)
در سايه مبارزات و مجاهدات ده ها ساله مردم ايران و نهضت هاي اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) و پشتيباني ملت بزرگ، رژيم اسلامي مستقر شد و معادلات سياسي جهان را دگرگون ساخت. عنصر اصلي و جوهره انقلاب اسلام و فرهنگ ديني بود که به ديگر نقاط جهان نيز نفوذ کرد و اين روزها در منطقه خاورميانه و برخي از کشورهاي اسلامي، شاهد انفجار آن هستيم. اين را دشمنان بخوبي دريافتند و از همان آغاز به توطئه هاي گوناگون براي براندازي دست زدند.
امپرياليسم و صهيونيسم که در همه توطئه ها شکست خوردند و از کاميابي در عرصه نظامي نوميد شدند، بار ديگر به تشديد تهاجم فرهنگي روي آوردند و هم اکنون مرکز استراتژيک امريکا، در ميانه گزينه هاي پيش رو، جنگ نرم را به عنوان تنها راهبرد خود در مقابله با جمهوري اسلامي و گسترش اين فرهنگ در جهان برگزيده است که بخشي از آن براندازي نرم سياسي و بخش ديگر آن فرهنگي است.

امريکا و تغيير فرهنگ جهان اسلام
 

تغيير فرهنگ جهان اسلام سياستي بود که جمهوري خواهان و نومحافظه کاران در دوره جديد سلطه فرهنگي براي خاورميانه طراحي کردند. وزير خارجه اسبق امريکا از طرح جديد دولت بوش براي تغيير فرهنگ خاورميانه خبر داد. براي اجراي اين طرح در آغاز 29 ميليون دلار در نظر گرفته شد. يکي از اين اقدامات اين است که 55 زن عرب را به امريکا ببرند و آنان را تحت آموزش هاي مورد نظر قرار دهند. وزيرخارجه ( پاول) گفته بود: «در اين طرح توجه ويژه اي به دانش آموزان دختر شده است» وي براي اجراي اين طرح در تعدادي از کشورهاي وابسته به امريکا اظهار اميدواري کرده است.(1)( جمهوري اسلامي، 81/9/25).
اخيراً يکي از نظريه پردازان آمريکا گفته بود: «به جاي انداختن بمب، دامن کوتاه براي مسلمانان بفرستيد.»
اين سياست هرچند سابقه ديرين دارد و از سال ها قبل در کشورهاي اسلامي به اجرا درآمد، اما بعد از انقلاب اسلامي وارد مرحله جديدي شد، زيرا با گسترش فرهنگ انقلاب و صدور آن به بسياري از مناطق جهان، استعمارگران، قدرت انقلاب اسلامي را تجربه کردند و حساسيت روي مسائل مردمي، از جمله مسئله حجاب تا بدانجا پيش رفت که ورود دختران محجبّه به مدارس و دانشگاه هاي برخي از کشورها را ممنوع کردند و حجاب اسلامي را با منافع غرب در تضاد ديدند، زيرا حجاب نمودار اسلام گرايي است و با سياست اسلام ستيزي قابل جمع نيست.
غربي ها دو عنصر شهادت و حجاب را شاخصه استکبار ستيزي دانستند و بر آن شدند تا با حجاب اسلامي و عفاف خانوادگي و عزت و حميت ديني معارضه کنند و در اجراي اين سياست از هزينه هاي ميليوني رسانه هاي ماهواره اي و اشاعه فحشا و شکستن حريم خانواده، انواع دسيسه ها را به کار گرفتند که نمونه آن «فارسي وان » و «بي بي .سي» و صداي آمريکا و صدها کانال ماهواره اي و اينترنتي و ابزارهاي گوناگون در فضاي مجازي و ارائه فيلم هاي ضداخلاق و اعزام مانکن هاي سکسي و حتي ارسال عروسک هاي سکسي براي کودکان و طراحي لباس هاي تنگ و نازک و صدور آنها به کشور است که شرح اين ماجرا از حوصله اين مقال بيرون است.
با گذشت زمان، طرح توطئه فرهنگي عليه ايران اسلامي گسترش روز افزون يافته است و اخيراً رسانه هاي امريکايي از دولت اوباما پول بيشتري براي جنگ نرم درخواست کرده اند. هيئت رئيسه رسانه هاي آمريکا(BBG) اخيراً از دولت اوباما درخواست کرده است به منظور تشديد جنگ نرم عليه دشمنان امريکا، از جمله ايران و روسيه و چين بودجه بيشتري را تخصيص دهد. بي بي جي سالانه 700 ميليون دلار از بودجه آمريکا را صرف اداره سازمان هايي چون صداي امريکا، راديو آزاد اروپا و راديو آزاد آسيايي مي کند. اين در حالي است که رئيس جمهور آمريکا در آبان ماه گذشته، طي مراسمي در کاخ سفيد لايحه اختصاصي 55 ميليون دلاري کميته دفاعي و نظامي کنگره امريکا براي جنگ نرم و همراهي با مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران را امضا کرد.( وطن امروز، 18 مهرماه89).

تهاجم انگليسي به اخلاق ايراني
 

دولت بريتانيا در تازه ترين روند فعاليت خود برضد اسلام و انقلاب، وارد فاز تخريب اخلاق ايراني شد و بتازگي شبکه اي با عنوان « من وتو» توسط نهادهاي وابسته به دولت بريتانيا راه اندازي کرده که همچون شبکه فارسي وان با محوريت ترويج فساد و ابتذال عمل مي کند. همچنين شبکه بي.بي.سي نمايش يک سريال ضد اسلامي را آغاز کرده است. سوابق برخي از مجريان و تهيه کنندگان اين تلويزيون، بخوبي حمايت گروهک بهائيت مستقر در لندن را با کمک سرويس هاي اطلاعاتي انگلستان، در راستاي ضربه فرهنگي به انقلاب اسلامي نشان مي دهد. براساس اين گزارش «سالومه-س» يکي از تهيه کنندگان شبکه مزبور، پيش از اين در دوره اصلاحات با روزنامه «زن» به مسئوليت فائزه هاشمي رفسنجاني همکاري مي کرده است. مجري و تهيه کننده ديگر اين شبکه از عناصر بهايي است که در آشوب هاي خياباني سال گذشته (88)مشارکت داشته و از وابستگان بهاييت در انگليس است. شبکه «من وتو» به ترويج رقص و آواز و ابتذال مي کوشد و در اين پوشش، فعاليت هاي سياسي و ضدانقلابي را ترويج مي کند. گروه هدف اين شبکه، مادران و زنان جامعه ايران هستند شبکه بي.بي.سي فارسي اجراي همان فرمولي را در دستور کار خود دارد که شبکه هاي ايران ستيزي مانند فارسي وان در پيش گرفته اند.

سرنخ بدحجابي به بيرون از کشور وصل است.
 

ترديد نبايد کرد که ترويج فساد و بي حجابي و بدحجابي، چنان که گفتيم از سياست هاي راهبردي دشمنان اسلام است که امروزه در کشور به اجرا در مي آيد. افزون بر اين، با سياسي کردن مسئله بدحجابي مي خواهند پرونده حجاب را ببندند. مسئولان بايد مراقب اين توطئه باشند و بدانند کوتاه آمدن آنها در مسئله حجاب، برگ برنده اي در دست دشمنان و پياده نظام آنها در داخل کشور است تا مسئولين را به موضع انفعالي بکشانند و متأسفانه در اين توطئه گام هايي را هم به پيش برداشته اند.
برخي مسئولان فکر مي کنند اگر ژست روشنفکري بگيرند و مسئله حجاب را مسئله فرعي و بي اهميتي بدانند- همان طور که اعلام کرده اند- به اين وسيله مي توانند قشرهاي خاکستري، متجدد و سکولار را جذب کنند! در حالي که اين يکي از اشتباهات فاحش آنهاست، زيرا با اين گونه اظهارات و موضع گيري ها، نه تنها قشرهاي سکولار را جذب نخواهند کرد، بلکه ياران وفادار خود را هم از دست خواهند داد.

بعد سياسي بد حجابي و براندازي نرم
 

همان گونه که گفتيم موضوع بدحجابي علاوه بر بعد فرهنگي، ماهيت سياسي نيز دارد. مسئولين نيز اين را باور دارند. عليرضا افشار معاون فرهنگي و اجتماعي وزيرکشور، در همايش طلايه داران عفاف و حجاب تأکيد کرد: « بخشي از آسيب هاي مربوط به بدحجابي در کشور، ماهيت سياسي دارد و اگر شنيده مي شود کسي در نقطه اي از تهران کشف حجاب کرده است، اينها کساني نيستند که حجاب داشته يا بد حجاب بوده اند و پوشش خود را برداشته اند، بلکه افرادي که کشف حجاب مي کنند توسط يک حرکت سياسي ساماندهي مي شوند.»
بعضي از افراد مي خواهند با ترويج بي حجابي و بي عفتي و با طرفداري از حاميان فتنه، به هنجارشکني و مقابله با نظام بپردازند و با اين کار عقده هاي خود را برطرف کنند.( روزنامه ايران و همشهري، 89/4/12).
مشاور وزير کشور و مدير کل امور زنان وزارت کشور نيز با اعتراف به اين توطئه گفت:« سرنخ هاي اشکال ناهنجار حجاب به بيرون کشور وصل است.» زهرا حاج عباسقلي در حاشيه آئين افتتاحيه اولين نمايشگاه و همايش بين المللي توانمندي هاي زنان و خانواده، خواستار بازنگري قانون مجازات اسلامي در زمينه برخورد با بدحجابي شد. وي افزود براي برخورد با بدحجابي و بي حجابي در جامعه، جهاد فرهنگي لازم است. وي ضعف اعتقادي و معنويت و تقويت نشدن عفاف در درون انسان ها را از جمله عوامل بروز پديده بدحجابي ذکر کرد و اظهار داشت برخورد غلط و ديدگاه هاي ناهماهنگ دولت هاي گذشته نيز در بروز و تشديد بدحجابي مؤثر بوده است. وي استفاده از فضاهاي مجازي و کنترل نشدن اين فضاها، از جمله اينترنت را از ديگر عوامل گسترش بدحجابي و بي حجابي ذکر کرد و گفت در مورد استفاده از فضاي مجازي و تأثيرات مخرب و متفاوت آن بايد به خانواده ها هشدار داده شود. مشاور وزير و مديرکل دفتر امور زنان وزارت کشور موضوع برخورد با پديده بدحجابي و بي حجابي را ضروري عنوان کرد و گفت: « دشمنان با سياسي کردن مسئله مي خواهند پرونده برخورد با بدحجاب ها و بي حجاب ها را ببندند.»

تحرکات ضدايراني و کشف حجاب
 

همان گونه که گفتيم کشف حجاب و بدحجابي که مسير بي حجابي است يکي از سلاح هايي است که دشمنان اسلام براي حمله به کيان امت اسلام و ايران اسلامي به کار گرفته اند. شواهد بسياري هست که عناصرضد انقلاب وقتي پايشان به خارج بازشد، اولين کارشان کشف حجاب بود و کوشيدند ابتذال اخلاقي خود را به کشورمان صادر کنند. چندي پيش خوانديم يکي از هنرمندان زن که از سيماي جمهوري اسلامي نيز ديده مي شد، به خارج رفته و در حالي که نوار سبز به مچ دست خود بسته بود، پوشش از سر برداشت. متعاقب اين خبر از مسئولين صدا و سيما خواسته شد او را از ليست همکاران رسانه حذف کنند.
يکي از اين زنان فراري(ف.د.م) در تازه ترين تحرکات ضدايراني خود اقدام به برپايي کارگاه هاي آموزشي با هدف براندازي نرم براي اقشار گوناگون در ايران کرده است. به گزارش تابناک، نامبرده که بتازگي در امريکا به صورت زنده کشف حجاب کرده، در کارنامه خود همکاري با مرکز تحقيقاتي و آموزشي جامعه مدني ايران، صندوق اعانه ملي براي دموکراسي(NED)، عضويت در خانه آزادي، وابستگي به سازمان اطلاعات مرکزي امريکا(سيا)، همکاري با رسانه هاي فارسي زبان خارج از کشور، وابستگي به بنياد ايفوس و رسانه هاي وابسته به سازمان اطلاعات هلند و ... را دارد.( وطن امروز، 89/8/25).
خانم زهره الهيان عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينکه دشمنان تلاش مي کنند از طريق جنگ نرم و هجمه فرهنگي عليه ايران اسلامي، به فرهنگ و تفکر زنان خدشه وارد کنند، گفت: « الان آنها سعي مي کنند از طريق فضاي مجازي ماهواره و اينترنت، نماد و الگويي از زن غربي را در جامعه معرفي کنند تا بتوانند توطئه شکست خورده خود در غرب را بين زنان ما پياده کنند.»
وزير ارشاد در همايش طلايه داران حجاب و عفاف، با اشاره به توطئه فرهنگي غرب عليه حجاب در مقابل اسلام هراسي و گسترش فرهنگ اسلامي گفت: « غرب از گسترش گرايش به حجاب در جهان هراس دارد و مي خواهد فرهنگ برهنگي را در فضاي مجازي و شبکه هاي ماهواره اي ترويج کند.» دکتر حسيني تأکيد کرد: «بايد در بحث حجاب و عفاف سرمايه گذاري هاي کلان انجام دهيم تا با تقويت فضاي مجازي که بيشترين تأثير را دارد، جوانان مان را به سمت و سوي درست استفاده کردن از اين فضا سوق دهيم.»( روزنامه ايران)
بطور خلاصه، همان گونه که رهبر معظم انقلاب که همواره درباره تهاجم فرهنگي با تعبير ناتوي فرهنگي هشدار داده اند، در جمع پرستاران نمونه با اشاره به توطئه بيگانگان عليه ملت مسلمان فرمودند: « در اين برهه از زمان که دشمنان اسلام و انقلاب و عزت و شرف دين مرز و بوم، در تهاجم نظامي تحريم اقتصادي و ايجاد فتنه در راستاي جنگ فرهنگي مأيوس گرديده اند، به ترفندهاي ديگري روي آورده اند و حجاب زنان و دختران افتخار آفرين ما را هدف گرفته اند تا به خيال خام خود اندلسي ديگر را در ايران اسلامي تجربه کنند و به توصيه نظريه پردازان و تئوريسين هاي جنگ نرم مانند «ميشل هولباس»، نويسنده اسلام ستيز فرانسوي عمل نمايند که در جديدترين اظهاراتش که در اينترنت منتشر شد تصريح کرده ما از راه زور نمي توانيم اسلام گرايي را متوقف کنيم، پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشيم. جنگ برضد اسلام گرايي با کشتن مسلمانان فايده اي ندارد و فقط با فاسد کردن آنها مي توان به اين پيروزي دست يافت. پس بايد به جاي بمب، دامن کوتاه برآنها فرو بريزيم.»
خبرنگار روزنامه «ادموند» چاپ مادريد اسپانيا از اينکه مچ پاي برخي از زنان را در معابر خيابان هاي تهران ديده ذوق زده شده است و مي گويد: « مانتوهاي زنان ايراني روز به روز کوتاه تر مي شود و روسري ها عقب تر مي رود.»(نشريه شما89/3/1).

مسئوليت در اين ماجرا
 

روح الله حسينيان در اين باره به مسئولين اعلام خطر کرد و در نطق پيش از دستور خود گفت: «وزير دربار شاه از مشاهده 20:30 دانشجوي محجبّه احساس خطر کرد و شاه روحانيون را مورد فحاشي قرار داد. گزارشگران خارجي حجاب را نماد فرهنگ رويکرد به اسلام و سقوط شاه ارزيابي کردند و ساواک از آن گزارش تهيه کرد. اگر اعتقاد داشته باشيم که انقلاب ما انقلابي فرهنگي است، بايد در قبال رشد بدحجابي از خود عکس العمل نشان دهيم و از تأثيرات بي حجابي در جامعه درس بگيريم. حجاب، غرب را به چالش کشيده است. ما نيز بايد همچون گذشتگان نسبت به شيوع بدحجابي احساس خطر کنيم.
حسينيان با طرح اين سئوال که بايد چگونه و از کجا آغاز کنيم، بر ريشه يابي علت اساسي بدحجابي در جامعه تأکيد کرد و گفت: « هرچند در گزارش وزارت اطلاعات آمده است که به تمسخر کشيدن حجاب و انعکاس آن در رسانه هاي خارجي بعد از فتنه 88 گسترش يافته است، اما نبايد ما را از دقت به عوامل فرهنگي دور کند. حوزه هاي علميه و مجامع روحاني و طلاب بايد وارد عمل شوند و در حوزه نهضتي را ايجاد کنند. بايد طلايه ها را براي ترويج حجاب به سراسر کشور بفرستيم و صدها ميزگرد در صدا وسيما و در سطح کشور ترتيب دهيم».
به عقيده او:«دولت بايد ازخود شروع کند و در ايجاد مدينه ديني از هيچ چيز نترسد عزت و ذلت دست خداست نبايد به دليل ترس از نگرش بخشي از مردم به دولت، نسبت به حجاب بي تفاوت باشيد. دولت نبايد به دنبال عزت نزد عده اي بي مبالات، عزت خود نزد متقيان را از دست دهد.»( جرائد، 89/2/22).

پيوند کشف حجاب يا فتنه سبز
 

همان گونه که ديديم، در فتنه پس از انتخابات، سبزها هر قدر که توانستند در مورد اصول نظام، از جمله مسئله حجاب، چه در تجمعات تهران و برخي استان ها و چه در خارج از کشور پرده دري کردند و چنان که ديديم خوانندگان و رقاصه هاي فراري با اعلام حمايت از سران فتنه، جلوي دوربين ها ظاهر شدند و شعار دادند. افزون بر اين باند ضدانقلاب با تشکيل اتاق فکر لندن علاوه بر خدمت به بيگانه در عرصه سياسي، تدريجاً پرده ها را کنار زدند و زنانشان را بي حجاب به صحنه آوردند. برخي از اصلاح طلبان فراري و حاميان فتنه سبز نيز هم اکنون در کشورهايي نظيرآمريکا، انگليس، فرانسه و آلمان اقدام به کشف حجاب کرده اند و به گزارش خبرگزاري ها، يکي از هنرمندان فراري که در سايه حمايت بيگانه به سر مي برد، جايزه سکس و فلسفه را به همسر يکي از سرکردگان فتنه تقديم کرده و در فيلم هايي که ساخته، در مسائل جنسي پرده دري کرده است.
منبع:نشريه پاسدار اسلام، شماره 352-351.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.