10 غذاي سودمند براي افزايش قدرت باروري

اغلب بيان مي شود که سلامت جسم و روح انسان بسته به نوع غذاهاي مصرفي اوست. با استفاده از برخي مواد غذايي علاوه بر داشتن اندامي متناسب، مي توانيد بر بسياري از بيماري ها از جمله ناباروري چيره شويد. پس اگر قصد مادر شدن داريد ولي نمي توانيد باردار شويد، به جاي گريستن و تأسف خوردن رژيم غذايي خود را اصلاح کنيد و در عوض خوردن زياد بستني و دسرهاي شکلاتي براي فرار از مشکلتان، به دنبال برنامه غذايي باشيد که قدرت باروريتان را
يکشنبه، 17 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 غذاي سودمند براي افزايش قدرت باروري

10 غذاي سودمند براي افزايش قدرت باروري
10 غذاي سودمند براي افزايش قدرت باروري


 






 

اگر باردار نمي شويد، بخوانيد...
 

اغلب بيان مي شود که سلامت جسم و روح انسان بسته به نوع غذاهاي مصرفي اوست. با استفاده از برخي مواد غذايي علاوه بر داشتن اندامي متناسب، مي توانيد بر بسياري از بيماري ها از جمله ناباروري چيره شويد. پس اگر قصد مادر شدن داريد ولي نمي توانيد باردار شويد، به جاي گريستن و تأسف خوردن رژيم غذايي خود را اصلاح کنيد و در عوض خوردن زياد بستني و دسرهاي شکلاتي براي فرار از مشکلتان، به دنبال برنامه غذايي باشيد که قدرت باروريتان را افزايش دهد. ساده ترين دليل براي انتخاب مواد غذايي طبيعي و سالم در راستاي افزايش قدرت باروري کاهش وزن است که به دنبال آن هورمون هاي بدن نيز تنظيم مي شود.
در ذيل، به 10 مورد از بهترين غذاها که مصرف روزانه آنها براي افزايش قدرت باروري مفيد است، اشاره شده که مي تواند راهنماي خوبي تا زمان به دنيا آمدن فرزندتان باشد.
1- نوشيدن فراوان آب علاوه بر کمک به عملکرد بهتر اندام هاي تناسلي و زايشي، سبب تأمين بيشتر مايع طبيعي لازم براي حرکت بهتر اسپرم به سمت دهانه رحم مي شود، بنابراين نوشيدن آب تصفيه شده يا آب معدني به ميزان کافي را فراموش نکنيد.
2- برگ هاي سبز سبزيجات به خصوص اسفناج سرشار از آنتي اکسيدان، آهن و اسيد فوليک مي باشند که همگي براي حفظ سلامت اندام هاي زايشي و تناسلي لازم هستند. اسيد فوليک موجود در اسفناج نه تنها باعث تشکيل تخمک هاي قابل رشد و افزايش قدرت باروري مي شود، بلکه مانع از ايجاد نقص در نوزادان خواهد شد.
3- بخشي از رژيم غذايي خود را به سبزيجات نارنجي و زردرنگ اختصاص دهيد، چرا که منبع خوبي از آنتي اکسيدان و بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن در تنظيم هورمون ها نقش مهمي دارد و احتمال سقط را کاهش مي دهد.
4- اگر مبتلا به اندومتريوز هستيد، کلم بروکلي و انواع ديگر کلم را زياد مصرف کنيد. اين گروه از سبزيجات خواص زيادي دارند. مواد مغذي گياهي آن به متابوليسم استروژن کمک مي کنند.
5- اگر قاعدگي نامنظم داريد، مصرف سيب زميني شيرين، هويج و نخود فرنگي را فراموش نکنيد. بتاکاروتن موجود در اين سبزيجات، در تنظيم قاعدگي موثر است و امکان باروري بهتر را در پي خواهد داشت.
6- از آنجايي که مرکبات سرشار از ويتامين c هستند، آنها را حتما در رژيم غذايي خود بگنجانيد. زغال اخته، پاپايا (خربزه درختي)، پرتقال، نارنگي، کيوي و توت فرنگي مواد مغذي زيادي دارند و مصرف آنها براي خانم هايي که تصميم به مادر شدن گرفته اند خيلي مفيد است.
7- فرآورده هاي لبني و پروتئين هاي حيواني مانند ماهي غني از اسيد آمينه هستند که به تشکيل هورمون هاي زايشي (FSH) و (LH) کمک مي کنند، بنابراين اين مواد را در برنامه غذايي خود بياوريد تا هر چه سريع تر به آرزوي مادرشدنتان برسيد.
8- از نان هايي که با آرد گندم کامل درست مي شوند استفاده کنيد، زيرا منبع خوبي از آهن و ويتامين B مي باشند و موجب افزايش هورمون هاي باروري مي شوند.
9- براي باردار شدن بايد از چربي هاي خوب استفاده شود، لذا مصرف مغزهايي مانند بادام يا گردو که منبع غني از اسيدهاي چرب امگا- 3 مي باشند توصيه مي گردد.
10- در آخر، پروتئين هاي گياهي (مخصوصا سويا) را به اندازه متوسط مصرف کنيد تا به شما در رسيدن به وزن مناسب براي حامله شدن کمک کند.
مصرف غذا (به خصوص آنهايي که زياد استفاده مي کنيد) تأثير مستقيمي بر روي باروري شما دارد. در نتيجه، سعي کنيد تا وعده هاي غذايي سرشار از ميوه و سبزيجات، لبنيات و پروتئين هاي گياهي داشته باشيد که منابع خوبي از ويتامين C، بتاکاروتن، آنتي اکسيدان، اسيدفوليک و آهن هستند و همگي امکان باروري را افزايش مي دهند.

مواد غذايي که بايد از مصرف آنها اجتناب کرد:
 

- مصرف مواد فرآوري شده (مانند شيريني جات و تنقلات) را به حداقل برسانيد، زيرا آنها فاقد هرگونه مواد مغذي براي تشکيل نطفه و رشد جنين مي باشند.
- زناني که در سنين بالا باردار شده اند و نيز مبتلا به ديابت حاملگي هستند، با مصرف بيش از اندازه تنقلات، سطح قند خونشان بالا رفته و مجبور هستند تا سزارين شوند، زيرا نوزاداني که از مادران ديابتي به دنيا مي آيند، سايزشان از ديگر نوزادان بزرگ تر است.
در آخر لازم به ذکر است سلامت نوزاد تا حد زيادي بستگي به مادر و غذاهاي مصرفي او دارد، بنابراين خوردن غذاهاي سالم و مفيد تنها راه ساده اي است که منجر به سلامت شما و کودکتان مي شود.
منبع: دنياي تغذيه شماره 106



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.