دختر خانم ها مراقب ملاک انتخاب همسر باشند!

دوازده مورد وجود دارد که دختر خانم ها را در همان شروع انتخاب و تصميم گيري براي ازدواج به اشتباه مي اندازد. به عبارت ديگر، بايد براي انتخاب شوهر مناسب از اين دوازده خطا دوري کنيد: 1) تهيه ي يک فهرست بلند بالا از خصوصيات همسر مورد نظر با تمام جزييات و ريزه کاري ها اشتباه است. درست است که بايد فردي را انتخاب کنيد که خصوصيات او به نظرات شما شبيه تر باشد، اما اگر زياده از حد محافظه کارانه عمل
چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دختر خانم ها مراقب ملاک انتخاب همسر باشند!

 دختر خانم ها مراقب ملاک انتخاب همسر باشند!
دختر خانم ها مراقب ملاک انتخاب همسر باشند!


 






 
دوازده مورد وجود دارد که دختر خانم ها را در همان شروع انتخاب و تصميم گيري براي ازدواج به اشتباه مي اندازد. به عبارت ديگر، بايد براي انتخاب شوهر مناسب از اين دوازده خطا دوري کنيد:
1) تهيه ي يک فهرست بلند بالا از خصوصيات همسر مورد نظر با تمام جزييات و ريزه کاري ها اشتباه است. درست است که بايد فردي را انتخاب کنيد که خصوصيات او به نظرات شما شبيه تر باشد، اما اگر زياده از حد محافظه کارانه عمل کنيد و تمام زير و بم او را مورد قضاوت قرار دهيد، بالاخره مواردي پيش مي آيد که با فهرست شما همخواني ندارد و همين موضوع باعث مي شود به دليل مسايل جزيي، فرد مورد نظر را قبول نکنيد.
2) اگر تا يک سني ازدواج نکرده ايد و حالا فکر مي کنيد دير شده و ديگران شما را زير ذره بين قرار داده اند و فقط به همين دليل، فوراً به يک خواستگار بله مي گوييد، اشتباه مي کنيد.
3) مقايسه هميشه کار را خراب مي کند. اگر دايم خواستگارها را با هم يا با ساير افرادي که اطراف تان هستند و مورد تأييد شما قرار گرفته اند، مقايسه کنيد ، مطمئناً نمي توانيد تصميم درستي بگيريد.
4) اگر از آن دسته از آدم هايي هستيد که دو دستي به غم و غصه يا گذشته چسبيده ايد، اشتباه مي کنيد. اگر به هر دليل موقعيت هايي را در گذشته از دست داده ايد، ديگر به آن فکر نکنيد. پويا باشيد و خودتان را براي آينده آماده کنيد.
5) بعضي ها به خودشان اجازه نمي دهند کسي را دوست داشته باشند و اين مسأله براي شان مشکل ايجاد مي کند. مثلاً ممکن است فردي از بسياري جهات مورد تأييد شما دوست داشتني باشد، اما به دليل حرف و حديث بي منطق و دور از عقل ديگران خيلي ها قرار نگيرد. در اين شرايط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگيريد، خطاي بزرگي مرتکب شده ايد.
6) گاهي بعضي دختر خانم ها اعتماد به نفس پاييني دارند و فکر مي کنند پر از اشکال هستند و مورد تأييد ديگران قرار نمي گيرند، در حالي که اگر به نکته مثبت خودشان توجه کنند، از خيلي ها بهتر به نظر مي رسند.
7) در مواردي، دختر خانم ها انتظار دارند فوراً عشق و علاقه ي شديد و رؤيايي بين آنها و همسر آينده شان به وجود بيايد و به عبارتي طرف مقابل فوراً يک دل نه صد دل عاشق شان بشود. وقتي چنين توقعي دارند و زلزله ي مورد نظر آنها اتفاق نمي افتد، فوراً دلسرد شده، عقب مي کشند. اگر انتظار داريد در همان برخورد اول يک رابطه ي شديد عاشقانه به وجود بيايد، جلو اين ازدواج، يک پرچم قرمز بزرگ نگه داشته ايد. با اين کار واقع بيني را کنار گذاشته ايد، در حالي که دنياي ما کاملاً واقعي است.
8) مرد ايده آل زندگي شما با مردهاي به اصطلاح ايده آل فيلم ها کاملاً فرق مي کند. به عبارتي منتظر چنين موجوداتي نباشيد، چون چنين مردهايي فقط به فيلم ها تعلق دارند.
9) گاهي دخترها سراغ فردي مي روند که هيچ شباهتي به آنها ندارد و فقط به يک دليل خاص مورد تأييد آنهاست، يادتان باشد تنها با يک خصوصيت نمي توان زندگي کرد.
10) تمرکز روي نکات منفي خطاي بزرگي است. يادتان باشد اگر به هر دليلي درباره ي مردها احساسات منفي در شما وجود داشته، آنها را کنار بگذاريد و با ديدگاه مثبت، انتخابي مناسب داشته باشيد.
11) بعضي دختر خانم ها تحصيل و شغل مناسب دارند، فکر مي کنند به دليل رفع نياز مالي مي توانند از موضع بالا صحبت کنند و به کمک يک مرد احتياج ندارند. اين دختر خانم ها با اين طرز فکر سد بزرگي مقابل خودشان ايجاد مي کنند و نمي توانند درست انتخاب کنند، چون مدام ديگران را از خود مي رنجانند.
12) ايثار و فداکاري بيش از حد، به ديگران بيش از خود فکر کردن و نياز ديگران را به خود مقدم دانستن اشتباه بزرگي است که بعضي دخترها مرتکب مي شوند، اگر به هر دليل بار مسؤوليتي به دوش شماست قبول؛ اما بايد اول به خود، نيازها و آينده ي شخصي تان فکر کنيد و موقعيت ها را از دست ندهيد.
منبع: 7 روز زندگي- ش 87



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.