اژدهاي خفته در درياي شيطان

همه با پديده اي شگفت انگيز به نام مثلث برمودا (مثلث شيطان) كه در اقيانوس اطلس قرار دارد ، آشنا هستند اما پديده اي با همين خصوصيات در گوشه اي ديگر از جهان هم وجود دارد. اين منطقه اسرار آميز كه در حدود 805 هزار كيلومتري مثلث برمودا و در اقيانوس آرام قرار دارد مثلث اژدها يا مثلث برموداي اقيانوس آرام ناميده مي شود و گفته مي شود دقيقا داراي خصوصياتي همانند مثلث برموداست و تمام شناورهايي كه به آن منطقه وارد مي شوند يا
سه‌شنبه، 26 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اژدهاي خفته در درياي شيطان

اژدهاي خفته در درياي شيطان
اژدهاي خفته در درياي شيطان


 

نويسنده:ندا بهجتيان




 

زير عنوان:مثلث اژدها نقطه مقابل مثلت برموداست كه تا به حال عده زيادي را به كام مرگ كشانده است
 

همه با پديده اي شگفت انگيز به نام مثلث برمودا (مثلث شيطان) كه در اقيانوس اطلس قرار دارد ، آشنا هستند اما پديده اي با همين خصوصيات در گوشه اي ديگر از جهان هم وجود دارد. اين منطقه اسرار آميز كه در حدود 805 هزار كيلومتري مثلث برمودا و در اقيانوس آرام قرار دارد مثلث اژدها يا مثلث برموداي اقيانوس آرام ناميده مي شود و گفته مي شود دقيقا داراي خصوصياتي همانند مثلث برموداست و تمام شناورهايي كه به آن منطقه وارد مي شوند يا هواپيماهايي كه بر فراز آن پرواز مي كنند را به كام خود مي كشد. مثلث اژدها يكي از مكان هاي ناشناخته اي است كه هيچ يك از دريانوردان و ماهيگيران جرات رفتن به آنجا را ندارند و به ديگران هم توصيه مي كنند كه قدم در اين راه نگذارند. ژاپني ها نام اين ناحيه را مانو اومي كه معني درياي شيطان است ، گذاشته اند. مثلث اژدها به طور دقيق در آب هاي درياي فيليپين و در كناره هاي كشور چين قرار دارد و از شمال به توكيو ، از جنوب به تايوان و از غرب به مثلث برمودا مي رسد و در مسير خود شامل چندين جزيره از جمله بونين ، گيوآم و ياپ مي شود. در مثلث اژدها هم مانند مثلث برمودا آب و هوا در بيشتر مواقع بد و طوفاني است و گرداب هاي شديدي در ميان دريا ايجاد مي شود و حتي كوچك ترين موجود يا وسيله اي را كه به آنجا نزديك شود در چشم به هم زدني به كام مرگ مي كشد . سرعت اين گرداب آن قدر شديد است است كه جان سالم به در بردن از آن امري بعيد است . طبق تحقيقات به دست آمده مشخص شده است كه ميدان مغناطيسي در اين منطقه بسيار شديد است و اين مي تواند دليل اصلي توفان هاي دريايي و موج هاي بسيار بلند باشد. توفان هاي آن نواحي در بيشتر موارد بسيار شديد و شدتشان صدها كيلومتر در ساعت است اما مرجان ها و شقايق هاي زير درياي شيطان نشان از اين موضوع دارند كه به احتمال قوي در زير آب خبري از توفان هاي شديد و گرداب نيست.
شباهت مثلث برمودا و مثلث اژدها در طول جغرافيايي آن است كه در ضلع غربي هر دو مثلث 80 درجه است اما از لحاظ عرضي شش درجه با هم اختلاف دارند. شباهت طولي اين دو منطقه به اين معني است كه اگر از قسمت غربي مثلث برمودا حركت شروع شود و در طول 80 درجه اين مسير مستقيم ادامه داده شود ، هنگام نزديك شدن به قطب اين درجه به 150 درجه تغيير خواهد كرد و با گذر از قطب دوباره به 80 درجه باز مي گردد و پس از طي قسمت جنوبي قطب شمال و شرق ژاپن به درياي شيطان يعني محل قرار گيري مثلث اژدها مي رسد. در مركز درياي شيطان ، اگر قطب نماي مغناطيسي موجود باشد هر دو عقربه قطب نما پس از چرخش هاي شديد شمال حقيقي را نشان مي دهند. اين اتفاق درست در آن سوي دنيا و در ضلع غربي مثلث برمودا نيز تكرار مي شود و تمام اين اتفاقات مي توانند دليلي براي يكسان بودن خصوصيات دو منطقه باشند.

اژدهاي خفته در درياي شيطان

داستان از كجا شروع شد
 

آمار به دست آمده نشان مي دهد تا زمان جنگ جهاني دوم ، بيش از 1500 شناور و صدها هواپيما و سرنشينان آنها در اين منطقه ناپديد شدند يا ويران شده و بدون سرنشين در نقطه اي دور افتاده پيدا شده اند. از بسياري از اين كشتي ها و هواپيماها پيام هاي كمك به پايگاه رسيده بود اما نيروهاي نجات هيچ گاه اثري از آنها نيافته بودند. در سال 1973 يكي از كارمندان پايگاه امداد پيغام كمكي را از مثلث اژدها دريافت كرد كه اين چنين بود؛«ما به گودال بزرگ در ميان دريا رسيده ايم كه مانند گرداب در گردش است و همه چيز را فرو مي برد. در اين منطقه نوري عجيب وجود دارد و صداهاي وزوز ناراحت كننده اي به گوش مي رسد . ما به كمك فوري نياز داريم زيرا ديگر نمي توانيم از اين ناحيه دور شويم و هر لحظه بيشتر در آب فرو مي رويم.»بعد از آن يك گروه نجات به سرعت به منطقه اعزام شد اما هيچ اثري از كشتي در آنجا يافت نشد.
در اواخر دهه 1940 آمار شناورهايي كه در اين منطقه غرق شدند بسيار زياد بود و در اين بين متهم اصلي دولت ژاپن شناخته شد زيرا در طول آن سال ها هيچ تلاشي براي نصب علائم خطر و هشدار در منطقه نكردند . بعد از شنيدن اين آمار در سال 1950 دولت ژاپن اين منطقه را بسيار خطرناك اعلام كرد و به همه به خصوص ماهيگيران توصيه كرد كه به اين منطقه سفر نكنند.در سال 1952 دولت تصميم گرفت يك گروه تحقيقاتي را به آنجا اعزام كند تا دليل اصلي اين حوادث را بفهمند، به همين خاطر در 24 سپتامبر همان سال شناوري تحقيقاتي به نام كياماروي شماره 5 را با 9 نفر محقق و 22 نفر سرنشين و خدمه به مثلث اژدها اعزام كرد اما اين شناور و تمام سرنشينانش براي هميشه مفقود شدند و هيچ اثري از آنها به دست نيامد، حتي كشتي آنها هم هيچ گاه پيدا نشد.در ژانويه 1955 تمام رسانه هاي دنيا خبر مفقود شدن 9 كشتي به طور نامعلوم را اعلام كردند . از يكي از كشتي هايي كه گرفتار مثلث اژدها شده بود پيغام كمكي به دست ماموران ساحلي رسيده بود كه مشخص كرده بود درياي شيطان آنها را بلعيده است . سال ها قبل از اين ماجرا در آوريل 1949 هم چندين قايق كوچك كه براي ماهيگيري به ميان دريا رفته بودند هيچ گاه بازنگشتند اما خرابه هاي قايق آنها به طور عجيبي در اكتبر 1953 در 1207 كيلومتري جزيره مياكه جيما پيدا شد . اين جزيره نزديك ترين مكان به مثلث اژدهاست و در 100 كيلومتري توكيو واقع شده است . حتي زيردريايي ها و نفتكش هايي هم كه به اين منطقه نزديك مي شوند به دام مثلث اژدها افتاده و از بين مي روند . در سال 1989 ، چارلز بتليتز كه تصميم به نوشتن كتابي درباره مثلث اژدها گرفت ، يكي از محققانش را به اسم نونان به اين منطقه فرستاد. او پس از پروازي طولاني در اطراف اين محل به آمريكا بازگشت . طبق تحقيقاتي كه او درباره شرايط جوي انجام داده بود ، احتمال داد كه زير اين ناحيه آتشفشان قرار داشته باشد كه با هر بار فوران باعث زلزله هاي دريايي ، گرداب و توفان مي شود . به هر حال بتليتز كتاب خود را با اين احتمالات نوشت و دليل علمي آنها را هم از ديد خودش توضيح داد . البته وجود آتشفشان در منطقه دور از ذهن نيست زيرا در آن حوالي مرتب بوي گاز متان به مشام مي رسد. مثلث اژدها از داخل هواپيما و در عكس هاي هوايي گرفته شده از منطقه مانند يك گودال سياه به چشم مي خورد.

اژدهاي خفته در درياي شيطان

گمشدگان درياي شيطان
 

مثلث اژدها در تاريخ هم نقش مهمي ايفا كرده است . يكي از معروف ترين گمشدگان درياي شيطان ، قوبلاي خان بود . او كه در قرن سيزدهم بر مغولستان حكومت مي كرد با ارتش 40 هزار نفري هود قصد حمله به ژاپن را داشت كه در راه همگي اسير مثلث اژدها شدند و تمام ارتش همراه با تجهيزاتشان از بين رفت . همين امر باعث شد تا ژاپني ها ادعا كنند كه فرشته اي كه در درياي شيطان ساكن است از كشورهاي اطراف محافظت مي كند. در جريان جنگ جهاني دوم ارتش ژاپن بسياري از ناوها و هواپيماهاي جنگي خود را در اين ناحيه از دست دادند كه تعداد آنها 4 هزار فروند گزارش شد . در سال 1942 يكي از ناوهاي آمريكايي در اقيانوس آرام ناپديد شد و چون هيچ پيامي از اين ناو به آمريكا نرسيده بود، دولت آمريكا تصور مي كرد توسط ژاپني ها منهدم شده است و اين خود باعث شروع جنگي بزرگ بود

اژدهاي خفته در درياي شيطان

فرار هنر پيشه از چنگ اژدها
 

وقتي پس از جنگ جهاني دوم صلح اعلام شد ، يك كشتي بسيار مدرن و مجلل با صدها نفر مسافر كه قصد گذر از درياي شيطان را داشتند ناپديد شد و با وجود جست و جوهاي وسيع هوايي و دريايي هيچ اثري از اين كشتي بزرگ پيدا نشد.در ژانويه 1989 هم پليس دريايي ژاپن ويرانه هاي يك شناور كوچك را پيدا كرد كه تمام سرنشينان آن مفقود شده بودند و فقط يك نفر كه محكم به سكان چسبيده بود در قايق حضور داشت اما تنها كسي هم كه زنده مانده بود آن قدر وحشت زده شده بود كه ديگر هيچ گاه نتوانست حرف بزند تا چگونگي مفقود شدن همراهانش را توضيح دهد . در دهه 1950 يكي از بازيگران معروف آمريكايي به نام آرتور گاد فري كه از اقيانوس آرام مي گذشت به مثلث اژدها رسيد اما كشتي آنها در آن نقطه ناپديد شد و آرتور هم كه بسيار خوش شانس بود با پريدن در آب توانست پس از ساعت ها شنا خسته و بي حال به سواحل توكيو برسد. در سال 1978 يك هواپيماي كوچك به خلباني فردريك و النتچ كه از ملبورن به طرف جزيره كينگ جايي نزديك فيليپين در پرواز بود، بعد از رد شدن از روي مثلث اژدها بدون هيچ نشاني ناپديد شد . بعد از پيدا شدن تكه هاي هواپيما و جعبه سياه آن ،آخرين پيام هايي كه از فردريك ثبت شده بود اين چنين بود؛ «چهار نور شديد و سريع به من نزديك مي شوند اما شبيه به هواپيما نيستند.» بعد از آن صدهاي وزوز شديدي به گوش مي رسيد.

اژدهاي خفته در درياي شيطان

قربانيان بي شمار
 

زمستان سال 1980 و 1981 به خاطر تعداد گمشدگان درياي شيطان به يك تراژدي تبديل شد كه تاثير شديدي روي زندگي مردم شهرهاي اطراف داشت . اين گمشده ها شامل انواع كشتي ، قايق هاي ماهيگيري و هواپيماها و سرنشينان آنها مي شد . در اواخر اكتبر 1967 زيردريايي اسكورپيون ساخته و آخرين مراحل آزمايشات آن انجام شد و در 15 فوريه 1968 به آب انداخته شد . كار اين زيردريايي حمل سوخت بود. در نزديكي مثلث اژدها سيستم برق اين زيردريايي ناگهان دچار اتصالي شد. گويا در يك محدوده مغناطيسي شديد قرار گرفتند و به خاطر وجود مواد سوختني زيردريايي منفجر و غرق شد . در اين حادثه 99 نفر از خدمه كشتي كشته و مفقود شدند .در 22 آوريل 1943 يك كشتي شخصي كوچك با ده نفر سرنشين در حال عبور از درياي شيطان بود كه به منطقه مثلث اژدها نزديك شد . سرنشينان با ديدن گودال كه در ميان دريا ايجاد شده بود وحشت زده شدند و با استفاده از قايق هاي نجات فرار كردند اما چهار نفر از آنها ناپديد شده و باقي آنها با قايق هاي شكسته در حالي كه به خاطر چند روز سرگرداني در دريا و گرسنگي بيمار شده بودند در سواحل جزيره مياكه جيما پيدا شدند . يكي ديگر از گمشدگان درياي شيطان زيردريايي اچ ام اس اسموت بود كه در زمان جنگ جهاني دوم براي جابه جايي سربازان و تجهيزات ساخته شده بود. براي ساخت اين زيردريايي نيروهاي زيادي شبانه روز زحمت كشيده و تعداد زيادي از سربازان با اين زيردريايي قصد سفر از سواحل غربي به شرق را از طريق اقيانوس آرام داشتند. اين زيردريايي پس از ماه هاي تلاش آماده شده و مراحل آزمايشات آن هم طي شده بود. وقتي اين زيردريايي به مثل اژدها رسيد اسير توفان شديد و گرداب شد و نواقصي در سيستم فني آن ايجاد شد كه درنهايت به اعماق دريا فرو رفت . اين سربازان هيچ گاه فكر نمي كردند كه به جاي كشته شدن در جنگ، گرفتار اژدهاي خفته در اقيانوس مي شوند. حدود 240 نفر در اين حادثه جان خود را از دست دادند.

اژدهاي خفته در درياي شيطان

خانوم خلبان در گرداب شيطان
 

آمليا مري ارهارت ، نخستين زن خلبان آمريكايي هم يكي از قربانيان مشهور مثلث اژدها بود. اودر 24 ژوئن 1898 در كانزانس متولد شد و در جنگ جهاني اول به طور داوطلبانه پرستار شد . بعد از جنگ خلباني را آموخت . او تنها زني بود كه با پروازي تك نفره عرض اقيانوس اطلس را طي كرد و جايزه صليب طلايي پرواز را دريافت كرد. آميلا در اكتبر 1922 موفق به شكستن ركورد بلندترين ارتفاع پرواز شد . در سال 1937 كمي بعد از ازدواجش و در حالي كه تنها 39 سال داشت تصميم گرفت عرض اقيانوس آرام را هم بپيمايد كه در نزديكي جزيره مياكه جيما و در منطقه مثلث شيطان ناپديد شد و ديگر هيچ نشاني از او پيدا نشد.

افسانه مثلث اژدها
 

هميشه وقتي صحبت از مكان هاي اسرار آميزي پيش مي آيد كه هنوز دليل علمي براي حوادث آنجا به اثبات نرسيده است ، خرافات زيادي در آن منطقه گوش مي رسد.
مثلث اژدها نيز از مناطقي است كه داستان هاي زيادي درباره اش شنيده مي شود. در طول ساليان دراز ماهيگيران از درياي شيطان هراس داشتند و معتقد بودند ساكنان اين دريا شياطين ، ديوها و هيولاها هستند كه كشتي ها و هواپيماها را مي دزدند بر اساس اين گفته ها اين منطقه حتي از مثلث برمودا هم شوم تر است . افسانه اي كه بسيار مشهور است و در ژاپن درباره مثلث اژدها نسل به نسل نقل مي شود و تا به امروز مردم آن را آنچنان تعريف مي كنند كه انگار به چشم خودشان ديده اند ، مي گويد زير درياي شيطان ، اژدهايي بسيار بزرگ خفته است كه هر گاه بيدار شده و در دريا شروع به چرخش و حركت مي كند امواج شديد و وحشتناكي به وجود مي آورد كه باعث گرداب هاي شديد شده و موجب غرق شدن كشتي ها و شناورها و حتي هواپيماهايي مي شود كه بر بالاي آن پرواز مي كنند. آنها نام اين هيولاي دريايي را لي لانگ گذاشته اند كه به معني پادشاه هيولاهاي درياي غرب است . همچنين آنها مي گويند كه اين منطقه متعلق به يك سلسله پادشاهي گمشده است كه اكنون زير دريا حكومت مي كنند و پادشاه درياي شيطان هستند و مقر پادشاه هم با كشتي ها و شناورهاي غرق شده تزئين شده است . البته اين موضوع به يكي از بزرگ ترين سرگرمي هاي مردم منطقه نيز تبديل شده است به طوري كه آنها حوادث و رخدادهاي دريايي را ضبط و براي مسافران و حتي راديو و تلويزيون پخش مي كنند. آنها مي گويند هنگام شب از دريا صداهاي بسيار وحشتناك مانند زوزه گرگ به گوش مي رسد ، اين صداها آن قدر ترسناك و مهيب است كه همه سعي مي كنند در شب به كنار دريا نروند. مردم، اين منطقه را يكي از بزرگترين پايگاه هاي فضايي نيز مي دانند. ژاپني ها معتقدند كه نبايد اژدهاي خفته را خشمگين كرد ، زيرا ممكن است او به شهر آمده و تمام خانه ها را با خاك يكسان كند. همچنين مي گويند كه اگر اژدها عصباني شود هيچ كس را زنده نخواهد گذاشت . بسياري از ژاپني ها بر اين اعتقادند كه بين مثلث برمودا ، مثلث اژدها و موجودات فضايي ارتباطي خاص وجود دارد.

اژدها و موجودات فضايي
 

اهالي مناطقي كه در اطراف مثلث اژدها قرار گرفه اند اعتقاد دارند كه اين منطقه متعلق به فضايي هاست . حتي بعضي از آنها ادعا مي كنند كه سفينه هايي فضايي را نيز در اين منطقه ديده اند.بر اساس اين اعتقادات دولت ژاپن تصميم گرفت يك گروه تحقيقاتي به آنجا اعزام كند.در سال 1986 اين گروه به حول و حوش مثلث اژدها رفتند ولي هيچ اثري از موجودات فضايي يا مساله خارق العاده اي پيدا نكردند اما در سال 1988 بسياري از مجلات آمريكا ديده شدن موجودات فضايي در منطقه را تاييد كردند. بيش از 200 سال پيش شايعاتي مبني بر ربوده شدن زنان توسط فضايي ها در سراسر ژاپن پيچيده بود و حتي عده اي ادعا مي كردند كه با چشم خودشان يكي از آنها را ديده اند كه زني با لباس سفيد را از زمين بلند كرده و داخل سفينه بردند. بعدها نقاشي آن زن در كل ژاپن پخش شد. امروزه نيز مردم عقيده دارند كه بعدي ديگر از زمان در زير اقيانوس وجود دارد كه كساني كه در اين منطقه غرق مي شوند وارد بعد ديگري از زمان شده و مي توانند در زمان و مكاني ديگر به زندگي خود ادامه دهند. آنها معتقدند كه سفينه اي ناشناخته زير آب ها شناور است كه بر خلاف يوفو كه به معناي شيء پرواز كننده ناشناخته است در ژاپن به يوسو به معني شي ء ناشناخته شناور شهرت دارد . البته گارد ساحلي ژاپن وسايل پرنده عجيبي را كه داخل آب شده و از آن خارج مي شوند گزارش كرده بود كه طبق اين گزارشات سرعت آنها بسيار زياد و شگفت انگيز بوده است . آمار نشان مي دهد كه مردم نيز ديدن اين وسيله هاي پرنده را تاييد مي كنند و مي گويند كه آنها قادر هستند با سرعت فراوان زير آب حركت كنند. در يكي از روزهاي آخر ژانويه ، 2001 ، گزارشي به گارد ساحلي رسيد كه مردم در اين گزارش ادعا كرده بودند چهار شيء پرنده بر فراز اقيانوس آرام ديده اند كه در منطقه مثلث اژدها در آب فرو رفته و از نظر محو شدند ، اين اجسام پرنده ، شكلي غير طبيعي و ديسكي داشتند و نوري عجيب از آنها ساطع مي شد . اما اين حرف تنها در حد يك شايعه باقي ماند زيرا هيچ نشانه ديگري از اين اجسام به دست نيامد.
امروزه هنوز داستان ها و افسانه هاي بسيار ديگري در گوشه و كنار دنيا راجع به مثلث اژدها و درياي شيطان شنيده مي شود كه همچنان صحت هيچ كدام از آنها به درستي مشخص نيست و تحقيقات در مورد اين محدوده اسرار آميز هنوز ادامه دارد. وجود آتشفشان زير دريا ، امواج شديد جزر و مدي يا زمين لرزه هاي دريايي و از همه مهم تر ميدان مغناطيسي مي توانند عوامل اصلي اين واكنش طبيعي و مفقود شدن هواپيماها و كشتي ها باشند. ولي امروزه محققان با دقت بيشتري به درياي شيطان مي روند تا دچار خشم اژدها نشده و توسط دريا بلعيده نشوند.
منبع:همشهري سر نخ،ش 67



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.