همسر خود را بهتر بشناسيد

آيا شما از آن دسته خانم هايي هستيد که انتظار داريد همسرتان بي چون و چرا تحت فرمان و اختيار شما باشد؟ اين روزها خانم ها تصورات غلطي از رابطه ي زناشويي پيدا کرده و فکر مي کنند هر چه که بگويند همسرشان بايد اطاعت کند، چرا که موظف است مانند غول چراغ جادو کليه ي آرزوهاي قلبي آنها را برآورده کند! اما بايد توجه کنيد وقتي مردها چنين رفتار
يکشنبه، 7 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همسر خود را بهتر بشناسيد

 همسر خود را بهتر بشناسيد
همسر خود را بهتر بشناسيد


 

تهيه و تنظيم: محمد گنجي



 
آيا شما از آن دسته خانم هايي هستيد که انتظار داريد همسرتان بي چون و چرا تحت فرمان و اختيار شما باشد؟ اين روزها خانم ها تصورات غلطي از رابطه ي زناشويي پيدا کرده و فکر مي کنند هر چه که بگويند همسرشان بايد اطاعت کند، چرا که موظف است مانند غول چراغ جادو کليه ي آرزوهاي قلبي آنها را برآورده کند! اما بايد توجه کنيد وقتي مردها چنين رفتار ناخوشايندي را از سوي همسر خود ببينند، يک ديوار دفاعي در مقابل او مي سازند و تا جاي امکان سعي مي کنند خود را از همسرشان دور نگه دارند. حتماً شما با قانون طلايي: «با ديگران همانطور رفتار کن که انتظار داري با خودت رفتار شود.» آشنا هستيد. مردان هم از اين قاعده مستثني نيستند. البته قرار نيست همه چيز به طور صد در صد ايده آل و مطابق ميل شما باشد، اما سعي کنيد با همسر خود در نهايت احترام، ادب و عشق برخورد کنيد. موفقيت يک ارتباط، به تلاش در طرف در لحظه لحظه ي زندگي مشترک بستگي دارد. اين چنين نيست که فقط چند ماه اول زندگي براي بهبود روابط زحمت کشيده و سپس دست از تلاش برداريد تا زندگي مشترک مطبوعي پيش روي تان قرار بگيرد. روزها مي گذرند و زوج ها با مشکلات بسياري در زندگي مواجه مي شوند که بايد در کنار يکديگر از آن ها عبور کرده و به هم کمک کنند. در اين شرايط خانم ها بايد توجه داشته باشند که در برابر مشکلات واکنش بدي نشان ندهند که بعدها پشيماني شان را فراهم آورد. به ياد داشته باشيد اگر پا به پاي شوهرتان او را در حل مشکلات همراهي کنيد و از خود لطف و دلسوزي نشان دهيد، او از هر زمان ديگري شما را بيشتر دوست خواهد داشت. مردان پيش از هر چيز انتظار دارند همسرشان با آن ها دوست باشد و شرايط و موقعيت شان را به خوبي درک کند. اگر مي خواهيد همسرتان را از خود راضي نگه داريد به توصيه هاي زير توجه کنيد و آن ها را در زندگي مشترک خود به کار بنديد.

براي تصميم همسرتان ارزش قايل شويد
 

اين مورد به عنوان يکي از بزرگ ترين مسايل مشکل آفرين در روابط زناشويي محسوب مي شود. توجه داشته باشيد که نبايد نسبت به خواسته ها و نيازهاي همسرتان بي توجهي نشان دهيد. اگر احساس مي کنيد که با او همفکر نيستيد، پس چرا پيشنهاد ازدواج او را قبول کرديد؟ اگر قرار باشد تمام مدت به او بي توجهي کرده و براي حرف هايش ارزش قايل نشويد و او را کوچک و خوار بشماريد، مطمئن باشيد که زندگي شما دوام پيدا نخواهد کرد. بايد به او اجازه دهيد که به عنوان مرد خانه قدرت تصميم گيري داشته باشد.

ناراحتي خود را به روابط زناشويي مرتبط نکنيد
 

اگر از دست او ناراحت هستيد، بهتر است مشکلات خود را با گفت و گو حل و فصل کنيد. شما به عنوان يک همسر موظف هستيد که بدون توجه به مسايل جانبي کليه ي نيازهاي همسرتان را برآورده سازيد.

مشوق او باشيد
 

خانم ها به راحتي اين کار را در مورد دوستان و اعضاي خانواده ي خود انجام مي دهند و کاري مي کنند که اعتماد به نفس شان افزايش پيدا کند، اما کمتر اتفاق مي افتد که در مورد همسر خود اين کار را انجام دهند. چون تصور مي کنند ضمير مردها غير قابل نفوذ است.
اما حقيقت اين جاست که آن ها هم مثل ديگران گاهي به قوت قلب دادن هاي شما نيازمند مي شوند. بنابراين اگر ترفيع رتبه گرفت و در شغلش به مقام بالاتري رسيد جشن بگيريد و به او يادآوري کنيد که ارزش و لياقتش را داشته است.
 

به زيبايي خود اهميت بدهيد
 

مردها به هيچ عنوان به دنبال خانم هايي که تنها چهل کيلو وزن دارند، نيستند! آن ها همسري را انتخاب مي کنند که از نظر جسماني قدرت داشته و بتواند در آينده مادر مناسبي براي فرزندان شان باشد. بنابراين به ظاهر خود اهميت بدهيد. لباس هاي زيبا و تميز بپوشيد و موهاي تان را مرتب کنيد.

قابل اعتماد و وفادار باشيد
 

مردها به دنبال زن هايي هستند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند. آن ها زني را مي خواهند که قابل اعتماد باشد و به آن ها وفادار باقي بماند و در شرايط سخت زندگي همراهي شان کند.

به همسرتان احترام بگذاريد
 

چه چيزي باعث مي شود که بعضي از خانم ها احترام مردي که با او ازدواج کرده را نگه ندارند؟ وقتي فرد به شخصي احترام مي گذارد، در واقع به خودش احترام گذاشته است. به ويژه زماني که طرف مقابل همسرش باشد. هرگز او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنيد يا به باد انتقاد نگيريد. مردان همسري را مي خواهند که منطقي باشد و در شرايط بحراني خود را کنترل کند.

به او اجازه حمايت دهيد
 

خداوند مرد را حامي زن آفريده است. مردان از انجام اين کار لذت مي برند و احساس خوبي پيدا مي کنند. بعضي از خانم ها تصور مي کنند که اگر مردي بخواهد از آن ها حمايت کند، شخصيت شان زير سؤال مي رود. اگر به ازدواج و زندگي مشترک اعتقاد داريد، پس بايد حمايت همسرتان را قبول کنيد.

خوش اخلاق باشيد
 

مردان به دنبال همسري هستند که شخصيت زنانه اش شکل گرفته و مهربان باشد. آن ها به دنبال «آرامش» هستند و مي خواهند اوقات خوشي را داشته و از زندگي لذت ببرند. بنابراين داد و فرياد کردن را فراموش کنيد.

به خلوت همسرتان احترام بگذاريد
 

مردان نياز دارند که مدتي را به دور از همسرشان بگذرانند، پس فضاي لازم را به آن ها بدهيد تا ذهن خود را متمرکز کنند. شايد بخواهند زماني را با دوستان خود بگذرانند و سرگرمي هاي مورد علاقه شان را انجام دهند. اين کار موجب مي شود که سرحال تر و بانشاط تر شوند. اگر همسرتان از شما درخواست کرد که او را راحت بگذاريد، اين کار را انجام دهيد.

او را با معايبش قبول داشته باشيد
 

براي بعضي از خانم ها سخت است که شوهرشان را همانگونه که هست، بپذيرند و دوست بدارند. سعي نکنيد مدل مو، طرز لباس پوشيدن، شغل و حتي دوستان شوهر خود را عوض کنيد. او را با تمام محاسن و معايبش قبول داشته باشيد.

غذاهاي مورد علاقه اش را درست کنيد
 

ممکن است از مادربزرگ هاي خود شنيده باشيد که راه رسيدن به قلب مردها از شکم شان مي گذرد! پس گاهي غذاي مورد علاقه ي همسرتان را درست کنيد و يک ميز شام رمانتيک برايش بچينيد تا بداند که شما به فکرش هستيد.

برايش هديه بخريد
 

يک هديه ي کوچک ولي مناسب مثل يک جفت دستکش يا شال گردن کفايت مي کند تا بتوانيد همسرتان را خوشحال کنيد.

از او کمک بخواهيد
 

در روزهاي تعطيل که در خانه هستيد و برنامه ي تفريحي نداريد، از او بخواهيد در کارهايي که انجامش براي تان سخت است، کمک تان کند. با اين کار هم وقت تان پر مي شود و هم احساس مردانگي بيشتري به او دست مي دهد.

فعاليت هاي دو نفره انجام دهيد
 

ببينيد همسرتان به چه کارهايي علاقه دارد و با هم براي انجام آن ها برنامه ريزي کنيد. با هم به کوه پيمايي برويد و اگر اهل موسيقي و هنر است مي توانيد به تماشاي تئاتر يا کنسرت برويد.

به علايق او توجه کنيد
 

هر کس دوست دارد زندگي اش را آن طور که مي خواهد اداره و خودش نقش اول زندگي اش را بازي کند. به اين که همسرتان به چه چيزهايي علاقه دارد و از چه چيزهايي دوري مي کند، توجه کنيد و سعي کنيد کارهايي که دوست ندارد را انجام ندهيد.

از افکار خود با او صحبت کنيد
 

نبايد انتظار داشته باشيد که او به صورت اتوماتيک همه ي افکار شما را حدس بزند. خيلي راحت هر چه را که در ذهن خود داريد با او در ميان بگذاريد. باور کنيد که نااميدي هاي شما تنها با بازگو کردن افکارتان پايان مي پذيرند.

به او عشق بورزيد
 

شايد اين مسأله بسياري از خانم ها را متعجب کند، اما مردان هم دوست دارند که عاشق شوند و در مقابل عشق دريافت کنند! خيلي از خانم ها تصور مي کنند که اگر با همسر خود سرد و بي احساس برخورد کنند بهتر است، متأسفانه اين تفکر نادرستي است. تا جايي که مي توانيد خود را نسبت به او علاقه مند نشان دهيد، چرا که مردان به دنبال همسري هستند که آن ها را دوست داشته باشد.
منبع: 7 روز زندگي 107




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.