قطره گياهي كارمينت

زندگي ماشيني امروز باعث كاهش تحرك، تغذيه نامناسب و مشكلات روحي رواني شده كه نتايج آن به صورت بيماري هاي گسترده گريبانگير بشر شده است. يكي از اين مشكلات، سوء هاضمه مي باشد كه به شكل نفخ، دل درد، اسپاسم، يبوست، اسهال، ترش كردن معده و دير هضم شدن غذا ظاهر مي شود. در اين ميان افرادي كه از نفخ و دل درد رنج مي برند زيادند و ممكن است به صورت موقت و يا دائمي گرفتار اين مسئله باشند. مصرف داروهاي شيميايي
سه‌شنبه، 9 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قطره گياهي كارمينت

قطره گياهي كارمينت
قطره گياهي كارمينت


 






 

ايده آل ترين داروي ضدنفخ و دل درد
 

زندگي ماشيني امروز باعث كاهش تحرك، تغذيه نامناسب و مشكلات روحي رواني شده كه نتايج آن به صورت بيماري هاي گسترده گريبانگير بشر شده است. يكي از اين مشكلات، سوء هاضمه مي باشد كه به شكل نفخ، دل درد، اسپاسم، يبوست، اسهال، ترش كردن معده و دير هضم شدن غذا ظاهر مي شود. در اين ميان افرادي كه از نفخ و دل درد رنج مي برند زيادند و ممكن است به صورت موقت و يا دائمي گرفتار اين مسئله باشند. مصرف داروهاي شيميايي با عوارض خاص خود باعث نگراني مصرف كنندگان مي باشد، لذا در سالهاي اخير استقبال از داروهاي گياهي در درمان سوء‌هاضمه مورد توجه قرار گرفته است.
از زمان هاي دور و قبل از توليد داروهاي شيميايي براي درمان نفخ و دل درد حاصل از آن از گياهان اسانس دار و عرقيات آنها استفاده مي كردند. اسانس موجود در اين گياهان داراي اثرات سريع و قوي در برطرف كردن نفخ و دل درد بوده و داراي هيچ گونه عارضه جانبي نمي باشند، به همين دليل در سالهاي اخير داروهاي متنوعي از گياهان اسانس دار به عنوان ضدنفخ و دل درد توليد شده كه از سنين نوزادي تا افراد مسن مورد استفاده مي باشند. يكي از بهترين داروهاي گياهي كه از سه گياه اسانس دار نعنا، بادرنجبويه و گشنيز تهيه شده است قطره كارمينت(Carmint) مي باشد. گرچه هر كدام از اين گياهان به تنهايي داراي اثر خوب مي باشند، ولي تحقيقات نشان داده است فرمولاسيون مخلوط اين سه گياه با هم قدرت عجيبي در مهار نفخ و دل درد دارد، بطوري كه در مدت 10 تا 15 دقيقه باعث تسكين كامل مي شود.

موارد مصرف:
 

نفخ و دل درد، اسپاسم هاي گوارشي، نفخ و دل دردهاي دوران قاعدگي، ديرهضم شدن غذا و روده تحريك پذير.

ميزان مصرف:
 

براي نوزادان تا چهار ماهه 5 قطره در يك قاشق غذاخوري آب، رقيق و به صورت خوراكي مصرف شود. براي نوزادان چهار تا دوازده ماهه، 10 قطره در يك قاشق غذا خوري آب، رقيق و مصرف شود. براي كودكان 20 قطره در سه قاشق غذاخوري آب، رقيق و مصرف شود.
براي بزرگسالان 50 قطره در نصف استكان آب رقيق و مصرف شود.

قطره گياهي كارمينت

عوارض جانبي:
 

با توجه به اينكه هر سه گياه مصرف شده در قطره كارمينت كاملاً خوراكي مي باشند، تاكنون هيچ گونه عارضه جانبي از آن گزارش نشده و قابل مصرف در تمام سنين است.

نكات قابل توجه:
 

قطره حتماً بايد با آب، شير،‌‌ آب ميوه يا نوشابه رقيق و مصرف شود.
دارو داراي اثر سريع بوده و پس از پانزده دقيقه، درد، نفخ و اسپاسم تسكين مي يابد.
در صورت سوءهاضمه دائمي مي توان با هر وعده غذا دارو را مصرف نمود. استفاده روزي چند نوبت و به مدت طولاني بلامانع است.
يكي از موارد استفاده مهم كارمينت در تسكين نفخ و دل دردهاي دوران قاعدگي است كه مي توان هر چند نوبت بر حسب احتياج در روز آن را مصرف نمود.
قطره بدون نسخه در تمام داروخانه هاي ايران ارائه مي شود.
قطره با هيچ دارو و غذايي تداخل نداشته و مي توان در هر شرايط آن را مصرف نمود.
منبع: نشريه دنياي تغذيه، شماره 108



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.