موناکو، متري 200 ميليون تومان

شاهزاده نشين موناکو يکي از گران ترين مناطق کره خاکي است که قيمت ملک در آن حتي از بخش هاي مرکزي لندن و نيويورک هم گران تر است. زندگي در اين نقطه از جهان آرزوي هر کسي است ولي تنها عده معدودي از ثروتمندان و ميلياردها به اين آرزو رسيده اند. به جرات مي توان گفت موناکو که در غرب اروپا و جنوب شرق فرانسه،
جمعه، 2 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موناکو، متري 200 ميليون تومان

موناکو، متري 200 ميليون تومان
موناکو، متري 200 ميليون تومان


 

نويسنده: ساناز دهخوارقاني




 

موناکو اين کشور کوچک، رکوردار گران ترين و مجهزترين ملک و پاتوق بسياري از ثروتمندان جهان است
 

شاهزاده نشين موناکو يکي از گران ترين مناطق کره خاکي است که قيمت ملک در آن حتي از بخش هاي مرکزي لندن و نيويورک هم گران تر است. زندگي در اين نقطه از جهان آرزوي هر کسي است ولي تنها عده معدودي از ثروتمندان و ميلياردها به اين آرزو رسيده اند. به جرات مي توان گفت موناکو که در غرب اروپا و جنوب شرق فرانسه، ميان کوه هاي آلپ و درياي مديترانه واقع شده، يکي از لوکس ترين کشورهاي جهان است و با جادادن يک پيست فرمول يک، مکان هاي تفريحي و بهترين هتل ها و فروشگاه هاي جهان به پاتوق ثروتمندان و يکي از بزرگ ترين جاذبه هاي توريستي جهان تبديل شده. قيمت ها در موناکو به صورت نجومي بالا مي روند و براي يک اقامت کوتاه در اين کشور بايد جيبي پر پول داشت. اگرچه بازار جهاني در حالت رکود اقتصادي قرار گرفته اما اين امر باعث نشد تا چيزي از قيمت گزاف ملک در موناکو و زندگي لوکس و رويايي آن کم شود.

گران ترين ملک در موناکو
 

تا چندي پيش گفته مي شد گران ترين پنت هاوس در لندن و به قيمت 140 ميليون پوند به فروش رسيده اما مدتي است که يکي از ملک هاي موناکو اين رکورد را شکسته؛ پنت هاوسي رويايي به نام «لابل اپوک» با 1625 مترمربع مساحت به قيمت 199 ميليون پوند معامله شد. صاحب قبلي اين ملک باشکوه، زني بود. به نام سافرا که در يکي از اتاق هاي آن به طرز مشکوکي به قتل رسيد و پس از آن، ملک به مناقصه گذاشته شد. يک سرمايه دار يوناني به نام کنستانتين الکساندر گولاندري که مشاور مالي و دوست شيخ محمدبن راشد آل مکتوم از شاهزاده هاي دوبي است اين خانه مجلل را براي شيخ خريداري کرد. اين پنت هاوس دوبلکس يکي از مدرن ترين ملک هاي اين منطقه به شمار مي رود. در هر طبقه آن کتابخانه اي بزرگ، يک سينما، آرايشگاه و دو حمام و يک سونا و جکوزي وجود دارد؛ با تراس هايي سرتاسري رو به چشم انداز دل انگيز درياي مديترانه. هر آنچه از يک مکان تفريحي انتظار داشته باشيد، در اين خانه زيبا مي توانيد پيدا کنيد. اتاق بازي اين خانه که با ميزهاي بيليارد و تلويزيون هاي ال سي دي بزرگ و دستگاه هاي بازي هاي کامپيوتري تزئين شده، در نوع خود منحصر به فرد است. سينماهايي خانگي که با فشار يک دکمه از دل ديوار بيرون مي آيند. از ديگر جاذبه هاي اين خانه به شمار مي روند. حياط خانه با استخري مجلل و درخت هاي سبز و عظيم، زيبايي دوچنداني به اين خانه بخشيده و اتاق کاري مجهز با صندلي هاي مخصوص که در صورت خستگي کار به کمک يک کنترل به تخت تبديل مي شوند هم از خصوصيات منحصر به فرد اين خانه است. اين خانه تاريخي که قدمتش به دوران طلايي موناکو قبل از جنگ مي رسد، در حال حاضر يکي از مشهورترين بناهاي اين کشور به شمار مي رود.

گران ترين خيابان دنيا در موناکو
 

بلوار پرنسس گريس که به نام هنرپيشه مشهور دهه 50 سينماي آمريکا گريس کلي و پرنسس پيشين موناکو نامگذاري شده، يکي از گران ترين خيابان ها در دنيا به حساب مي آيد. بهترين و مجلل ترين خانه هاي موناکو را مي توان در اين خيابان ديد و براي خريدن يک متر مربع از اين قصرهاي باشکوه، بايد يک ميلياردر باشيد؛ چراکه تنها يک متر مربع از اين خانه ها بسته به موقعيت و نوع آن بين 120 تا 190 هزار دلار قيمت دارد. در اين بلوار خانه هاي کمتر از چهار خواب پيدا نمي شود و تمام خانه ها بيشتر به قصرهاي مجلل و بزرگ شبيه اند تا خانه. بيشتر ميلياردرهاي روس در اين بلوار سرمايه گذاري کرده و ملک خريده اند. همچنين تمام فروشگاه ها و رستوران هاي گران قيمت در اين بلوار واقع شده اند. رستوران و کافي شاپ جيمي، يکي از مشهورترين رستوران هاي اين بلوار است که تنها براي صرف يک ليوان نوشيدني ساده در آن بايد 100 دلار پول بپردازيد.

يکي از گران ترين هتل هاي دنيا
 

هتل پاريس که در شهر مونته گارلو و در نزديکي مراکز تفريحي اصلي شهر واقع شده، يکي از مجلل ترين و لوکس ترين هتل هاي دنيا به شمار مي رود. اين هتل با 119 اتاق، 28 سوئيت کوچک و 44 سوئيت بزرگ و شيک با چشم انداز زيباترين منظره درياي مديترانه محل مناسبي براي گذراندن يک اقامت رويايي است. ساختمان هتل قصري متعلق به يک خانواده سلطنتي فرانسوي بوده که در سال 1864 ساخته شده و يکي از قديمي ترين ساختمان ها ولي در عين حال شيک ترين آنها در موناکو به شمار مي رود. اين هتل همچنين يک اتاق مخصوص روساي جمهور و آدم هاي مشهوري که به اينجا سفر مي کنند، دارد. هزينه اقامت يک شب در اين هتل بين 690 تا 3800 دلار است.

مسابقات گراند پري
 

مسابقات گراند پري يکي از پرخرج ترين و معتبرترين مسابقات فرمول يک اتومبيلراني است که هر ساله در خيابان هاي شهر مونته کارلو در موناکو برگزار مي شود و رانندگان بسياري با ماشين هاي گران قيمت خود به موناکو مي آيند تا در آن شرکت کنند. هر سال تعطيلات آخر ماه به اين مسابقه اختصاص داده مي شود. مسابقات گراند پري در يک پيست خيابان صورت مي گيرد و مسابقه دهندگان بايد 78 دور اين پيست پيچ در پيچ و کم عرض با شيب هاي تند را بپيمايند تا به خط آخر برسند. اين مسابقه براي اولين بار در سال 1929 برگزار شده و تاکنون ادامه دارد. هر ساله هزاران توريست و هنرپيشه، خواننده و آدم مشهور و ثروتمند براي تماشاي اين مسابقه هيجان انگيز به موناکو سفر مي کنند.
منبع: نشريه همشري سرنخ شماره 100



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.