تست شخصيت

زماني كه شما به نقطه اي از تحول روحي برسيد، ممكن است بخواهيد در همه مسايل زندگي خود تغييراتي بدهيد. اما آيا مي دانيد مي خواهيد زندگي شما چگونه باشد؟ اين تستي است كه توسط Christophe Andre طراحي شده و در مجله Psychologies مورخه سپتامبر 2008 به چاپ رسيده و ترجمه آن در اختيار شما قرار مي گيرد. اين تست 12 پرسش را در بر مي گيرد كه براي هر پرسش شما بايد يك پاسخ را برگزينيد. اگر هيچ كدام از پاسخ ها با شرايط شما هماهنگي واقعي نداشت،
چهارشنبه، 28 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تست شخصيت

 تست شخصيت
تست شخصيت


 

نويسنده: دکتر بهاره دادرس




 
چه چيزي را مي خواهيد تغيير دهيد؟
زماني كه شما به نقطه اي از تحول روحي برسيد، ممكن است بخواهيد در همه مسايل زندگي خود تغييراتي بدهيد. اما آيا مي دانيد مي خواهيد زندگي شما چگونه باشد؟ اين تستي است كه توسط Christophe Andre طراحي شده و در مجله Psychologies مورخه سپتامبر 2008 به چاپ رسيده و ترجمه آن در اختيار شما قرار مي گيرد. اين تست 12 پرسش را در بر مي گيرد كه براي هر پرسش شما بايد يك پاسخ را برگزينيد. اگر هيچ كدام از پاسخ ها با شرايط شما هماهنگي واقعي نداشت، آن را كه به ديدگاه شما نزديك تر است برگزينيد. اينجا هيچ پاسخي صحيح يا غلط نيست. با نخستين حس خود پاسخ دهيد، نه اين كه زمان زيادي را براي انديشيدن روي هر پاسخ صرف كنيد.

مرحله اول: آيا آمادگي مواجه شدن با تغييرات را داريد؟
 

1- آيا تصورات شما سياستمدارانه است؟ تكيه كلام خود را هنگام مواجهه با موقعيتي مشكل انتخاب كنيد:
الف- بيا يه بار ديگه سخت تر امتحان كنيم. هميشه فرصت است.
ب- پيش به سوي جلو
ج- بيا جهان رو تغيير بديم.
2- اگر به جلسه روان درماني مي رويد، هدف اصلي شما از آن چيست؟
الف- پيشرفت شخصي
ب- ارتقاي سطح ذهني خود
ج-پيدا كردن مسير صحيح زندگي
3- بهترين توانمندي شما؟
الف- بردباري
ب- توانايي تطابق
ج- خلاقيت
4- خطاي اصلي شما؟
الف- محافظه كاري بيش از حد
ب- روياپردازي در مورد گذشته
ج- بي تابي
5- پولي به دست شما آمده و مي خواهيد آن را براي تغيير محل زندگي خود خرج كنيد. چه مي كنيد؟
الف- خانه خود را تغيير مي دهيد.
ب- به وضعيت خانه خود مي رسيد.
ج- به هتل مي رويد.
6- زماني كه دبستان را شروع كرديد:
الف- طاقت نداشتيد ببينيد از همه كوچك تر هستيد.
ب- در راه مدرسه گم شديد
ج-طاقت نداشتيد تا تعطيلات صبر كنيد.

مرحله دوم: از تغييرات زندگي خود چه انتظاري داريد؟
 

7- زماني كه با مشكلي مواجه مي شويد، مهمترين واكنش شما چيست؟
الف- به يك پياده روي مي رويد و مشكل را در ذهن خود بررسي مي كنيد.
ب- با يكي از نزديكان خود راجع به آن صحبت مي كنيد.
ج- تلفن خود را خاموش مي كنيد و در آرامش به مشكل خود مي انديشيد.
8- اگر يكي از دوره هاي ارتقاي زندگي را بخواهيد انتخاب كنيد، ابتدا كدام يك را برمي گزينيد؟
الف- مبارزه با استرس
ب-بهبود توانايي هاي اجتماعي
ج- تناسب اندام
9- به كدام يك از اتاق هاي خانه بيشتر علاقمند هستيد؟
الف- حمام
ب- اتاق نشيمن
ج- اتاق مطالعه
10- كدام يك را براي بزرگ ترين دشمن خود آرزو مي كنيد؟
الف- جذابيتش كم شود.
ب- محبوبيت اجتماعي اش كم شود.
ج- موفقيت كمتري داشته باشد.
11- شما به يك مهماني دعوت شده ايد. بيشترين نگراني شما كدام است؟
الف- لباس تان به اندازه كافي خوب و مناسب نباشد.
ب- آنجا كسي را نمي شناسيد.
ج- به اندازه كافي جلب توجه نكنيد.
12- زماني در زندگي خود يك تغيير مكان اساسي صورت مي دهيد كه...
الف- شريك زندگي( عاطفي) شما توانايي جسمي اش را از دست بدهد.
ب- شريك زندگي( عاطفي) شما روابطش را با شما قطع كند.
ج- شريك زندگي (عاطفي) شما توجه خود به شما را از دست بدهد.

نتيجه تست
 

اين نتيجه، وضعيت شخصيتي شما در زماني كه مي خواهيد شروع به اعمال تغييرات كنيد را نشان مي دهد:
1- تغييرات بايد به سرعت انجام بگيرند يا آهسته؟
2- آيا از تغييرات لذت خواهيد برد يا حسرت گذشته را خواهيد داشت؟
3- چه مدت زماني لازم داريد تا وارد مرحله جديد زندگي خود شويد.

مرحله اول تست
 

بيشتر پاسخ ها «الف» باشد: در سير تكاملي
 

تغييرات براي شما لازم و مفيد است. شما از مسيري كه زندگي تان در آن پيش مي رود راضي نيستيد. زندگي مي گذرد و بهتر است راهي را پيدا كنيد تا از طريق آن بتوانيد فرد جديدي بشويد. شما باور داريد كه در زندگي اگر نمي خواهيد عقبگرد كنيد، بايد به پيش برويد. پيشرفت از ديدگاه شما بهترين معيار براي تكامل انساني مي باشد، هرچند بايد به تدريج و آهسته اتفاق بيفتد. شما از هر آنچه باعث برهم خوردن تعادل زندگي تان مي شود اجتناب مي كنيد، حتي اگر به نظر برسد كه باعث پيشرفت شما مي شود. از هر تغييري كه در آن نياز باشد با كسي قطع رابطه كنيد يا چيزي را پشت سر بگذاريد، مي ترسيد. هنگامي كه شروع به رشد مي كنيد، بايد چيزهايي را از دست بدهيد بدون اين كه سودي از آن شرايط عايد شما شود. اما زمان هايي در زندگي وجود دارد كه تغييرات اجتناب ناپذير هستند و شما بايد با آنها كنار بياييد، حتي اگر به معناي از دست دادن برخي نكات در زندگي شما باشد.

بيشتر پاسخ ها «ب» باشد: خوشنود
 

آمادگي شما براي تغييرات خوب است. شما با اصل تغيير مشكلي نداريد، اما اصرار و عجله اي هم براي شروع تغييرات پيش از موعد آن نداريد. تصوير شما از خودتان و نيز روابط شما با دنيا خوب است. از مسيري كه زندگي تان در آن پيش مي رود راضي هستيد و نيازي به تغيير اساسي حس نمي كنيد. زندگي تان تقريباً هماني است كه مي خواهيد. در حقيقت توانايي تطابق با مسايل را داريد، بيش از آن كه خواهان تغييرات اساسي باشيد. اين ديدگاه، شما را در مواجهه با تحول سست مي كند. همه شرايط را براي تغييرات ناديده مي گيريد،‌ براي اين كه مي بينيد توانايي ماندن در وضعيت فعلي را داريد. اما در حقيقت از شرايط خود راضي نيستيد. چرا تحول را جدي نمي گيريد؟ آيا از شرايط خود راضي هستيد يا اين كه از آنچه در اثر تغييرات ممكن است اتفاق بيفتد هراسانيد؟

بيشتر پاسخ ها « ج» باشد: انقلاب
 

تغيير براي تان حياتي است. شما با تغييرات زندگي مواجه هستيد و نياز داريد كه بهاري زندگي شما را تازه كند و همه چيز را تغيير دهد. شروع به تغيير مي كنيد پيش از آن كه محدوديت ها بر شما غلبه كند. نمي توانيد شرايطي كه باعث مي شوند تغيير اجتناب ناپذير باشد را سركوب كنيد. شما زودتر از زماني كه وقايع اتفاق بيفتد، به آنها و تغيير فكر نمي كنيد. از تغيير شرايط زندگي خود هراسي نداريد و به سوي جلو مي رانيد. چقدر بد است كه برخي افراد نمي توانند خودداري كنند. زندگي، افراد جديدي را به سمت شما مي آورد. نسبت به خطراتي كه اين موضوع دربردارد هوشيار باشيد. اين شرايط، بي ثباتي را سبب مي شود. ممكن است دچار اشتباهات زيادي شويد، اگر از اشتباهات گذشته خود درس نگيريد. به چيزهاي تازه وابسته هستيد و آن مي تواند شما را نجات دهد. سؤالاتي را از خود بپرسيد: احساس ناخرسندي شما از كجا ناشي مي شود؟ آيا با مشكلات خود مواجه مي شويد يا از آنها گريزانيد؟

مرحله دوم تست
 

اگر بيشتر پاسخ هاي شما « الف» باشد:
 

در اين مرحله از زندگي تان بيشتر تغييرات شما بايد متمركز بر شرايط فيزيكي بدن تان باشد. بدانيد كه وضعيت بدني ما بي اهميت نيست. بدن ما دريچه اي است براي ما به سوي جهان.
اگر بيشتر پاسخ هاي شما در قسمت اول«الف» باشد: ‌شما بدن خود را به صورتي منحصر به فرد مي بينيد و فكر مي كنيد اين تنها موردي است كه بايد به آن توجه كنيد و اهميت قايل شويد. به طور منظم ورزش مي كنيد و دوست داريد بيشتر اين كار را انجام دهيد. شما به تغذيه خود توجه مي كنيد و از غذاها و ويتامين هاي مكمل نيز استفاده مي كنيد.
اگر بيشتر پاسخ هاي شما در قسمت اول«ب» باشد: وضعيت بدني شما توسط خودتان محدود شده. آنچه بايد بياموزيد اين است كه از وضعيت بدني خود لذت ببريد، حال خوب داشته باشيد و خود را تأييد كنيد. شما در حال حاضر به وضعيت ظاهري خود اهميت كافي نمي دهيد. لازم است كمي به وضعيت ظاهري و مد روز توجه كنيد.
 
اگر بيشتر پاسخ هاي شما در قسمت اول«ج» باشد: شما از بدن خود به عنوان يك ابزار استفاده مي كنيد و انسان قدرتمندي هستيد. از توجه ديگران به قدرت بدني خود لذت مي بريد. شما به طور دايم لباس هاي كهنه خود را دور مي اندازيد. در حقيقت هر وقت ببينيد لباس تان از مد افتاده يا ديگري مثل آن را دارد، لباس خود را عوض مي كنيد. شما تنها نياز زندگي را نياز فيزيكي خود مي دانيد.

اگر بيشتر پاسخ هاي تان «ب» باشد:
 

شما تغييراتي كه بايد در زندگي ايجاد كنيد را بهتر است در زمينه روابط خود متمركز كنيد. روابط عاطفي شما در مركز توجه تان قرار گيرد و مهمترين بخش از زندگي شماست كه بايد آن را تغيير دهيد.
اگر بيشتر پاسخ هاي شما در مرحله اول«الف» باشد:‌ شما در مرحله اي از زندگي هستيد كه بايد حلقه دوستي ها و روابط خود را گسترده تر كنيد. علاقمند هستيد بيشتر اوقات با مردم در تماس باشيد. افرادي كه با آنها در تماس هستيد، از قشرهاي متفاوتند و پس زمينه زندگي آنها با شما بسيار متفاوت مي باشد. در ضمن علاقمند هستيد مهارت ها و توانمندي هاي خود را بهبود بخشيد.
اگر بيشتر پاسخ هاي شما در قسمت اول « ب» باشد: طرح بعدي زندگي شما اين است كه روي روابط فعلي زندگي خود كار كنيد. شما علاقمنديد كه زمان زيادي را با افراد صحبت كنيد و تعداد بيشتري از دوستان خود را ملاقات كنيد. افرادي را كه دور از شما زندگي مي كنند، ببينيد. توجه و وقت زيادي را براي دوستان و نزديكان خود صرف مي كنيد.
اگر بيشتر پاسخ هاي شما در قسمت اول«ج» باشد: شما نيازمند هستيد در مقابل ديگران بيشتر به عقايد و توانمندي هاي خود احترام بگذاريد و در مرحله اي هستيد كه هراسي از قطع روابط ناسالم و غيرمفيد در زندگي خود نداريد. اگر كسي به شما آزار برساند، در مرحله اي هستيد كه نيازي به ادامه رابطه مخرب تان با او نمي يابيد. توانمندي هاي شما رو به افزايش است. فقط مواظب باشيد دچار خشونت در روابط خود نشويد.

اگر بيشتر پاسخ هاي تان« ج» باشد:
 

شما مي دانيد تنها تغييري كه در زندگي نياز داريد، از لحاظ رواني است.
اگر بيشتر پاسخ هاي شما در قسمت اول« الف» باشد: نياز اساسي شما اين است كه به سمت پيشرفت شخصي گام برداريد. بهبود وضعيت رواني شما بايد براي تان به صورت يك هدف باشد. بزرگ ترين مشكل شما در حال حاضر اين است كه تغييرات زندگي خود را سازماندهي كنيد. خود را آزاد بگذاريد كه شرايط زندگي، شما را هيجان زده و غافلگير كند.
اگر بيشتر پاسخ ها در قسمت اول«ب» باشد: ارجحيت زندگي شما اين است كه از لحاظ رواني، زندگي خود را بهبود بخشيد. تدابير شما بيشتر بايد شامل آن باشد كه از ايجاد صدمه در زندگي خود و ويراني جلوگيري كنيد. بايد توجه كنيد كه اين مسايل باعث عقب نگه داشتن شما در زندگي شود. حوادث زندگي باعث مي شود كه تغييرات مفيدي را در زندگي خود به وجود آوريد. اگر بيشتر پاسخ هاي شما در قسمت اول« ج» باشد: از توانايي خود در مورد توانايي ها و استعدادهاي نهاني تان شگفت زده خواهيد شد. مي توانيد شرايط سخت را پشت سر بگذاريد و بايد در زندگي خود دست به ريسك بزنيد تا بتوانيد اوضاع خود را بهبود بخشيد.
تست شخصيت
منبع: نشريه كوچه ما، شماره 8.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.