خطر صهیونیزم رسانه‌ای

صهیونیسم جهانی تلاش گسترده ای را از اوایل قرن بیستم به ویژه از دهه های پیشین برای سیطره بر رسانه های گروهی جهان آغاز کرده و از طریق آنها از کوچکترین فرصت برای تحمیق انسانها، صید اندیشه های علمی و ضربه وارده
دوشنبه، 24 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
خطر صهیونیزم رسانه‌ای
 خطر صهیونیزم رسانه ای
 
نویسنده: مجید صفاتاج

 
صهیونیسم جهانی تلاش گسترده ای را از اوایل قرن بیستم به ویژه از دهه های پیشین برای سیطره بر رسانه های گروهی جهان آغاز کرده و از طریق آنها از کوچکترین فرصت برای تحمیق انسانها، صید اندیشه های علمی و ضربه وارده آوردن به عقاید غیریهودی به ویژه اسلامی، و نیز فرو ریختن اصول و مبانی جوامع جهانی، عقاید دینی، اسلوب های اخلاقی و انسانی، بی قید کردن جوامع بشری از اصول و افزایش لذّات و شهوت های نامشروع به منظور سستی و تحلیل رفتن افکار که نتیجه آن سیطره سهل تر بر جهان است بهره گرفته است.
صهیونیست‌ها با بهره‌گیری از رسانه ها و به کارگیری گسترده فناوری اطلاع رسانی، آن چنان به دروغ پردازی دست زدند و وقایع تاریخی را به نفع خود وارونه جلوه دادند که گویا هیچ گونه دروغ و پوچی در آنها وجود ندارد. آنها برای به بندگی کشاندن ملل اسلامی، به ویژه جوانان این کشورها را با سیستم های رسانه ای به شکل مجانی و بدون هزینه، بنده لذات و شهوات زودگذر می کنند، زیرا این سقوط اخلاقی و انسانی یکی از بهترین و آسانترین راه برای سیطره و به بندگی کشاندن ملتها به شمار می رود.
 

بیشتر بخوانید: ده دروغ بزرگ رسانه‌های گروهی درباره اسرائیل


آنها به بهره گیری از انواع ترفندها و برخوردهای دوگانه، اقدام به پوچی گرایی و در نهایت متلاشی کردن جوامع به ویژه جهان اسلام از داخل می کنند. روشی که می توان از آن به عنوان خطر فروپاشی تدریجی یا مرگ خاموش جهان اسلام از آن یاد کرد خطر یک فاجعه عظیم و توطئه بسیار خطرناک که صهیونیسم، با کمک همه ایادی و عوامل خویش از طریق محافل، ابزارها، امکانات و وسایل ارتباط جمعی - که در متن کتاب به آنها اشاره شد- آن را طراحی کرده و در سراسر گیتی به اجرا درآورده است. این خطر مهم که هم اکنون در پیش روی ملتهای جهان قرار گرفته، گسترش ریشه های پنهانی این حکومت زیرزمینی جهانی، از اروپا به آمریکا و سایر قاره های جهان است که توسط یهودیان پراکنده در نقاط مختلف جهان به اجرا درآمده است. صهیونیسم جهانی این موضوع را نقطه مثبت خود تلقی می کند. به همین لحاظ در پروتکل شماره 11 دانشوران صهیون آمده است:

«... یکی از نعمت‌هایی که خداوند به یهود عطا فرموده است این است که آنها را در چهار گوشه جهان متفرق ساخته است - گرچه دیگران آن را از اسباب ضعف و بدبختی ما می دانند - ولی همین تفرقه است که سبب به دست آوردن زمام حکومت جهان شده است.»

 

بیشتر بخوانید: نقش رسانه در تحقق پروتکل های یهود


آنچه مسلم است اینکه، محافل صهیونیستی سلطه خطرناکی بر مجموعه وسایل ارتباط جمعی و تبلیغی جهانی از جمله در ایالات متحده آمریکا دارند که «از دیدگاه روابط عمومی و روان شناسی جامعه، اذهان عمومی را به نفع صهیونیست‌ها اشباع کرده ... به طوری که ماشین مهیب صهیونیسم با دسیسه و فریب به بمباران افکار عمومی»(1) می پردازد. چرا که صهیونیسم جهانی به قدری در این مسیر سرمایه گذاری کرده که به ادعای یک نشریه آمریکا فقط در شهر واشنگتن سرمایه داران صهیونیست هر ساله دهها میلیون دلار صرف تبلیغات خبری می نمایند.(2)
باید این حقیقت تلخ را پذیرا باشیم، که تشکل بزرگترین کارتلها، تراستها و شرکتهای چند ملیتی و فوق ملیتی در دنیای سرمایه داری، که سرنوشت اقتصاد جهانی را به دست دارند، ریشه در این ماجرا دارد. مهم ترین و خطرناک ترین آنها را نیز باید کنسرسیوم مطبوعات و رسانه های خبری جهان دانست. از همین جا می توان به ژرفای خطرات ناشی از اشاعه ساخته های مراکز خبری جهانی به ویژه خبرگزایهای متحد امپریالیسم و صهیونیسم و سایر نشریات و رسانه های گروهی جهانی پی برد.
گرچه انقلاب اسلامی ایران به رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی «ره» به تبعات ناشی از این خطر پی برد و حداقل این توطئه را در ایران اسلامی خنثی کرده و با تشکیل نظام جمهوری اسلامی، سد عظیمی در برابر این سیل بنیان کن به وجود آورد. اما صهیونیسم جهانی که دارنده و راه برنده دسیسه های شیطانی و توطئه جهانی است صدها راه و حیله و تزویر برای رخنه در این سد را می داند. لذا تلاشهای خود را دوچندان کرده تا دیگر کشورهای اسلامی و ملل مسلمان منطقه را از گرایش به سمت انقلاب اسلامی ایران در برابر برنامه های توسعه طلبانه امپریالیسم و صهیونیسم باز دارد. به همین دلیل بر ملل مسلمان جهان و همه مردم آزادیخواه جهان است بیدار و هوشیار باشند و به اصل هویت اربابان رسانه های جهان به ابزاری که برای اجرای برنامه سیطره فکری به کار می برند پی ببرند تا از خطر کمین کرده صهیونیسم جهانی در امان باشند و از ضربات احتمالی جبران ناپذیر آن جلوگیری کنند. این شناخت ممکن است انسان را به فهم و درک هدفی که صهیونیسم جهانی از انجام این کار دارد به ویژه نسبت به جهان اسلام انجام می دهد رهنمون سازد.
بدون شک شناخت این دشمن غدار بشریت و شیطانی مکار، در همه ابعاد وجودش، برای هر کس که نسبت به جامعه و تاریخ خود احساس مسئولیت می کند و یا به اسلام و انقلاب اسلامی اعتقاد دارد نه تنها لازم بلکه واجب است. به ویژه اینکه صهیونیسم جهانی، بیشترین عناد و دشمنی را با اسلام و قرآن دارد.

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا ؛ سرسخت ترین دشمنان برای مؤمنین، یهودیان و مشرکان هستند. (3)
 

پی نوشت ها :

1. المر برگر، پیشین، ص 123.
2. نشریه هفتگی «اسپات لایت» چاپ آمریکا- 22 سپتامبر 1986 به قلم «چارلز فیش».
3. سوره مائده، آیه 82.

منبع :صفاتاج، مجید (1387)، صهیونیسم و رسانه، تهران: سفیر اردهال، چاپ دوم

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.