محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول

با انجام قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل 32 تیم‌ حاضر در این رقابت‌ها به 8 گروه 4 تیمی تقسیم شده و حریفان خود را شناختند.
چهارشنبه، 18 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول

محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول

 


 

 





 
با انجام قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل 32 تیم‌ حاضر در این رقابت‌ها به 8 گروه 4 تیمی تقسیم شده و حریفان خود را شناختند.
در گزارش زیر بر اساس بیشترین احتمالات و قدرت تیم ها با توجه به گروهی که در آن قرار گرفته اند به تحلیل رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل پرداخته و در ابتدا شانس‌های صعود هر گروه به عنوان تیم‌های اول و دوم را پیش‌بینی کرده و سپس با شاخصه‌هایی از جمله سابقه قبلی تیم ها و قدرت کنونی تیم ها، مسیر تیم‌های مطرح جهان تا رسیدن به فینال را مشخص کنیم.
محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول
البته با مرور ادوار گذشته جام‌ جهانی مشاهده می کنیم که برخی مواقع نتایج عجیب و دور از انتظاری رقم می‌خورد که منجر به ظهور کشورهایی به عنوان پدیده‌ در هر جام جهانی می‌شود. از این دست پدیده ها می توان به کره شمالی در جام جهانی 1966، کامرون در سال 1990، نیجریه و سوئد و بلغارستان در جام جهانی 1994، کرواسی در جام جهانی 1998، ترکیه، کره جنوبی و سنگال در جام جهانی 2002 و اروگوئه و غنا در جام جهانی 2010 اشاره کرد که با بر هم زدن تمامی احتمالات و پیش بینی کارشناسان، و با حذف تیم های بزرگ و مدعی قهرمانی موجب حیرت و افزایش هیجان و جذابیت جام‌های جهانی نیز شده‌اند.
البته از اشتباهات داوری نیز که همواره در این رقابت‌ها وجود داشته و موجب تغییر سرنوشت‌ برخی تیم‌ها شده است نیز نمی توان به راحتی گذشت؛ از جمله معروف‌ترین‌ این قضاوت‌های اشتباه می‌توان به گل معروف مارادونا به انگلستان در جام جهانی 1986 که با دست به ثمر رساند و به گل دست خدا مشهور شد اشاره کرد. همچنین تصمیمات نادرست داوران در جام جهانی 2002 کره و ژاپن و سوت زدن تاریخی آنها به سمت کره‌جنوبی در دیدارهای این تیم در مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی برابر اسپانیا و ایتالیا اشاره کرد که این تیم را تا جمع 4 تیم برتر جهان بالا برد! پنالتی مشکوک ایتالیا برابر استرالیا در جام جهانی 2006 نیز یکی از اشتباهات قابل ذکر است.
محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول

لحظه گل لمپارد به آلمان در جام جهانی 2010؛ اگر به سایه توپ دقت کنید خواهید دید که نزدیک به 40 سانت داخل دروازه است. داور و کمک وی این صحنه را ندیدند تا گل مشکوک انگلیسی ها در فینال جام جهانی 1966 به آلمان 44 سال بعد تلافی شود!

یکی دیگر از اشتباهات داوری در دیدار دو تیم آمریکا و اسلوونی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رقم خورد. در این دیدار مقدماتی دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند، این در حالی است که اگر گل سوم و صددرصد سالم آمریکا مردود اعلام نمی شد، این تیم 3 بر2 به پیروزی می رسید و چند مورد دیگر از این دست که موضوع بحث ما نیست.
محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول

ویسنته دل بوسکه امیدوار است جام جهانی را که در روز قرعه کشی تحویل داد سال آینده دوباره به کشور ماتادورها برده و به ناکامی اروپایی ها در قاره امریکای جنوبی خاتمه دهد!

اما در مطلب زیر ما فرض را بر سلامت داوری‌ در تمام دیدارها گذاشته‌ایم و نیز مبنا را بر این قرار داده ایم که در جام جهانی 2014 برزیل خبری از پدیده‌ها نخواهد بود! و تیم‌هایی که همه از آنها به عنوان شانس صعود از گروه و نیز شانس قهرمانی یاد می‌کنند را می توانیم در مراحل بالاتر ببینیم:

ابتدا گروه بندی این رقابت‌ها را با هم مرور می کنیم:
گروه A: برزیل - کرواسی - مکزیک - کامرون
گروه B: اسپانیا - هلند - شیلی - استرالیا
گروه C: کلمبیا - یونان - ساحل عاج - ژاپن
گروه D: اروگوئه - کاستاریکا - انگلیس- ایتالیا
گروه E: سوئیس - اکوادور - فرانسه - هندوراس
گروه F: آرژانتین - بوسنی و هرزگوین - ایران - نیجریه
گروه G: آلمان - پرتغال - غنا - آمریکا
گروه H: بلژیک - الجزایر - روسیه - کره جنوبی

با برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی به نظر می‌رسد تیم‌های زیر شانس بیشتری را نسبت به سایر همگروهی‌های خود برای صعود خواهند داشت:
گروه A: برزیل (1) کرواسی (2) (در این گروه کامرون و مکزیک نیز شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارند)
گروه B: اسپانیا (1) هلند (2)
گروه C: کلمبیا (1) ساحل عاج (2) (به علت نزدیکی تیمها در این گروه یونان و ژاپن نیز شانس صعود به عنوان تیم‌های اول و دوم را دارند)
گروه D: ایتالیا (1) انگلیس (2) (در این گروه اروگوئه نیز شانس صعود به عنوان تیم اول یا دوم را دارد)
گروه E: فرانسه (1) سوئیس (2)
گروه F: آرژانتین (1) نیجریه (2) (هواداران کشورمان امیدوارند ایران برای اولین بار بتواند از گروهش صعود کند، بوسنی نیز به اندازه نیجریه از شانس صعود برخوردار است)
گروه G: آلمان (1) پرتغال (2) (از آمریکا و غنا نیز برای دوم شدن نمی توان به سادگی عبور کرد)
گروه H: روسیه (1) بلژیک (2) (در این گروه کره‌جنوبی شانس صعود به مرحله حذفی را دارد)

با احتساب صعود این 16 تیم در مرحله حذفی تیم‌ها طبق جدول زیر به مصاف هم خواهند رفت و در صورتی که پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیاید شاهد دیدارهای زیر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل خواهیم بود:
محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول
* مرحله یک هشتم نهایی: (تیمهایی که به رنگ سبز نوشته شده برنده فرض شده اند)
سمت چپ نمودار و از بالا به پایین
برزیل - هلند
کلمبیا - انگلیس
فرانسه - نیجریه
آلمان - بلژیک
سمت راست نمودار و از بالا به پایین
اسپانیا - کامرون
ایتالیا - ساحل عاج
آرژانتین - سوئیس
روسیه - پرتغال
* مرحله یک چهارم نهایی:
برزیل - انگلیس
فرانسه - آلمان
اسپانیا - ایتالیا
آرژانتین - روسیه
* مرحله نیمه نهایی:
برزیل - آلمان
اسپانیا - آرژانتین (شانس صعود ایتالیا نیز به این مرحله کمتر از اسپانیا نخواهد بود)
* دیدار فینال:
هر 4 احتمال ممکن برای برگزاری دیدار فینال وجود دارد با این حال به نظر می‌رسد شانس صعود تیم‌های قاره میزبان جام جهانی به خصوص برزیل که میزبانی بیستمین جام جهانی را در اختیار دارد، در کنار آرژانتین بیشتر از سایر تیم‌ها باشد.
محتمل ترین تیم های فینالیست جام جهانی 2014 + جدول

این تصویر مربوط به آخرین قهرمانی برزیل در جام جهانی است (سال 2002) ؛ کار سخت برزیل در مرحله حذفی کاملاً مشهود است. میزبان در صورتی که آلمان هم به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شود، باید با ژرمن‌ها در نیمه‌نهایی روبرو شود. برزیل در یک چهارم‌نهایی نیز به احتمال زیاد با یکی از دو تیم ایتالیا و انگلیس (در صورتی که یکی از این دو بعنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله حذفی شوند) مواجه خواهد شد.

* نکاتی جالب از مرحله حذفی جام جهانی:
* برزیل و اسپانیا اگر می خواهند تا فینال با یکدیگر روبرو نشوند باید به عنوان تیم‌های سرگروه به مرحله حذفی صعود کنند. اگر برزیل سرگروه باشد و اسپانیا به عنوان تیم دوم صعود کند، فینال زودهنگام برزیل - اسپانیا (پرافتخارترین تیم جهان با قهرمان دوره گذشته) در همان مرحله اول حذفی برگزار خواهد شد.
* برزیل و آرژانتین در صورتی در فینال با یکدیگر روبرو خواهند شد که هر دو به عنوان سرگروه راهی دور مرحله حذفی شوند.
* طبق پیش‌بینی و درست بودن احتمال‌ها دو دیدار نیمه نهایی اسپانیا - آرژانتین و برزیل - آلمان محتمل‌تر از سایر دیدارها در این مرحله خواهد بود.
* در صورتی که این احتمالات درست باشد، تمام تیم‌های قدرتمند و صاحب نام جهان در مرحله یک هشتم با تیم‌هایی با یک سطح پایین‌تر از خود روبرو خواهند شد به جز برزیل که در هر صورت باید در این مرحله برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر جهان، یکی از دو تیم اسپانیا یا هلند را از پیش‌رو بردارد.
* در صورتی که این احتمالات درست باشد، تمام دیدارهای یک چهارم‌نهایی جذاب و تماشایی خواهند بود، به طوری که پیش‌بینی از این مرحله به بعد به واقع بسیار سخت خواهد شد.
* اگر احتمالاتی که در بالا درنظر گرفته شد و پیش بینی هایی که صورت گرفت درست ازآب در بیاید، این بار هم جام جهانی از قاره آمریکای جنوبی خارج نخواهد شد و دست اروپایی ها مثل تمام ادواری که جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی برگزار شده است از جام طلایی کوتاه خواهد ماند.

بازی افتتاحیه جام جهانی روز 12 ژوئن (22 خرداد) سال 2014 در شهر سائوپائولو بین دو تیم برزیل و کرواسی برگزار می شود و فینال بیستمین جام جهانی 13 جولای (22 تیر) در ریودوژانیرو برگزار خواهد شد.
12 استادیوم در 12 شهر سائوپائولو، بلوهوریزونته، فولتارزا، ریودوژانیرو، برازیلیا، رسیفه، سالوادور ،کویابا، کوریتیبا، مانوس، ناتال و پورتو آلگره میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود.
منبع مقاله : مشرق



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.