استفاده از روغنهاى عصاره‌ای براى سم زدایى از بدن

روغن لیمو، گریپ فروت و روغن درخت عرعر، در میان روغن‌هاى عصاره‌ای هستند که بیش‌ترین استفاده را براى سم زدایى از بدن دارند. استفاده از این روغن‌ها بسیار ساده بوده و حتى در خانه هم مى‌توان از آن استفاده کرد. این
سه‌شنبه، 6 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده از روغنهاى عصاره‌ای براى سم زدایى از بدن
استفاده از روغنهاى عصاره‌ای براى سم زدایى از بدن

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون



 
*در متن ذیل منظور از روغن عصاره‌ای، نوعی عرق گیری ویژه از گیاهان نام برده می‌باشد
روغن لیمو، گریپ فروت و روغن درخت عرعر، در میان روغن‌هاى عصاره‌ای هستند که بیش‌ترین استفاده را براى سم زدایى از بدن دارند. استفاده از این روغن‌ها بسیار ساده بوده و حتى در خانه هم مى‌توان از آن استفاده کرد. این مقاله‌ى منحصر بفرد را مطالعه کنید تا اطلاعاتى را در زمینه برخى از معروف‌ترین روغن‌هاى عصاره‌ای جهت سم زدایى و چگونگى مصرف آن‌ها به دست آورید.

خواص روغن‌هاى عصاره‌ای سم زدایى

مخلوط ساده‌ى روغن عصاره‌ای سم زدا

چهار قطره از روغن عصاره‌ای درخت عرعر، دو قطره روغن عصاره‌ای رازیانه، دو قطره روغن عصاره‌ای گریپ فروت، دو قطره روغن عصاره‌ای درخت سرو را در ١٠ میلى لیتر روغن زیتون مخلوط کنید. جهت یک ماساژ سم زدایى قوى، کمر، شکم و پاهاى خود را با این مخلوط ماساژ دهید.
تغییر شیوه‌ى زندگى و فشار کار، استرس را در زندگى همه افزایش داده است. این عدم توازن در شیوه‌ى زندگى ما، آسیب زیادى به ما مى‌زند. همه‌ى این‌ها منجر به انباشته شدن سموم در بدن ما مى‌شود. این سموم در آینده، باعث ایجاد رادیکال آزاد در بدن مى‌شود، که به سلول‌ها آسیب رسانده و مى‌تواند مشکلاتى را براى سلامتى ایجاد کند. روغن‌هاى عصاره‌ای این توانایى را دارند که سلول‌هاى آسیب دیده را ترمیم کنند و بدن را سم زدایى کنند. این شیوه، یک شیوه‌ى باستانى جهت سم زدایى و پاک کردن بدن بوده و گفته مى‌شود که بسیار مؤثر است. در این مقاله، ما نگاهى خواهیم داشت به روغن‌هاى عصاره اى شناخته شده و چگونگى استفاده از این روغن ها جهت سم زدایى از بدن شما.
استفاده از روغنهاى عصاره‌ای براى سم زدایى از بدن

روغن‌هاى عصاره‌اى جهت دفع سموم

تعدادى از روغن‌هاى عصاره‌اى وجود دارد که جهت سم زدایى از قسمت‌هاى مختلف بدن مورد استفاده قرار مى‌گیرد. بعضى از روغن‌هاى عصاره‌اى رایج عبارت است از روغن عصاره‌ای لیمو، روغن عصاره‌ای گریپ فروت، روغن عصاره‌ای درخت عرعر، روغن عصاره‌ای درخت سرو و غیره. این روغن‌ها به صورت کنستانتره در بازار موجود مى‌باشند و در نتیجه، باید با یک روغن دیگر مخلوط شوند. روغن بادام، روغن هسته‌ى انگور، روغن جوبابا (گیاه بومى مکزیک)، روغن زیتون، روغن گندم، و غیره، از انواع روغن‌هایى هستند که مى‌توان کنستانتره را با آن‌ها مخلوط کرد. این روغن‌هاى ثانویه کمک مى‌کنند که روغن‌هاى عصاره‌اى بهتر جذب شوند. این روغن‌هاى ثانویه در هر فروشگاه مواد غذایى به راحتى یافت مى‌شود.
روغن‌هاى عصاره‌اى از طریق منافذ پوست وارد جریان خون شده و با کمک گردش خون و سیستم لنفاوى، به نقاط مختلف بدن انتقال پیدا مى‌کنند. از این روغن‌ها مى‌توان در ماساژ، یا حمام سم زدایى استفاده کرد.
لیست روغن‌هاى سم زدا و خواص دفع سموم آن‌ها
در ذیل برخى از روغن‌هاى عصاره‌اى و اثرات سم زدایى آن‌ها، به صورت لیست آمده است.
• روغن عصاره‌اى لیمو: این روغن عصاره‌ای به دلیل سم زدایى از کبد، بسیار شناخته شده و معروف است. این روغن عصاره‌اى هم چنین با تحریک گلبول‌هاى سفید خون، سیستم ایمنى بدن را تقویت کرده و در نتیجه از این طریق در مبارزه بر علیه عفونت، به بدن کمک مى‌کند.
• روغن عصاره‌اى رازیانه: این روغن عصاره‌اى پوست و دستگاه گوارشى را سم زدایى مى‌کند. این روغن هم چنین گوارش را بهبود مى‌بخشد، و به بدن در از بین بردن انگل‌هاى بدن کمک مى‌کند.
• روغن عصاره‌اى سرو کوهى (عرعر): روغن عصاره‌ى درخت عرعر از پوست، دستگاه ادرار، و کلیه‌ها سم زدایى مى‌کند. هم چنین در کاهش سلولیت (نوعى چربى که اطراف عضلات خانم‌ها بوجود مى‌آید) و در از بین بردن اسید اوریک بدن مؤثر است.
• روغن عصاره‌اى گریپ فروت: گریپ فروت در خانواده‌ى مرکبات قرار دارد و باور بر این است که قدرت سم زدایى بالایى دارد. روغن عصاره‌اى آن از کلیه، کیسه‌ى صفرا، سیستم لنفاوى و پوست، سم زدایى مى‌کند.
• روغن عصاره‌اى رزمارى: معروفیت این روغن عصاره‌اى بدلیل سم زدایى از دستگاه تنفسى مى‌باشد. این روغن هم چنین مخاط را پاکیزه کرده و گردش خون را بهبود مى‌بخشد.
• روغن عصاره‌اى نعناى بیابانى: این روغن عصاره‌اى از دستگاه تنفسى و گوارشى سم زدایى مى‌کند. این روغن بوى عطر بسیار قوى داشته و در برابر عفونت‌ها بسیار مؤثر است.
• روغن عصاره‌اى شمعدانى: این روغن یکى از بهترین گزینه‌ها جهت دفع سموم پوست مى‌باشد. این روغن به سیستم ایمنى بدن کمک کرده، و هم چنین، سیستم گردش خون را تقویت مى‌کند. این روغن کبد و کلیه را نیز سم زدایى مى‌کند.
• روغن عصاره‌اى برگ بو: این روغن در بهبود عمل کرد دستگاه لنفاوى بسیار مؤثر مى‌باشد. چند قطره از این روغن عصاره‌اى بر روى یک غده‌ى لنفاوى متورم، مى‌تواند بلافاصله این غده متورم را بهبود بخشد. این روغن هم چنین، خواص ضد قارچ و ضد ویروسی دارد.
• روغن عصاره‌اى نارنگى: از آن جایى که این میوه به خانواده‌ى مرکبات تعلق دارد، از طریق تحریک کبد، عمل سم زدایى را انجام مى‌دهد. هم چنین این روغن عصاره‌اى تولید صفرا را بهبود بخشیده که به آب کردن چربى‌ها کمک مى‌کند.




چگونگى استفاده از روغن‌هاى عصاره‌اى

از روغن‌هاى عصاره‌اى مى‌توان هم در ماساژ درمانى و هم در حمام سم زدایى استفاده نمود، یا حتى براى رسیدن به بالاترین بازدهى، مى‌توان این روغن‌ها را خورد. در ذیل، یک سرى از ترکیبات آمده که براى استفاده بر روى بدن، مناسب است.
o جهت ماساژ:
٣ قطره روغن عصاره‌اى برگ بو
٢ قطره روغن عصاره‌اى گریپ فروت
٢ قطره روغن عصاره‌اى درخت عرعر
یک قاشق چاى خورى معادل ١٥ میلى لیتر روغن گل آفتاب گردان
تمام این روغن‌ها را با هم مخلوط کرده و در یک بطرى کوچک نگه‌ دارى کنید. از این ترکیب براى یک ماساژ سم زدایى خوب استفاده کنید.




o جهت حمام سم زدایى:

٥ قطره روغن گریپ فروت
٥ قطره روغن درخت عرعر
نصف پیمانه نمک دریایى مرده
روغن ها را با نمک دریاى مرده (Dead Sea) مخلوط کرده و سپس آن را با وان پر از آب مخلوط کنید. سپس براى مدت زمان ٢٠ الى ٤٠ دقیقه در وان دراز بکشید.
خوب، شما حالا مىدانید که به چه راحتى، با استفاده از روغن‌هاى عصاره‌اى، بدن خود را سم زدایى کنید.
استفاده از روغن‌هاى عصاره‌اى براى بانوان باردار، و خانم‌هایی که به زودى قصد باردار شدن دارند توصیه نمى‌شود. هم چنین کسانى که به برخى از روغن‌ها نیز حساسیت دارند، در استفاده از این روغن‌ها باید مراقب باشند. روغن‌ها را بسته به نیاز خود انتخاب کنید و از سم زدایى از بدن خود لذت ببرید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.