ابعاد زمین بدمینتون

بدمینتون به عنوان یک ورزش بین المللی استاندارد می باشد. هر زمین بازی بدمینتون، باید مطابق با ابعاد تعیین شده توسط فدراسیون جهانی بدمینتون ساخته شود.
سه‌شنبه، 14 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ابعاد زمین بدمینتون

بدمینتون به عنوان یک ورزش بین المللی استاندارد می باشد. هر زمین بازی بدمینتون، باید مطابق با ابعاد تعیین شده توسط فدراسیون جهانی بدمینتون ساخته شود. در این مقاله، اندازه گیری های دقیق، همراه با نمودار در این رابطه ارائه شده است.
 

طول قطر زمین

طول قطر هر زمین بدمینتون باید 723ر14 متر باشد.

بدمینتون ورزشی است که نیاز به قدرت، چابکی و دقت دارد. این ورزش یکی از ورزش های مورد علاقه‌ی خیلی از ما است. برای ساختن یک زمین بازی، باید از ابعاد استاندارد آن آگاهی داشت. رعایت ابعاد مناسب، فضای بازی مناسب را تضمین می کند. هدف از این مقاله بحث در مورد اندازه گیری زمین بازی بدمینتون بر اساس تنظیمات سازمان بین المللی می باشد.

ریشه بازی بدمینتون امروزی از کشور مستعمره هندوستان آغاز شده ‌است و ارتباط خاصی با شهر پیونا، جایی که اولین بار این بازی صورت گرفت، دارد. این بازی رقابتی زیبا توسط افسران ارتش انگلستان، از هندوستان به کشورشان انتقال داده شد. هر شخصی می‌تواند به کمک یک راکت سبک وزن بدمینتون و ضربه زدن به توپی از روی تور، از این بازی لذت بخش استفاده کند. این بازی از سال 1992 بخشی از بازی های المپیک بوده است. زمین بدمینتون برای بازی تک نفره و دو نفره طراحی شده است. زمین بازی بدمینتون از نظر شکل، به زمین چمن تنیس شباهت دارد، اما ابعاد و قوانین ورزش تنیس با این ورزش متفاوت است.
از آن جایی که این بازی در سطح بین المللی انجام می شود، لازم است که ابعاد یک زمین بدمینتون استاندارد باشد. به همین دلیل، اگر شما در حال ایجاد یک زمین جدیدی هستید، لازم است که اندازه های زمین را به درستی اعمال کنید. در این صورت این زمین می تواند برای مسابقات مورد استفاده قرار گیرد و به طور گسترده تری شناخته شود. مورد مهمی که برای ورزش بدمینتون و همه ورزش های مشابه باید مورد توجه قرار گیرد ابعاد زمین است. این قوانین توسط فدراسیون جهانی بدمینتون تنظیم شده است.

ابعاد زمین بدمینتون استاندارد


ابعاد زمین بدمینتون
 
برای شروع، اجازه دهید با ساختار اساسی یک زمین بدمینتون آشنا شویم. زمین بازی بدمینتون به شکل مستطیل می‌باشد. این زمین دقیقاً از مرکز به دو نیم تقسیم شده و به صورت خط کشی شده و بخش های موازی است. تور، محدوده زمین بازی را برای بازی کنان مخالف مشخص می نماید.

این خطوط در زمین بازی، محدوده فضای بازی را مشخص می نمایند. برای بازی های تک نفره و دو نفره خطوط مرزی جداگانه وجود دارد. یک خط مرکزی نیز در هر دو نیمه از زمین وجود دارد که زمین را به چهار بخش تقسیم می نماید.

عرض زمین با توجه به قوانین بین المللی باید 20 فوت یا حدود 1ر6 متر باشد. طول زمین نیز 44 فوت یا حدود 4ر13 متر است. خطوط زمین باید به سادگی قابل تشخیص بوده و بهتر است به رنگ سفید یا زرد و با خطوطی به عرض ۴۰ میلی متر کشیده می‌شود. بنا بر این، مساحت کل زمین بازی 880 فوت مربع یا 74ر81 متر مربع است.

در مسابقات تک نفره، ابعاد زمین کمی تغییر می کند. عرض زمین تک نفره کمتر است و مقدار آن حدود 17 فوت یا 18ر5 متر با خط مرز درونی است، در حالی که طول آن به همان مقدار باقی می ماند. بنا بر این، در بازی تک نفره، بازی کنان می-توانند به طور کامل از این طول بهره برداری کنند، اما از کل عرض خیر. به طور خلاصه، زمین تک نفره باریک تر، اما طولانی است.

خط سرویس کوتاه به صورت موازی با تور، در فاصله 6 فوت و 6 اینچ (98ر1 متر) از تور در هر دو نیمه قرار دارد. سپس یک خط مرکزی سرویس که زمین را به دو نیم تقسیم می کند، به عرض، و از خط سرویس کوتاه شروع می شود. این خط مرکزی به گونه ای قرار داده شده که هر نیمه زمین در هر دو سوی تور را به دو قسمت کاملاً دقیق تقسیم می کند.

در بازی های دو نفره، یک خط سرویس طولانی در پایان هر دو نیمه زمین، به دور از تور وجود دارد. این خط سرویس طولانی برای زمین دو نفره در حدود 2 فوت و 6 اینچ (76ر0 متر) از مرز عقبی می باشد. این تقسیم بندی ها باعث به وجود آمدن دو نوع لابی، لابی پشت و لابی جانبی می شود. لابی جانبی در یک بازی دو نفره استفاده می شود. هم چنین، باید حد اقل 5 فوت فضای خالی در اطراف زمین وجود داشته باشد.
 

ابعاد تور


ابعاد زمین بدمینتون
 
همان طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، پایه های تور (گوشه‌های تور) باید در ارتفاع 5 فوت و 1 اینچ (55ر1 متر) در دو طرف باشد، اما ارتفاع تور باید 5 فوت (524ر1 متر) در وسط آن باشد. اندازه مش و یا روزنه تور باید حداقل 15 میلی متر یا 20 میلی متر باشد. عرض تور باید حد اقل 1ر6 متر باشد. این نتیجه گیری مروری کوتاه بر ابعاد مورد نیاز این ورزش است.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.