ایالات متحده آمریکا UNITED STATES OF AMERICA .us

ایالات متحده از اعضاء بنیان‌گذار سازمان ملل متحد، صندوق میان‌جهانی پول، بانک جهانی، سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) و تعدادی دیگر از سازمان‌های میان‌جهانی است.
شنبه، 13 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایالات متحده آمریکا UNITED STATES OF AMERICA .us
نام رسمی ایالات متحده آمریکا
پایتخت واشینگتون
تاریخ استقلال 1776/7/4، از انگلستان
مساحت ۳٬۷۹۶٬۷۴۲ مایل‌مربع (۹۸۳۳۵۲۰کیلومترمربع)
جمعیت ۳۳۱٬۴۴۹٬۲۸1
نوع حکومت جمهوری فدرال با دو مجلس قانونگذاری
رئیس حکومت

جو بایدن رئیس جمهور، نانسی بلوسی رئیس مجلس نمایندگان، جان رابرنس قاضی ارشد دیوان عالی ایالات متحده آمریکا، کامالا هریس رئیس مجلس سنا

رئیس دولت جو بایدن
نژاد سفیدپوست ۷۶٫۳٪، سیاهپوست ۱۳٫۴٪، آسیایی۵٫۹٪ و اقیانوسیه ای ۰٫۲٪، سرخپوست۱٫۳٪، چند نژادی۲٫۸٪ 
دین مسیحی 65%، یهودی 1/9%، مسلمان 1/6%، بودایی 0/9%، بی دین28%، سایر6%
جهت رانندگی راست
پیش شماره تلفنی +1
زبان انگلیسی
بزرگ ترین شهر نیویورک
قوه مقننه مجلس اعلا، مجلس سفلا، کنگره، مجلس سنا، مجلس نمایندگان
واحد پول دلار، سنت
شهر های مهم نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو، هوستون، فینیکس

تاریخچه آمریکا

نام آمریکا نخستین بار در یک نقشه جهان مربوط به سال ۱۵۰۷ میلادی که توسط مارتین والدسیمولر نقشه‌نگار و کشیش اهل فرایبورگ آلمان تهیه شده بود، دیده شده‌است. در این نقشه، آمریکای جنوب به افتخار جهانگرد ایتالیایی آمریگو وسپوچی، «آمریکا» خوانده شده‌است. وسپوچی پس از بازگشت از سفر خود، متذکر شد که هند غربی در واقع، برخلاف گفته کلمب، شرق آسیا نیست؛ بلکه یک خشکی جداگانه‌است که تا آن زمان برای اروپایی‌ها ناشناخته مانده بود. در ۱۵۳۸، گراردوس مرکاتور نام «آمریکا» را در نقشه جهان خود به تمام نیم‌کره غربی اطلاق کرد.

«ایالات متحده آمریکا» نخستین بار در دوم ژانویه ۱۷۷۶ در نامه‌ای از استیون مویلان به جوزف رید، از نزدیکان جورج واشینگتن، به چشم می‌خورد. مویلان امیدوار بود که با «قدرت تمام از ایالات متحده آمریکا به اسپانیا برود» تا برای جنگ‌های انقلابی، حامی پیدا کند. اولین مرتبه‌ای که این اسم در یک نوشته چاپی مورد استفاده قرار گرفت، مربوط است به مقاله‌ای ناشناس که در ۶ آوریل ۱۷۷۶ در روزنامه «گازت ویرجینیا»، نشریه‌ای در ویلیامزبرگِ ویرجینیا، منتشر شد.1
 

بیشتر بخوانید:آیا می دانید کریستف کلمب چگونه موفق به کشف قاره ی آمریکا شد ؟

 

پرچم آمریکا

پرچم کنونی آمریکا ۵۰ ستاره دارد که نشان از ۵۰ ایالت این کشور است. پرچم کنونی آمریکا ۱۳ خط دارد که ۷ خط آن قرمز و ۶ خط آن سفید هستند. رنگ قرمز نشانه سرسختی و شجاعت، آبی نشانه هوشیاری، استقامت و عدالت، و سفید به نشانه پاکی و معصومیت است.

بسیاری از مردم آمریکا جلوی خانه‌های خود پرچم آمریکا را نصب می‌کنند. این رسم به آغاز جنگ داخلی آمریکا باز می‌گردد. در سال ۱۸۶۱ (میلادی) هنگامیکه پرچم آمریکا از فراز قلعه سامتر در کارولینای جنوبی پایین کشیده شد، جنگ داخلی آمریکا عملا آغاز شد. فردا صبح آن روز، خانه‌ها، مدارس، و مغازه‌ها، در همه جای آمریکا پرچم این کشور را بالا بردند.
 
ایالات متحده آمریکا UNITED STATES OF AMERICA .us


نماد آمریکا

برای اولین بار در سال ۱۷۸۲ از این مهر برای احراز هویت برخی اسناد صادر شده توسط دولت فدرال ایالات متحده استفاده می‌شود. از سال ۱۹۳۵، هر دو طرف مهر بزرگ در پشت اسکناس یک دلاری ظاهر شده‌اند. در اسناد رسمی از جمله گذرنامه‌های ایالات متحده، نشان نظامی، پلاکاردهای سفارت و پرچم‌های مختلف از این نشان استفاده شده‌است. مهر رئیس‌جمهور ایالات متحده مستقیماً بر روی مهر بزرگ استوار است و از عناصر آن در بسیاری از مهرهای آژانس‌های دولتی و ایالتی استفاده می‌شود.
 
بیشتر بخوانید:روسای جمهور آمریکا از ابتدا تا کنون

نسخه‌های رسمی امروز وزارت امور خارجه نسبت به طرح‌های ۱۸۸۵ تا حد زیادی تغییر نکرده‌است. ارائه عکس معکوس توسط Teagle & Little of Norfolk، ویرجینیا، در سال ۱۹۷۲ ساخته شده‌است. تقریباً مشابه نسخه‌های قبلی است که به نوبه خود براساس نسخه 1856 Lossing ساخته شده‌است.

بر روی این نشان عقاب سرسفیدی دیده می‌شود که در چنگال‌های سمت چپ خود ۱۳ تیر و در چنگال‌های سمت راست خود یک شاخه زیتون را نگاه داشته‌است. معنای نشان با عبارت زیر بیان گردیده‌است:

«a strong desire for peace, but will always be ready for war.»

«تمایل قوی به صلح، اما همواره آمادهٔ جنگ.»

جهت نگاه عقاب به‌طرف سمت راست خود (شاخه زیتون) است که به معنای ترجیح عقاب به صلح می‌باشد.

عقاب در منقار پارچه‌ای را نگاه داشته که بر آن عبارت لاتین E Pluribus Unum نقش بسته‌است. این عبارت به‌معنای یک از بسیار است که اشاره به از به وجود آمدن ایالات متحده از چندین ایالت به صورت یک کشور واحد را دارد.

بالای سر عقاب یک هاله نورانی دیده می‌شود که در آن سیزده ستاره دیده می‌شود. سیزده ستاره بالای سر عقاب در این نشان (و همین‌طور سیزده تیر در چنگال‌های چپ عقاب، و نیز تعداد دانه‌های زیتون و برگ‌های شاخه زیتون) نشان از سیزده ایالت اولیه آمریکا در زمان انقلاب آمریکا علیه استعمار بریتانیا را دارد.

این نشان کف وزارتخانه‌ها و بسیاری از موسسات دولتی آمریکا را پوشانیده است، گفته می‌شود که از دوره هری ترومن به این سو، سر عقاب به سمت راست خود تغییر داده شده تا مبادا برداشت جنگ‌طلبانه‌ای برای آمریکا القا شود.
بیشتر بخوانید:تاریخ حقوق آمریکا
 

ایالت ها

کشور آمریکا ۵۰ ایالت دارد که هرکدام از آن‌ها بنا بر سامانهٔ فدرالیِ حاکم، دارای سطح بالایی از خودگردانی هستند. تا سال ۲۰۲۱ ایالت (۵۱مین) می‌تواند مجمع‌الجزایر پورتوریکو باشد که با موافقت کنگره در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸ مقدمات آن آغاز شده‌است.

البته ناحیهٔ واشینگتن، دی.سی. جزو هیچ‌یک از ایالات آمریکا نیست و در منطقهٔ خودمختار کلمبیا قرار دارد. ناحیهٔ کلمبیا، در اصل بخشی از ایالات مریلند و ویرجینیا بود که در سال ۱۷۹۰ برای تأسیس مرکز آمریکا، یعنی شهر واشینگتن، دی.سی. در نظر گرفته شد.
 

پی نوشت:

1. Jonathan Cohen. "The Naming of America: Fragments We've Shored Against Ourselves". Retrieved February 3, 2014


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما