جمعه، 11 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

تاج گذاری هایله سلاسی امپراتور اتیوپی (1930م)

تاج گذاری هایله سلاسی امپراتور اتیوپی (1930م)
تافاری ماکونن ولدمیکائل با نام رسمی هایله سلاسی (به انگلیسی: Haile Selassie I) آخرین امپراتور اتیوپی و آخرین شاه حبشه بود که نزدیک شصت سال بر اتیوپی حکمرانی کرد. وی توسط یک کودتای مارکسیستی از حکومت کنار رفت و سیستم حکومتی اتیوپی به جمهوری دمکراتیک خلق تبدیل شد.

او در سال ۱۸۹۲ با نام تافاری ماکونن ولدمیکائل (به انگلیسی: Tafari Makonnen Woldemikael) به دنیا آمد، صاحب "فره" و فیض الهی بود و مانند همه قدیسان نامی قدسی بر خود نهاد که به معنای "قدرت ثلاثی" یا نیروی سه‌گانه است، با همان بار معنایی در تثلیث مقدس آیین عیسی.

او که پیرو کلیسای ارتودوکس بود، خود را از اعقاب سلیمان و داوود، پیامبران بزرگ بنی‌اسرائیل می‌دانست و بسیاری از زیردستانش او را به عنوان تجسم خداوند بر روی زمین می‌پرستیدند. تا امروز برخی از پیروان آیین "راس‌تافاری" در اتیوپی و جامائیکا، او را همان "مسیح موعود" می‌دانند.

هایله سلاسی از سال ۱۹۱۶ نایب‌السلطنه اتیوپی بود و از سال ۱۹۳۰ بر تخت سلطنت نشست. در سال ۱۹۳۶ سه سال پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، بنیتو موسولینی، رهبر ایتالیای فاشیست، با حمله به اتیوپی، سرزمین عقب‌مانده را تسخیر کرد. هایله سلاسی کشور را به فاتحان سپرد و به انگلستان فرار کرد.


منبع:
fa.wikipedia.org
www.alaraby.co.uk


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.