يکشنبه، 13 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علی کردان وزیر کشور به دلیل دروغگویی از کار برکنار شد(1387)

علی کردان وزیر کشور به دلیل دروغگویی از کار برکنار شد(1387)
 علی کردان وزیر کشور وقت کابینه محمود احمدی‌نژاد، به دلیل دروغگویی در ارائه مدرک‌های تحصیلی خود در مجلس شورای اسلامی استیضاح و از کار برکنار شد.

جلسه رای اعتماد مجلس: نمایندگان مجلس هشتم در حالی به سه وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد رأی اعتماد دادند که تنش‌ها بر سر وزارت علی کردان مهم‌ترین موضوع این جلسه بود.

علی مطهری فرزند شهید مطهری از آقای کردان به عنوان فردی که دارای «مسائل اخلاقی» است، نام برد. وی به این مسائل اخلاقی اشاره‌ای نکرد.

روح‌الله حسینیان نیز در مورد آقای کردان گفت: «در جلسه‌ای در خدمت حاج‌آقای فاکر، از آقای کردان درباره مدرک دکترای حقوق اساسی ایشان از دانشگاه آکسفورد سؤال شد که چگونه گرفته‌اند، ایشان گفتند رساله‌ای درباره تعلیم و تربیت در اسلام نوشتم و به آنجا فرستادم و ما نفهمیدیم تعلیم و تربیت در اسلام چه ربطی به حقوق اساسی دارد.»

در اون جلسه وزرای پیشنهادی و از جمله علی کردان با نقل قولهایی که احمدی نژاد در مورد وزرای پیشنهادی از رهبر و وزیر اطلاعات کرد، رای اعتماد گرفتند. نقل قولهایی که بعداً با اعتراض هایی روبرو شد. 

مرگ

علی کردان در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۸۸ (دقیقاً یک سال بعد از استیضاح) در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شد و پس از ۱۹ روز در اول آذرماه درگذشت. وی به بیماری مولتیپل میلوما که نوعی بیماری بدخیم خونی است مبتلا و تحت شیمی درمانی بود و گلبول‌های سفیدش بعد از شیمی درمانی به شدت کاهش یافته بود. وی که با علائم سرماخوردگی بستری شده بود، در نهایت به بیماری آنفلوآنزای نوع آ دچار شد.

منبع:
faryaadebisedaa.persianblog.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.