دامادم رفتار مشکوک جنسی نسبت به من دارد چکار کنم؟

( تحصیلات : ابتدایی ، 50 ساله )

سلام خسته نباشید از اینکه وقت شما را میگیرم معذرت میخوام من یه داماد دارم که خیلی احساس علاقه به من میکنه جوری که از من خاسته هایی داره به طوری که اگه من توی خونه تنها باشم ودامادم وارد بشه من میترسم واین را خودش هم بهم میگه که چرا میترسی من تورا دوست دارم چرا به من ابراز علاقه نمیکنی چرا من را بغل نمیکنی من به تو محرم هستم میتونم به بدنت دست بذارم حتا تو را لخت ببینم ووو اما من از این رفتار او نمیدونم چکار کنم وقتی تنها همدیگر را میبینیم من شردع به خواندن ایه الکرسی خلاصه خواندن دعا که این کاری نکنه که ابروم بره نمیتونم به یکی از خانوادم بگم میترسم که برای دخترم ناراحتی یا از هم پاشیدن زندگیشون بشه از شما میخوام مرا راهنمای کنید


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام
پرسشگر گرامی: باید بسیار قاطع و محکم مانع ادامه این روند شیطانی باشید از خلوت با ایشان خیلی جدی از هر طریقی که ممکن است اجتناب کنید. اگر رفتار گناه آلود را تشخیص دادید ولو اینکه ایشان محرم هستند باید حجاب کامل حتی دیگر مراقبت ها را نیز در قبال ایشان رعایت کنید تا نگاه یا لمس گناه آلودی پیش نیاید، زیرا نگاه، لمس و هر گونه عمل به قصد لذت جنسی نسبت به مادر زن حرام است و اگر نزد حاکم شارع اثبات گردد حاکم می تواند آنها را تعزیر کند و تازیانه بزند. اما اگر با مادر زن خود زنا کند حد زنا بر او جاری می شود در صورت تحقق شرایط زنای محصنه سنگسار می شوند.
باید از نگاه حرام و هوس آلود به مادر زن اجتناب شود؛ زیرا نگاه حرام و آلوده به هوس، مقدمه و زمینه ساز ارتکاب به گناهان و آلودگی های بیشتری نظیر لمس و تماس های حرام بوده و موجب می شود که انسان در فکر و ذهن خود دائماً تصمیم به حرام داشته باشد و این موضوع نه تنها مرکز تصمیم گیری در مغز انسان را آلوده و ناپاک می کند بلکه آرامش روحی و روانی انسان را نیز مختل می سازد، و در صورت تداوم، نهایتاً به حرام های بزرگتر و قبیح تری نظیر زنا محارم منتهی می شود. قرآن در این باره می فرماید: «و به عمل (قبیح) زنا نزدیک نشوید ...[سوره اسراء، آیه 32] ؛ یعنی از مقدمات و زمینه های ارتکاب به زنا دوری کنید. بدون شک این یک هشدار جدی است: "شیطان به شیوه گام به گام دام های خود را پهن می کند. در صورتی که در گذشته سهل انگاری یا سستی در قبال این دام شیطانی داشته اید فورا  باز گردید تا مشمول رحمت الهی شوید تا خود و چند خانواده را از  گرفتاری این دام بزرگ نجات دهید.
موفق و پیروز باشید

نسخه چاپی