ناشناس

مشاوره تحصیلی: چطور کار پیدا کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام خسته نباشید.لیسانس حسابداری دارم.ولی کار پیدا نمیکنم.واقعا خسته شدم از بیکاری.کاریابی اسم نوشتم ولی اونم هیچی.باورتون میشه من شاید صدجا واس کار رفتم.همه میگن سابقه کار.نرم افزار.من باید چیکار کنم بنظرتون.


مشاور: خانم عقیقی

سلام. ممنون از اعتمادتون به راسخون .
باید خدمت شما عرض کنم که برای خیلی از افراد جامعه الان این معظل وجود داره که نمی تونن کار مرتبط با رشته تحصیلی خودشون رو یدا کنن. معظل سابقه کار، چیزیه که خیلی ها رو درگیر کرده. به هر حال هر کسی باید از جایی شروع کنه. فارغ التحصیلان رشته حسابداری، سالانه تعداد زیادی را به خودش اختصاص میده که بعد از فارغ التحصیلی  قصد ورود به دنیای کار را دارند، اما خیلی ها  نمی دانند برای یک شروع موفق باید چکار کنند.  خیلی از اونها هم  نمی دانند شرکت ها از آنها چه می خواهند، متاسفانه دانشگاه ها هم درزمینه آگاهی دادن در موردبازارکار به دانشجویان کاری انجام نمیدهد. برای این کار بهتر است که شما در دوره های کار اموزی یا کارگاه هایی که در این زمینه ها برگزار میشه شرکت کنید و مدارک اون رو به عنوان رزومه ارائه بدید. در این دوره ها شما میتونید مهارت های زیادی رو یادبگیرید و این نشون دهنده اینه که شما صرفا بر مدارک خود به عنوان حداکثر دانش خود تکیه نکرده اید و جویای تجارب بیشتری هستید و این برای کارفرمایان زیادی، امتیاز شما محسوب میشه. همچنین در این دوره ها با افراد زیادی آشنا میشوید که این میتونه به شما در پیدا کردن یک کار خوب کمک کنه. سعی کنید ازهر طریق ممکن روابط خود را افزایش بدید. ایجاد یک گروه ارتباطی گسترده، یک مسیری برای پیدا کردن یک کارخوب هست. از طریق رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و  قرارهای کاری یا هر راه دیگری با افرادی که می‌شناسید (و نیز افرادی که آشنایان‌تان می‌شناسند) ارتباط برقرار کنید. به‌زودی می‌توانید با افراد زیادی ارتباط داشته باشید و فرصت‌های شغلی خوبی به‌دست آورید.
می توانید با کار داوطلبانه مهارت های خود را افزایش دهید و تجربه بیشتری بدست آورید. می تونید بگردید و جاهایی را پیدا کنید که حاضرند با حقوق خیلی کم به شما کار بدن و حتی به صورت پاره وقت. معمولاً پیدا کردن این گونه مشاغل خیلی سخت نیست و در استخدام خیلی سخت گیری نمی کنند . این کار ممکن است اوایل شروعش برای شما سود مالی نداشته باشه اما می تونه در افزایش تجاربتون کمک کننده باشه تا بتونید به عنوان سابقه کار بهش تکیه کنید. ضمنا داشتن اعتماد به نفس بالا و نشان دادن آمادگی خودتان برای افزایش تجربه به کارفرمایان می تونه به شما کمک کنه که کار پیدا کنید. اما یکسری مهارت هایی هم هست که حتما باید شما به عنوان یک حسابدار در اونها مهارت داشته باشید:
  • داشتن دانش و معلومات حسابداری به روز
  • مهارت کاربرد استفاده از ابزارهای مدرن حسابداری از قبیل Excelونرم افزارحسابداری
  • آشنایی وآگاهی درمورد قوانین ومقرارت مالیاتی قانون کار و تامین اجتماعی
  • داشتن روحیه ای خیلی عالی ومقاوم وآماده کار در محیط های گروهی
  • و نشان دادن روحیه یادگیری و پیشرفت
مطمئنا با افزایش دانش و مهارت هاتون در زمینه اطلاعات به روز حسابداری و ارائه این توانایی ها می تنید یه کار خوب پیدا کنید.
موفق باشید.
 
 

نسخه چاپی